کد خبر : 116739
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 اکتبر 2018 - 19:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برخی عناصر مثبت و انقلابی بی‌دلیل کنار گذاشته شدند/ندیدن مشکلات اقتصادی نوعی انکار است که ناشیانه‌ترین کار می تواند باشد بسته هستند

برخی عناصر مثبت و انقلابی بی‌دلیل کنار گذاشته شدند/ندیدن مشکلات اقتصادی نوعی انکار است که ناشیانه‌ترین کار می تواند باشد

برخی عناصر مثبت و انقلابی بی‌دلیل کنار گذاشته شدند/ندیدن مشکلات اقتصادی نوعی انکار است که ناشیانه‌ترین کار می تواند باشد

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبریگفت: اینکه برخی افراد مشکلات اقتصادی را نمی‌بینند، نوعی انکار است و انکار، ناشیانه‌ترین کار ممکن است و باعث می‌شود تا مردم بگویند اینها نفس‌شان از جای گرم بلند می‌شود.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله احمد خاتمی بعد از ظهر امروز در همایش رؤسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور اظهار کرد: مسوولان نباید فقط به وظایف سازمانی اکتفا کنند بلکه خود را در عرصه تبلیعات مسوول دانسته و و تلاش کنند با تبلیغ خلاء تبلیغی را پر کنند.

وی با اشاره به اینکه در امر تبلیغ همه چیز به دخالت ختم نمی‌شود بلکه برخی مسائل به صورت رفاقت و توصیه مطرح است، تصریح کرد: برای نمونه وقتی نیاز است که کاری صورت گیرد، باید مسوول اقدام کند که البته این روش به زبان‌ها و روش‌های مختلفی می‌توان انجام داد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید به فعال بودن اعضای شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: اگر برگزاری یک مراسم را مناسب نمی‌دانید آن را به متولی آن اعلام کنید و اگر دیدید توجهی به حرف شما نکرد از صندلی خود برخواسته و به آن اداره شخصا بروید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خلاءهای تبلیغی را رفع و رجوع کنند

وی متذکر شد: از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انتظار می‌رود تا فعال باشند و خلاءهای تبلیغی را رفع و رجوع کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی‌ علاقه‌ای ندارند تا مبانی انقلاب گفته شود، تصریح کرد: آنها می‌گویند که در ۲۲ بهمن ماه، سخنران انقلابی دعوت نکنید؛ اگر در آن روز دعوت نکنیم پس کی دعوت کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: حضور آیت‌الله در رأس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک سرمایه است و باید قدر نعمت‌های در اختیار را دانست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بعد از استعفای آیت‌الله جنتی از ستاد احیای امر به معروف، این مجموعه خلاءهایی دارد، گفت: بخشی از حل مشکلات ستاد احیا به خاطر محاسن سفید آیت‌الله جنتی بود و این عالم فردی است که بدون کم و کاست عاشق رهبر معظم انقلاب است.

 ۱۰ نکته ارزنده در رابطه با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران است/سن ۴۰ سالگی، سن پیری نبوده بلکه سن پختگی است

وی با اشاره به ۱۰ نکته ارزنده در رابطه با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: سن ۴۰ سالگی، سن پیری نبوده بلکه سن پختگی است و عبرت گرفتن از حوادث انقلاب برای مسیر بعدی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید تجربیات موفق، حاکمیت دین، استقلال، حاکمیت مردم، آزادی و امنیت در این ۴۰ سال انقلاب به مردم گفته شود.

اگر کارهایمان با ابزار هنر نباشد قطعا در حد شعار باقی خواهند ماند 

وی با تاکید به فعال شدن صدا و سیما و رسانه‌ها در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: اگر کارهایمان با ابزار هنر نباشد قطعا در حد شعار باقی خواهند ماند از این‌رو از تلویزیون و رسانه‌ها انتظار ارائه کارهای هنرمندانه در قالب فیلم کوتاه و بلند داریم نه اینکه به سخنرانی اکتفا کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به لزوم معرفی انقلاب به نسل‌های جدید بیان کرد: باید گفت که قدری مساجد از حضور جوانان خالی شده است که باید با ابزار هنر آنها را به صحنه آورد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی عناصر مثبت و انقلابی بی‌دلیل کنار گذاشته شدند، گفت: این افراد انقلابی که رنجیده خاطر شده‌اند را دوباره برگردانید.

امام جمعه موقت تهران با تاکید به بیان جنایت رژیم پهلوی در همه عرصه‌ها مخصوصا عرصه اقتصادی گفت: باید این جنایت‌ها را بنر کرد چراکه حساسیت فوق‌العاده‌ای در این عرصه هست.

