کد خبر : 115746
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 آگوست 2018 - 15:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ماجرای ضرب و شتم خبرنگار تسنیم در تبریز ‌و عذرخواهی استاندار بسته هستند

ماجرای ضرب و شتم خبرنگار تسنیم در تبریز ‌و عذرخواهی استاندار

ماجرای ضرب و شتم خبرنگار تسنیم در تبریز ‌و عذرخواهی استاندار

همزمان با روز خبرنگار، ماموران رفع سد معبر شهرداری ‌با فروشنده کنار خیابان و خبرنگار تسنیم که برای ممانعت از تحقیر یک نان‌آور خانواده تذکر داده بود، مورد ضرب و شتم و بی احترامی قرار دادند.

به گزارش اهر وصال به نقل از خبرگزاری تسنیم همزمان با روز خبرنگار، ماموران رفع سد معبر شهرداری، با فروشنده کنار خیابان و خبرنگار تسنیم که برای ممانعت از تحقیر یک نان آور خانواده تذکر داده بود، مورد ضرب و شتم و بی احترامی قرار دادند.

عبدل‌پور با اشاره به اینکه روز گذشته ماموران شهرداری برای برخورد با وانتی میوه فروش واقع در خیابان خطیب، به وی حمله‌ور شدند گفت: ابتدا احساس کردم اراذل و اوباش بودند که فیلم آن صحنه را برداشتم، ولی وقتی دقت کردم، دیدم نیروهای شهرداری پول‌ها و ترازوی میوه فروش را به زور با خود می‌برند، میوه فروش را بر روی زمین می‌کشند و او مقاومت می‌کند که به شدت ناراحت شدم و جلو رفتم تا مانع زدن یک نان آور یک خانواده و یک فرد آبرومند شوم.وی افزود: معتقد بودم در این زمان خاص نباید چنین تنشی در جامعه به وجود آید ولی رفتار ناشایست آنها حساسیت برانگیز بود که به عنوان وظیفه شرعی هر مسلمان، سعی کردم جلو بروم و از اینگونه رفتارشان “نهی از منکر” کنم اما با نشان دادن کارت شناسایی خود، مامور شهرداری کارت شناسایی من را پاره کرد و خانواده ام را به باد فحش گرفت.

عکاس خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه ماموران شهرداری به من حمله ور شدند و با اسپری فلفل، باتوم و مشت و لگد از خجالت من در آمدند تصریح کرد: به زور می‌خواستند من را داخل ماشین کنند که من مقاومت می کردم و مردم هم مانع شدند اما لنز گران قیمت دوربینم را از دستم گرفتند و به ماشین پرت کردند و بعدش از شدت ضربات به سرم از هوش رفتم که ماموران شهرداری بلافاصله سوار ماشین شده و از صحنه فرار کردند.

عبدل‌پور با بیان اینکه مردم مانع بردن من به ماشین می‌شدند، چراکه  می‌گفتند در دفاع از یک مظلوم نهی از منکر کرده ولی مانند اراذل و اوباش با آن جوان (خبرنگار) رفتار می‌کنید ادامه داد: مردم پیکر بی هوش مرا به یکی از مغازه‌ها برده و در مغازه با آب پاشیدن به صورتم به هوش آوردند.

وی خاطرنشان کرد: ساعاتی بعد از ماجرا کار ماموران شهرداری به تهدید اهالی محل رسید تا اسم و آدرس من را پیدا کنند و با سندسازی ماجرا را برعکس جلوه دهند اما فیلم تمامی صحنه‌ها موجود است و استشهاد محلی نیز در مورد رفتار ناشایست ماموران شهرداری وجود دارد.

به گزارش تسنیم، امیدوارم شهرداری در مورد این رفتار ناشایست جوابگو بوده و با افراد خاطی برخورد کند چراکه تکرار این ماجرا سبب بدبینی‌های گسترده مردم به ادارات، به ویژه شهرداری می‌شود.

در پی این اتفاق ناشایست؛ مجید خدابخش در مراسم جشن روز بزرگداشت روز خبرنگار که به همت انجمن صنفی خبرنگاران آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به برخورد فیزیکی ماموران شهرداری ‌با عکاس تسنیم اظهار داشت: کسی حق برخورد فیزیکی ندارند و باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه افرادی که با باتوم و گاز فلفل برخورد می‌کنند باید شناسایی شوند، افزود: چنین تجهیزاتی چرا باید در دست ماموران شهرداری باشد؟

استاندار آذربایجان شرقی ‌به فرماندار تبریز دستور داد: به سرعت شورای تامین اضطراری تشکیل دهید و این موضوع را بررسی کرده و با خاطیان برخورد شود.

خدابخش خطاب به عکاس تسنیم گفت: از طرف دولت از شما عذرخواهی می‌کنم و کسی حق دست‌اندازی به کسی را ندارد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.