کد خبر : 116648
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 سپتامبر 2018 - 21:21
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دفاع مقدس زیباترین فصل فرهنگ جهاد و شهادت است بسته هستند

دفاع مقدس زیباترین فصل فرهنگ جهاد و شهادت است

دفاع مقدس زیباترین فصل فرهنگ جهاد و شهادت است

یادواره شهدای دانش آموز با محوریت یادبود دانش آموز بسیجی، شهید یوسف فتاح اهری پیش از ظهر امروز با حضور مسئولین شهرستانی در محل هنرستان فنی و حرفه ای آینده سازان اهر برگزار شد.

به گزارش اهروصال به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش اهر، یادواره شهدای دانش آموز با محوریت یادبود دانش آموز بسیجی، شهید یوسف فتاح اهری پیش از ظهر امروز با حضور مسئولین شهرستانی در محل هنرستان فنی و حرفه ای آینده سازان اهر برگزار شد.

رمضان پور، مدیر آموزش و پرورش اهر در این یادواره ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این مراسم و مدیر آموزشگاه آینده سازان و مسئول بسیج دانش آموزی و فرهنگیان مدیریت، دفاع مقدس را زیباترین فصل این فرهنگ ایران دانسته، افزود: خالقان این حماسه عظیم افرادی دارای صلابت اراده و نور ایمان بودند که  رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

وی افزود: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، تنها جنگ دو کشور نبود، بلکه جنگ ابرقدرت های دنیا با ایران بود و اگر همان از این جنگ به عنوان حماسه بزرگ و دفاع مقدس یاد می شود، از آن جهت است که فرزندان رشید ایران اسلامی با بضاعتی ناچیز به مصاف کسانی رفتند که ماشین های جنگی برخوردار بودند. از این رو دفاع مقدس نماد استقامت و سمبل پیروزی از پیچیده ترین عرصه رقابت های جهانی به شمار می رود.

مدیر آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: دفاع مقدس دستاوردهای بزرگ و فراوانی به دنبال داشت. یکی از مهمترین آن ها، دستاوردهای سیاسی است. بسیج همگانی مردم دلاور ایران بیش از هر چیز نشان از وحدت ملی و التزام جمعیِ ایرانیان به حفظ منابع و مرزها و سرمایه های ملی بود و به دنبال مدارانی چشم طمع به گنجینه های کشور داشتند فهمانید که نمی توانند با زر و زور و تزویر ملتی را به استشمار خود در آورند.

رمضان پور با بیان اینکه یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است و در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی ها و ایثارگری های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داد. وی دفاع مقدس را زمینه ساز فرهنگ مقدسّی دانست که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد.

وی یاد آور شد هر ملتی که به خودباوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید و هر جامعه ای که به فکر شکوفایی نباشد؛ لاجرم به دریوزگی و وابستگی تن خواهد داد.

سرهنگ ایمانی، فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز در این مراسم این امنیت در ایران اسلامی را مرهون جانفشانی ها و رشادت های بسیجیان و شهیدان در دوران هشت ساله دفاع مقدس دانست و افزود: فرهنگ جهاد و شهادت باید در بین دانش آموزان و نسل جدید ترویج پیدا کند تا شاهد شکوفایی و بالندگی ایران باشیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.