کد خبر : 115790
تاریخ انتشار : شنبه 11 آگوست 2018 - 16:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آیا آزادراه تبریز- اهر- باکو به فراموشی سپرده شده است؟ بسته هستند

آیا آزادراه تبریز- اهر- باکو به فراموشی سپرده شده است؟

آیا آزادراه تبریز- اهر- باکو به فراموشی سپرده شده است؟

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر سفری به شمال غرب کشور داشته و در طی آن در شهرهای مختلف استان اردبیل و همچنین در شهرستان تازه تاسیس هوراند از توابع آذربایجان شرقی حضور یافته است.

اختصاصی اهروصال؛

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر سفری به شمال غرب کشور داشته و در طی آن در شهرهای مختلف استان اردبیل و همچنین در شهرستان تازه تاسیس هوراند از توابع آذربایجان شرقی حضور یافته است.
پیگیری گزارش این سفر در پایگاه اطلاع رسانی ادارات کل راه و شهرسازی دو استان و نیز سایر خبرگزاری ها نشان می دهد که وزیر راه در جریان بازدید و حضور در شهرهای گرمی، بیله سوار و هوراند و اهر از پروژه آزادراه تبریز-اهر-باکو که قرار است از شهرهای هوراند، بیله سوار و‌گرمی نیز عبور کند سخنی به میان نیاورده است.
بعد از اشغال قفقاز توسط تزارها، منطقه قره داغ در یک بن بست جغرافیایی و ترافیکی شدید قرار گرفت. قبل از جدایی قفقاز، اهر و منطقه ارسباران به دلیل واقع شدن در مسیر قفقاز، از رونق خاص و اهمیت ویژه ای برخوردار بود. اکنون یکی از راه های برونرفت از این معضل گسترش جاده های ارتباطی بین المللی و قرار گرفتن در مسیر گردشگری و ترانزیتی می باشد.
بر اساس اعلام نماینده کلیبر و آبش احمد، مطالعات این طرح که سال ها پیش و در دولت نهم مصوب شده بود آغاز شده است . عبور این شاهراه حیاتی از قره داغ می تواند این منطقه را از رکود نجات دهد.
البته زمزمه هایی از تغییر مسیر این آزاد راه شنیده شده است.

سکوت معنا دار وزیر راه در این سفر و در شهرهایی که قرار است یکی از مهمترین پروژه های حیاتی در آنها به وقوع بپیوندد نگران کننده است. چگونه ممکن است بالاترین مسئول یک وزارتخانه بر ساخت راه های فرعی در این مناطق تاکید نماید ولی از احداث جاده مهم و اصلی که برای کشور نیز حائز اهمیت فراوان می باشد حرفی نزند؟!
نمایندگان اهر و کلیبر باید از وزیر راه این مطالبه را به صورت جدی پیگیری نمایند تا از به فراموشی سپرده شدن و یا تغییر مسیر این جاده حیاتی از قره داغ جلوگیری کنند.

پیش از این محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از اعلام آمادگی دو فاینانسور در جهت احداث آزادراه تبریز – باکو خبر داده و افزوده بود : اگر بتوانیم قرارداد یکی از این دو فاینانسور را در یک و یا دو قطعه نهایی کنیم می‌تواند گشایش هایی را در این خصوص ایجاد کند و اصلی‌ترین مسیری که برای آزادراه تبریز – باکو نهایی شده از شهرستان اهر می‌گذرد و می‌توان با این پروژه مشکلاتی که در جاده اهر – تبریز وجود دارد را به حداقل رساند. شهرستان‌های کلیبر، هوراند و مشکین شهر از دیگر مسیرهای پیشنهادی برای گذر آزادراه تبریز – باکو مطرح است البته لازم می دانم این نکته را ذکر کنم که آزادراه تبریز – باکو تنها از یکی از این مسیرها عبور می کند و عبور این آزادراه از شهرستان اهر قطعی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آزادراه تبریز – باکو از سمت باکو در حال احداث است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی آزادراه تبریز – باکو و تکمیل آن شاهد رونق حوزه حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی باشیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.