کد خبر : 114632
تاریخ انتشار : شنبه 5 می 2018 - 17:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای لزوم توجه به گردشگری داخلی در راستای حمایت از کالای ایرانی بسته هستند

لزوم توجه به گردشگری داخلی در راستای حمایت از کالای ایرانی

لزوم توجه به گردشگری داخلی در راستای حمایت از کالای ایرانی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان ها بر لزوم توجه به گردشگری داخلی در راستای حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.

به گزارش اهروصال؛ دکتر بهبود جعفری در چهارمین اجلاس پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا ضمن اظهار تأسف از آمار بالای خروج گردشگران در تعطیلات نوروز به یکی از کشورهای همسایه، گفت: بایستی به گردشگری داخلی در راستای حمایت از کالای ایرانی توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی افزود: صاحب نظران مسائل فرهنگی و اجتماعی اعتقاد دارند در قرن حاضر بدون مشارکت ۳ رکن اصلی جامعه یعنی دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی اداره جوامع شهرها و کشورها غیرممکن است.

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه همه ما دغدغه اصلی ما اداره جامعه و خدمات رسانی به مردم به بهترین شکل است، گفت: مسئله ریشه ای در حل دغدغه اصلی ما اهمیت فرهنگ، فرهنگ سازی اجتماعی و مشارکت است که در اصل، اهمیت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی را می رساند.

جعفری تصریح کرد: اگر بستر مهیا شود و نهادها با کمیسیون همکاری کنند، در این صورت وارد فرهنگ و فرهنگسازی با محوریت اسلام و آرمان های انقلاب می شویم.

وی افزود: قرآن و دین اسلام کامل ترین هدایت کننده زندگی هستند که نباید با دستورات فرهنگی ما منافاتی داشته باشند.

عضو شورای شهر اهر، فرهنگ و فرهنگسازی را یک ریشه اصلی خواند و تأکید کرد: برای اداره سرمایه های انسانی این موضوع در دهه های اخیر مورد کم توجهی واقع شده که آن باعث مشکلات عدیده ای در جامعه بشری شده است.

بهبود جعفری با اشاره به اینکه در جلسات و مباحث عمومی مشکلات به کاستی های فرهنگی ختم می شود، تصریح کرد: شورای عالی استان ها، شورای شهر و شهرداران که در رأس امور هستند باید به این امر با جدیت نگاه کنند و در آیین نامه ها و تبصره ها مهندسی فرهنگی لحاظ شود.

وی با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن مهندسی فرهنگی گفت: این موضوع یکی از راهبردهای مقابله با جنگ نرم و رخنه فرهنگی خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان ها با بیان اینکه جنگ نرم در کشور ریشه دوانده است، تصریح کرد: باید در مقابل این پدیده ایستادگی کنیم و شوراهای شهر و شهرداری ها اهداف کاربردی را در نظر داشته باشند.

دکتر بهبود جعفری با تأکید بر اینکه اقتصاد و اشتغال امری بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: در کمیسیون فرهنگی یک مقوله بسیار مهم در امر اقتصاد و اشتغال برای کشور وجود دارد که همان صنعت گردشگری است.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان گردشگری، سهم صنعت گردشگری ایران از تولید ناخالص داخلی حدود ۱۱۹ میلیون دلار است که پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ به ۴ درصد افزایش یابد.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: مطابق آمار منتشره از سوی سازمان جهانی گردشگری، گردشگری ایران در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، در حالی که رشد جهانی ۴ درصد بوده است.

دکتر جعفری تصریح کرد: شوراهای شهر به عنوان برنامه ریز و ناظر شهرها می توانند برای احیا، حفظ و نگهداری آثار، بناها و اماکن تاریخی در توسعه شهری با سازمان میراث فرهنگی همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف کمیسیون فرهنگی تسهیل فرآیند جذب سرمایه و سرمایه گذار به منظور بهبود و مهیاسازی زیرساخت های گردشگری است، افزود: در این راستا وجود موهبت ها و فرصت هایی مثل تبریز ۲۰۱۸ که به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شده می تواند پله ترقی برای منطقه آذربایجان و برای برنامه های آتی کشور باشد.

عضو شورای شهر اهر با اظهار تأسف از اینکه بدهی دولت به شهرداری های منطقه ارسباران از بابت پروانه رایگان مربوط به زلزله سال ۹۱ هنوز پرداخت نشده است، گفت: مردم همچنان در مشکلات به سر می برند.

بهبود جعفری در ادامه نطق پیش از دستور خود ضمن اشاره به مشکلات شهرستان اهر، خواستار راه اندازی رادیو ارسباران شد و گفت: با توجه به تعدد و پراکندگی جوامع روستایی و مرزی بودن برخی از آنها و حتی عدم دریافت شبکه های تلویزیونی این موضوع بسیار مهم است

وی افزود: راه اندازی رادیو علاوه بر تقویت و توسعه اطلاع رسانی بر ارتقا فرهنگی نیز موثر خواهد بود.

نماینده اهر در شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین خواستار پرداخت بدهی دولت به شهرداری شهر اهر شد و افزود: بزرگراه تبریز – اهر که به عنوان جاده مرگ مشهور شده است، بایستی هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

دکتر بهبود جعفری در پایان از حوزه انتخابیه مجلس اهر سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به آخرین سرشماری جمعیت این شهرستان این حق شهرستان “اهر” است که مستقل شود و یک نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.