وی ادامه داد: البته بهترین سخن در عرصه اقتصادی و جنایات پهلوی، سخنان خود مسوولان پهلوی است و حتی کتابی با عنوان رژیم پهلوی از زبان مسوولان پهلوی در سه جلد منتشر شده است.

 از فراموش شدن تاریخ انقلاب نگران بود

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: باید مناسبت‌های برجسته استانی شناسایی شود و از فراموش شدن تاریخ انقلاب نگران بود.

وی با بیان اینکه تاریخ قبل انقلاب به صورت اشباع نوشته شده است، تصریح کرد: در تاریخ بعد انقلاب به مسائلی از قبیل بنی‌صدر،لیبرال‌ها، جریان فتنه و غیره زیاد پرداخته نشده است در حالیکه حرف‌ها و مطالب زیادی است.

در جریان فتنه ۸۸ مطالب فراوانی وجود دارد که گفته نشده است

آیت‌الله خاتمی با تاکید به اینکه در جریان فتنه ۸۸ مطالب فراوانی وجود دارد که گفته نشده است، گفت: اگر حزب‌اللهی‌ها وارد عمل نشوند دیگران محکم وارد شده و تحریف می کنند و آنگاه است که باید افسوس از دست رفته‌ها را خورد.

وی خاطرنشان کرد: جمعی تاریخ انقلاب را باید در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بگویند و این تاریخ فقط قم و تهران نیست بلکه شهرهای دیگر مانند تبریز و ورامین خود کانونی در انقلاب بوده و سوابق انقلابی دارند.

امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: این ستاد نیاز به یک هیات‌علمی متشکل از جامعه‌شناس و روان‌شناس دارد و برخورد روان‌شناسانه همچون حضرت آقا با مسائل از جمله اقتصادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی همه‌گیر بوده و صابون این مشکلات به تن همه خورده است، توضیح داد: هیچ احدی نیست که این مشکلات اقتصادی تاثیری روی آن نگذاشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینکه برخی افراد مشکلات اقتصادی را نمی‌بینند، نوعی انکار است و انکار، ناشیانه‌ترین کار ممکن است و باعث می‌شود تا مردم بگویند اینها نفس‌شان از جای گرم بلند می‌شود.

وی ادامه داد: بنزین ریختن روی آتش نیز یک اشتباه دیگر است که برخی از افراد دست به این کار زده و تا یک مشکلی گفته می‌شود، می‌گویند خبر ندارید که فلانی چه خورده و برده است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: حتی گاهی وقت‌ها، قبل خطبه خبری را به ما می‌دهند تا بگوییم ولی وقتی بررسی می‌شود کذب بودن آن از ریشه معلوم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید ابتدا نعمت و داده‌های خداوند را بگوییم و سپس به سمت نداده‌ها برویم، گفت: در هشت سال دفاع مقدس تنها عراق نبود که می‌جنگید بلکه آمریکا، فرانسه، انگلیس همه دست به دست هم داده بودند و دقیقا ما از آن روز تحریم و ۵+۱ را داشتیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید به فرمایش رهبری مبنی بر پرهیز از سیاه‌نمایی خاطرنشان کرد: باید برکات انقلاب را مانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب گفته شود چراکه شاید همه برکاتی بگویند ولی محورهای مورد تاکید رهبری به حق تاکید کردنی است که باید این موکدات در اختیار مبلغان قرار گیرد.

وی اذعان داشت: مبلغانی را برای تبیین ۴۰ سالگی انقلاب اعزام کنید و البته این اعزام‌ها فله‌ای نباشد، همگی آنها خودشان توجیه شده و سپس دست به تبلیغ بزنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به ایجاد انگیزه در بین مسوولان تاکید داشت و در این باره گفت: از ابلاغیه و کلمات بزرگ که ابلاغ می‌شود فلان کار را انجام دهید، دوری کنید زیرا با این روش جوابی نخواهید گرفت.

وی توضیح داد: یک زمانی  در دوران قبل در صدا و سیما معمولا خطبه‌ها در زمان‌خوبی پخش نمی‌شد که بنده نزد رئیس وقت رفته و با صراحت پرسیدم که برادر چه مشکلی با خطبه‌ها دارید و او نیز پاسخ داد برخی خطبه‌ها جاذبه ندارند و بنده نیز گفتم همین خطبه‌های بی‌جاذبه از چند فیلم چنگیزی صدا و سیما بهتر است و بالاخره به صورت بسیار دوستانه این مشکل حل شد در حالیکه اگر به صورت نامه و ابلاغ بود، حل نمی‌شد.

آیت‌الله خاتمی در پایان گفت: باید مراسم انقلابی باشکوه‌تر برپا شوند و مسوول و غیرمسوول و متولی برگزاری مراسم انقلاب باید عاشقانه این کار را انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.