کد خبر : 114629
تاریخ انتشار : جمعه 4 می 2018 - 17:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عملکرد حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر ستودنی است بسته هستند

عملکرد حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر ستودنی است

عملکرد حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر ستودنی است

فرماندار شهرستان اهر: در چند سال اخیر کارهای خوبی در حوزه بهداشت درمان اهر انجام‌شده و این اقدامات قابل ستودنی است.

به گزارش  اهروصال؛ محمودی امروز در کارگروه تخصصی سلامت،ایمنی و امنیت غذایی شهرستان اهر گفت؛دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان داشته و پیرو آن در سطح شهرستان نیز اقدامات خوبی انجام شد و امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان اهر در مقایسه با شهرستان‌های هم‌سطح بسیار بالاست.

وی با اشاره به مدت‌زمان تصدی‌اش بر  پست فرمانداری شهرستان اهر افزود: از زمان حضور بنده در اهر شاهد افتتاح و یا کلنگ زنی طرح‌های مختلف روستایی و شهری در حوزه بهداشت و درمان بودیم که اکثرشان از طرح‌های شاخص بوده است و جادار از مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکر و قدردانی نماییم.

رئیس کارگروه تخصصی  سلامت،ایمنی و امنیت غذایی  شهرستان اهر با اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان گفت؛ رسیدگی به  مشکلات حوزه سلامت تنها وظیفه بهداشت و درمان نیست و همه دستگاه‌ها باید برای حل این موانع به جدیت تلاش نمایند.

وی کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی را یکی از کارگروه‌های مهم و حساس شهرستان عنوان کرد افزود: مصوبات و چالش‌های این کارگروه با تک-تک افراد شهر در ارتباط مستقیم  بوده و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای کامل این مصوبات از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر نیز در این کارگروه ضمن تأکید بر اجرای مصوبات این کارگروه گفت؛ با رسیدن فصول گرما احتمال شیوع بیماری وبا وجود دارد و در شهرستان نیز باید نسبت به این موضوع حساس بود.

دکتر نیرپور  بیماری “وبا” را یک بیماری میکروبی بسیار سرایت کننده عنوان کرد و افزود؛ این بیماری در ۷۵ درصد موارد ابتلا بدون علامت بوده و در فصول گرم سال شایع است و به خاطر نداشتن واکسن باید نسبت به آن پیشگیری کرد.

دبیر کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد مرکز مدیریت اورژانس ۱۱۵ شهرستان اهر ،در طول اجرای طرح امداد نوروزی گفت؛ اورژانس ۱۱۵ اهر با هشت پایگاه جاده‌ای یک مرکز اپراتوری و یک ایستگاه سلامت نوروزی با ۵۲ کارشناس  فوریت پزشکی در  این طرح به‌صورت شبانه‌روزی شرکت داشت.

وی میانگین  زمان رسیدن اولین آمبولانس بر بالین مصدومان در مأموریت شهری را چهار دقیقه و در مأموریت جاده‌ای را هشت دقیقه عنوان کرد و افزود؛ در طول ایام نوروز یک نفر در تصادفات جاده‌ای و یک نفر هم در تصادفات شهری شهرستان اهر فوت‌شده است.

مشکلات فاضلاب پشت اداره برق و رودخانه کیچیک چای اهر، آبیاری باغات و سبزیجات با آب فاضلاب، دامداری‌های داخل شهر، مشکلات کشتارگاه اهر و  دفع پسماند ازجمله چالش‌های  مطرح‌شده در این کارگروه بود که موردبررسی قرارگرفته و راه‌حل‌های لازم ارائه شد.

همچنین  اعضای حاضر در این کارگروه از کشتارگاه اهر بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات آن آشنا شدند.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه به مناسبت هفته سلامت از واحدهای نمونه بهداشت و درمان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.