کد خبر : 116047
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آگوست 2018 - 19:20
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چرا سرمایه گذاری در اهر بسیار ضعیف است؟! بسته هستند

چرا سرمایه گذاری در اهر بسیار ضعیف است؟!

چرا سرمایه گذاری در اهر بسیار ضعیف است؟!

اگر حافظه ی تاریخی اهر بررسی شود با این کلید واژه ها زیاد روبرو می شویم که برای حل معضل بیکاری باید در اهر سرمایه گذاری صورت گیرد.

سرویس اقتصادی اهر وصال؛

اگر حافظه ی تاریخی اهر بررسی شود با این کلید واژه ها زیاد روبرو می شویم که برای حل معضل بیکاری باید در اهر سرمایه گذاری صورت گیرد. تقریبا همه ی نمایندگان گذشته و کنونی شعارشان حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذار بوده است. همه ی فرمانداران در دو دهه ی اخیر نیز همّ و غمّشان این بوده است که مسیر سرمایه گذاری در ارسباران را هموار و تسهیل نمایند. برای این منظور نیز تاکنون چندین همایش فرصت های سرمایه گذاری در ارسباران برگزار شده است و تا حدودی نیز خروجی های اندک داشته است. اما آنچنان که باید و شاید در این زمینه موفقیت به دست نیامده است.

در بحث سرمایه گذاری یا باید دولت از محل اعتبارات دولتی وارد گود شده و در زمینه های مختلف کشاورزی، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی به طور مستقیم سرمایه گذاری نماید و یا اینکه از توان و ظرفیت بخش خصوصی در این مبحث استفاده نمود و سرمایه گذاران بخش خصوصی را تشویق و دعوت به این امر حیاتی در ارسباران نمود. حقیقت آین است که وضعیت بودجه ی دولت نشان می دهد که نباید انتظار معجزه از آن داشت هرچند ما معتقد هستیم که دولت محترم همین امکانات و بودجه ی محدود را هم باید عادلانه و با نگاه تمرکززدایی از مرکز استان به کار گیرد و در این موضوع حرف برای گفتن زیاد است. نگاه گذرا به سند تدبیر توسعه شهرستان اهر که تاکنون اکثر طرح های ان فقط روی کاغذ مانده است نشان می دهد که در شهرستان اهر نگاه دولت به دستان سرمایه گذاران بخش خصوصی دوخته شده است. تقریبا نود درصد طرح های توسعه ای اهر بر پایه سرمایه گذاری بخش خصوصی بنیان گذاشته شده است و متاسفانه به دلیل عدم موفقیت در جذب و جلب سرمایه خصوصی ها، سرِ اهر بی کلاه مانده است.

این قصه در مورد شهرهای همسایه ی اهر، متفاوت و درخشان است. شهرهایی که در همین هفت سال اخیر با سرعت بسیار مسیر سرمایه گذاری را طی نموده و جایگاه خوبی پیدا نموده اند. امّا مشکل کجاست که آنها موفق عمل نموده اند و ما هنوز در جا می زنیم؟ هر نماینده و مسئولی که به این پرسشِ اساسی پاسخِ درست و بدون غلّ و غشّی بدهد قطعا بهتر خواهد توانست در حلّ و فصلِ این مشکل وارد عمل شود و راه حل های موثر و دلسوزانه ارائه نماید و گرنه با مصاحبه های توخالی و شعارهای دهان پر کن و بازدیدهای خشک وخالی نمی شود سرمایه گذاری نمود.

تا زمانی که قدر واقعی سرمایه گذاران بخش خصوصی در اهر دانسته نشود نمی توان قدمی در این مسیر برداشت. گرچه سرمایه گذاران غیر اهری برای ما محترم هستند ولی باید دانست تا زمانی که پای سرمایه گذاران اهری و اهری الاصل به منطقه باز نشده نمی توان امید موفقیت داشت. اهری ها، سرمایه گذاران قدر قدرت و زیادی دارند که بنا به دلایل معلوم و یا نامعلوم تمایلی به مشارکت در طرح هایی که می تواند نفسگاه منطقه را باز کند ندارند. این دلایل معلوم باید برطرف و دلایل نامعلوم شناسایی و از بین بروند. وظیفه تک تک شهروندان در این میان تعیین کننده است مردم باید جلوی شایعات بی اساس پشت سر سرمایه گذاران را بگیرند تا فضایی آرام و بی تنش برای سرمایه گذاری به وجود آید.

سرمایه گذاری با آرزو کردن و تخیلات حادث نمی شود. با حرکات نمایشی و رسانه ای به دست نمی آید. قطعا با تغییرات سیاسی و سلیقه ای در مدیران ادارات، سرمایه به شهرستان گسیل نمی گردد. دوندگی و پشتکارِ مسئولین را لازم دارد. تلاش دلسوزانه، مومنانه و به دور از هر گونه شائبه ی فساد را می طلبد. سند توسعه ی شهرستان باید به عنوان نقشه ی راهِ مسئولین با جدیّت و به طور شبانه روزی دنبال شود. سستی، کمکاری و سیاسی کاری در این راه برای مردم قابل قبول نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.