کد خبر : 117241
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 دسامبر 2018 - 21:28
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان در اهر بسته هستند

ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان در اهر

ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان در اهر

نشست نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه فرهنگیان استان پیرامون ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان در منطقه ارسباران در محل دانشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

به گزارش اهروصال، ظهر یکشنبه ۱۸ آذرماه نشست نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه فرهنگیان استان و مدیر آموزش و پرورش اهر پیرامون ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان در منطقه ارسباران با مرکزیت اهر در محل دانشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

عبداللهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حسن توجه ریاست دانشگاه فرهنگیان استان به منطقه ارسباران، این منطقه مستعد را دارای ظرفیت های بالقوه فرهنگی دانسته خاطر نشان ساخت: اهر شاه راه کلیدی و نقطه اتصال شهرهای مهم شمال غرب کشور است که این شرایط بسیار حیاتی و منحصر به فرد و همچنین سابقه علمی و فرهنگی مردمان شهرستان اهر ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان را در این خطه اجتناب ناپذیر می کند.

عبداللهی در ادامه گفت: شهر اهر ذاتا شهری علمی و فرهنگی بوده و مردمان آن دوست دار تعلیم و تربیت هستند و مشاهیر و مفاخر علمی و ادبی فراوانی از این شهر برخاسته اند و همچنین خانواده ها نیز حاضرند در هر شرایطی از ادامه تحصیل فرزندان خود حمایت کنند. 

خدیوی، رییس دانشگاه فرهنگیان استان نیز اظهار داشت: تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از وظایف ذاتی دانشگاه فرهنگیان است که با توجه به موج بازنشستگی فرهنگیان در سال های آتی، این نیاز احساس می شود که در شهرستان هایی مانند اهر دانشگاهی با هدف تامین نیروی معلم کارآمد و تحصیل کرده ایجاد شود.

وی همچنین افزود: وجود دانشگاه فرهنگیان در منطقه ارسباران و با مرکزیت اهر با توجه به اینکه پیش تر نیز مرکزی با عنوان دانشسرای تربیت معلم در این شهرستان وجود داشته است پروژه ای موفق خواهد بود. خدیوی اذعان داشت با تاسیس مجدد انشگاه فرهنگیان در اهر، با وجود اشرافیت این منطقه بر مناطق جوار خود، مشکلات ناشی از حضور دانشجویان مناطق مختلف استان در تبریز حل خواهد شد.

رمضان پور مدیر آموزش و پرورش نیز ضمن تقدیر از توجه ویژه دانشگاه فرهنگیان به شهرستان اهر، آمادگی کامل این مدیریت را در جهت تاسیس این دانشگاه اعلام نمود.

شایان ذکر است در هفته آتی خدیوی، رییس دانشگاه فرهنگیان استان و معاونان وی از مدارس و مراکز آموزشی شهرستان، جهت استقرار دانشگاه فرهنگیان بازدید به عمل آوردند و نشستی نیز با مدیریت آموزش و پرورش و شورای معاونین مدیریت برگزار شد.

تاریخچه مختصری از دانشسرای مقدماتی اهر:

در سال ۱۳۵۴ دانشسرای مقدماتی پسران، ابتدا در ساختمان ضلع شرقی دبستان مازیار شروع به کار کرد. با تکمیل ساختمان دانشسرا در نزدیکی فلکه دانشسرای اهر در آن محل مستقر شد. دانشسرای مقدماتی دختران اهر نیز در محل قدیم خانه معلم فعلی شروع به کار کرد. پس از انقلاب دانشسراهای مقدماتی برچیده شدند و در اوایل دهه ۶۰ باز با نام مراکز تربیت معلم  راه اندازی شد.

مرکز تربیت معلم پسران اهر با نام شهید بهشتی در همان ساختمان دانشسرا در نزدیکی فلکه دانشسرا آغاز به کار کرد و بعدها با احداث ساختمان در جاده مشکین شهر در آن محل استقرار یافت. مرکز تربیت معلم دختران اهر هم در همان ساختمان  دانشسرای مقدماتی دختران اهر نیز در محل قدیم خانه معلم فعلی شروع به کار کرد. مراکز تربیت معلم  در دهه ۷۰ برچیده شدند اما یکی دو کلاس از مراکز تربیت معلم  تبریز ویژه اهر و شهرهای جوار در اهر تا اواخر دهه۸۰ دایر بود./ اصغر محمود آبادی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.