کد خبر : 114799
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 می 2018 - 12:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای راه‌اندازی موسسه خیریه بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر بسته هستند

راه‌اندازی موسسه خیریه بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر

راه‌اندازی موسسه خیریه بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر

برای افزایش مشارکت خیران منطقه قره داغ در امور درمان و حوزه سلامت شهرستان، «موسسه خیریه حامی بیمارستان‌های دولتی» در بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اهروصال، «سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر» در جلسه انتخاب هیئت‌مدیره و بازرس موسسه خیریه بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: مؤسسات خیریه یکی از ارکان اصلی نظام سلامت بوده و می‌تواند در راستای تحقق اهداف نظام سلامت بسیار مفید واقع شود.

دکتر «نیرپور» مردم منطقه قره داغ و شهرستان اهر را در اجرای کارهای بشردوستانه بسیار فعال و باسابقه دانست و افزود: در حوزه بهداشت، سه خانه بهداشت و درمان نقدوز، سراجه لو و بالی قشلاق توسط خیرین ساخته‌شده و همچنین زمین خانه بهداشت ورگهان و چلب وردی اهر نیز توسط خیرین اهداشده است.

وی، ضمن حمایت از راه‌اندازی موسسه خیریه بیمارستان اهر گفت: امید است، این موسسه بتواند در تحقق اهداف اش موفق و قسمتی از مشکلات درمانی شهرستان را حل نماید.

«رئیس اداره امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز» نیز در این مراسم گفت: «مؤسسات خیریه حامی بیمارستان‌های دولتی» برای ساماندهی خدمات عام‌المنفعه و امور نیکوکاری و بهره‌برداری از منابع حاصل از امور خیریه در تأمین نیازهای داروئی، درمانی، حمایتی و تجهیزات موردنیاز بیماران، همچنین ساخت و بازسازی بیمارستان، درمانگاه‌های تخصصی و توسعه کمی و کیفی خدمات در بیمارستان‌های دولتی تأسیس می‌شوند.

«دواتگری» با اشاره به ماهیت غیرسیاسی، غیرتجاری، غیرانتفاعی، غیردولتی، داوطلبانه و عام‌المنفعه بودن این مؤسسات افزود: موسسه خیریه در موضوع امور خیریه و نیکوکاری و حمایت از بیماران با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و اساسنامه کشوری خود در محدوده استان‌ها فعالیت خواهد نمود.

وی مدت فعالیت این مؤسسات را نامحدود دانست و گفت: موسسه خیریه بیمارستان اهر پس از ثبت می‌توانند از مساعدت‌های خیرین مقیم خارج از کشور نیز بهره‌مند شوند.

«رئیس اداره امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز» هدف این مؤسسات را ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران، ساخت و تجهیز و بازسازی و توسعه بیمارستان، هماهنگی خیرین برای مشارکت در توسعه سلامت عنوان کرد و یادآور شد: این مؤسسات برای رسیدن به اهدافشان می‌توانند از روش‌های زیر استفاده نمایند:

۱- همکاری با واحد مددکاری بیمارستان برای کمک به حوزه مددکاری به‌منظور شناسایی نیازهای بیماران و اولویت‌های توسعه بهسازی و خدمات بیمارستانی بر اساس توان موسسه.

۲- پیگیری به‌منظور بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت‌های بخش دولتی و غیردولتی.

۳- تبلیغات و اطلاع‌رسانی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی با حضور مردم، خیرین و گروهای داوطلب به‌منظور معرفی نیازهای بیماران، برنامه‌های توسعه بیمارستان و اهداف موسسه.

۴- شناسایی نیازهای اصلی و اولویت تأمین یا تجهیز منابع از طریق روش‌های نوین کسب منابع.

۵- برگزاری جشن‌های گل‌ریزان، بازارچه‌های خیریه، گرفتن حق عضویت، توزیع صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی.

در پایان این مراسم پس از رأی‌گیری اعضای هیئت‌مدیره و بازرس موسسه خیریه بیمارستان اهر انتخاب شد که آقای دکتر ممی خانی و دکتر مهدی زاده، خانم خان‌زاده، خانم اکبر زاده، خانم عباسی به‌عنوان اعضای اصلی و آقای فضلی و آقای فتحی به‌عنوان اعضای علی‌البدل و خانم دکتر عابدی به‌عنوان بازرس انتخاب شد.

گفتنی است: این موسسه پس از انجام کارهای مربوط به ثبت و سایر تشریفات قانونی رسماً فعالیت اش را شروع خواهد نمود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.