کد خبر : 115781
تاریخ انتشار : شنبه 11 آگوست 2018 - 16:10
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سهم دولت در مشکلات اقتصادی چقدر است؟ بسته هستند

سهم دولت در مشکلات اقتصادی چقدر است؟

سهم دولت در مشکلات اقتصادی چقدر است؟

هاشم زاده هریسی ( نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری ) در یک مصاحبه عنوان کرده است که « در مشکلات اقتصادی‌ِ کشور، تنها دولت مقصر نیست ».

سرویس اقتصادی اهر وصال؛
هاشم زاده هریسی ( نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری ) در یک مصاحبه عنوان کرده است که « در مشکلات اقتصادی‌ِ کشور، تنها دولت مقصر نیست ». در نگاه اول از این مصاحبه این معنا به ذهن می رسد که ایشان خواسته اند از دولت روحانی دفاع نموده و سهم آن را در مشکلات فراوانی که برای همه ملموس می باشد اندک نشان دهد. بر همه آشکار می باشد که نوسانات بازار در ماه های اخیر، اقتصاد کشور را با چالش مواجه نموده است. اقتصاد ما از قدیم الایام از یک بیماری مزمن رنج می برد که همان دولتی بودن اقتصاد است. این حرف بدان معناست که اقتصاد در چنبره ی دولت بوده و تحرک و چالاکی لازم را که در اقتصادهای غیردولتی وجود دارد در اقتصادِ به شدت دولتی ما دیده نمی شود. مطالعات آکادمیک نشان می دهد که بیشتر از هفتاد درصد از اقتصاد کنونی کشور، به طور مستقیم زیر نظر دولت بوده و برنامه ریزی و ریل گذاری برای پیشرفت، توسط مدیران دولتی صورت می پذیرد و سی درصد باقیمانده هم گرچه مستقیما زیر نظر دولت اداره نمی شود ولی قطع یقین از برنامه های اقتصادی دولت، تاثیر می پذیرد.


با این وصف اینکه ادعا شود در مشکلات اقتصادی، تنها دولت مقصر نیست یک فرافکنی و انحراف افکار عمومی از حقایق اقتصادی کشور می باشد. گرچه در این موضوع بر سایر قوا نیز انتقاداتی وارد است ولی باید دانست که همچنان سهم دولت در اقتصاد پررنگ است و هدایت ماشین اقتصادی کشور در دستان پراختیار دولتی ها قرار دارد لذا ادعای اینکه دولت در مشکلات اقتصادی، تنها مقصر نیست حرفی مضحک و غیر قابل باور می باشد. این حرف از یک دیدگاه جناحی خاص صادر می شود. چرا وقتی دولتِ فعلی، همه مشکلات را به گردن دولت قبل از خود می انداخت این عزیزان معترض نمی شدند؟ ولی حال که پرده ها افتاده و ضعف و ناتوانی این دولت در حل مشکلات اقتصادی عیان شده است این حرف های نادرست تیتر نشریات می شود؟!

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.