کد خبر : 115735
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 آگوست 2018 - 9:57

مصاحبه با سعید قاسمی به مناسبت روز خبرنگار و افتتاح نمایشگاه » عکس کاغذی »

مصاحبه با سعید قاسمی به مناسبت روز خبرنگار و افتتاح نمایشگاه » عکس کاغذی »

هفده مرداد به مناسبت شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا به دست گروهک تروریستی طالبان در شهر هرات افغانستان روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت نمایشگاهی به نام « عکس کاغذی » از آثار خبرنگار باتجربه و باسابقه ارسباران آقای سعید قاسمی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برپا شده است.

هفده مرداد به مناسبت شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا به دست گروهک تروریستی طالبان در شهر هرات افغانستان روز خبرنگار نامگذاری شده است. به همین مناسبت نمایشگاهی به نام « عکس کاغذی » از آثار خبرنگار باتجربه و باسابقه ارسباران آقای سعید قاسمی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برپا شده است. این نمایشگاه از ۱۷ مرداد لغایت ۲۵ مرداد دایر خواهد بود.

مصاحبه ی اهر وصال با سعید قاسمی در ادامه تقدیم می شود:

اهر وصال: لطفا در ابتدا خودتان را معرفی و شمّه ای از کارهای فرهنگی که در گذشته انجام داده اید را بفرمایید؟
سلام.من سعید قاسمی متولد روستای اسکانلو از خدافرین. عضو هیئت مدیره انجمن عکاسی اهر. عضو انجمن عکاسان ایران. عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی کشور دارای درجه هنری از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی. بنده در حین عکاسی در زمینه فیلم هم فعالیت دارم و عضو پیوسته انجمن کارگردانی استان هستم و چندین فیلم در قالب مستند کارکردم.

اهر وصال: شما یکی از خبرنگاران شاخص و باسابقه اهر می باشید لطفا نظر خودتان را در مورد رسالت خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی بفرمایید؟
رسالت خبرنگار واقعا در جامعه ای امروزی سخت است. با یک کوچکترین اشتباه می تواند جامعه سالم را به چالش بکشد ولی اگر در مسیری که انتخاب کرده احساس مسولیت کند و با وجدان باشد می تواند خیلی از مشکلات جامعه را به راحتی منعکس و نسبت به حل و چاره آن مشکل کارساز باشد. تشخیص و تمییز حق از ناحق در فضای مه آلود و پر ابهام اجتماع و تبیین آن برای افکار عمومی فقط از عهده خبرنگاران و قلم دارانی برمی آید که واقعا دانش وتجربه لازم را داشته باشد و با وجدان باشد.

اهر وصال: در مورد نمایشگاه « عکس کاغذی » و اهداف برگزاری آن توضیحاتی ارائه بفرمایید؟
این نمایشگاه حاصل تلاش ۴ ساله بنده حقیر در روزنامه سراسری داستانی همشهری می باشد و شامل ۵۰قطعه عکس کاغذی در موضوعات طبیعت .مستند اجتماعی.بومی عشایری و خبری منطقه ارسباران می باشد وهدف اصلی گرامی داشت روز خبرنگار و انجام وظیفه بنده حقیر نسبت به انجام رسالتم در حوزه خبری درشهر خودم و منطقه ارسباران می باشد.

اهر وصال: عکس های خبری شما بازتاب های کشوری فراوانی داشته است کدامیک از این عکس ها برای خودتان جذابیت زیادی داشته است؟
هرکدام از عکسها واقعا برای عکاس خبری حائز اهمیت است و هیچ عکسی نسبت به دیگری اولویت ندارد و شعار من اینست که عکاس خوب از چیزهای به ظاهر زشت هم می تواند عکس خوبی بگیرد.بهترین عکسهای من در زمستان ودر فضای برفی که در اول صبح هیچ جانداری به آن فضا پا نگذاشته ثبت شده.عکس اجرای نمایش غدیر خم را خیلی دوست داشتم که باز تاب کشوری داشت.وعکس گل قلم خانم پیرزنی که هنوز بدون شاگرد وبه تنهایی در محله سید آباد نانوایی می کند خیلی دوست دارم و گزارش آن یک صفحه کامل روزنامه را دربرگرفت.وعکسهایی که درصفحه اول روزنامه سراسری جای گرفت و مسئول اش برای خودش رزومه کرد بدون اینکه از من تشکر بکند.و در آخر بقول مقام معظم رهبری خداوند بصیرتی در ما ایجاد بکند که قدر خون شهدا را بدانیم.

اهر وصال: از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید ممنونیم.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
احمدزاده پنج‌شنبه , 9 آگوست 2018 - 10:13

باسلام روز رسانه را به تمامی فرهنگ رسانه تبریک عرض مینمایم به ویژه از آقای سعید قاسمی که بسیارصادقامه فعالیت رسانه ای انجام می دهند سپاسگزارم

نظرات بسته شده است.