کد خبر : 114621
تاریخ انتشار : جمعه 4 می 2018 - 11:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برخی مسئولین قصد خدمت رسانی به مردم را ندارند / تمرکز اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر روی تبریز است بسته هستند

برخی مسئولین قصد خدمت رسانی به مردم را ندارند / تمرکز اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر روی تبریز است

برخی مسئولین قصد خدمت رسانی به مردم را ندارند / تمرکز اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر روی تبریز است

بیت الله عبدالهی اظهار داشت : متأسفانه برخی از مسئولین در ارگان‌های مختلف با برخورد سلیقه‌ای خود باعث آزار و اذیت مردم می‌شوند و این عامل اصلی فرار گردشگران و سرمایه‌گذاران در شهر است.

به گزارش اهروصال؛ بیت‌الله عبدالهی؛ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه برخی از مسئولین در ارگان‌های مختلف با برخورد سلیقه‌ای خود باعث آزار و اذیت مردم می‌شوند و این عامل اصلی فرار گردشگران و سرمایه‌گذاران در شهر است.

وی در ادامه افزود: عده‌ای از مسئولین به‌هیچ‌عنوان قصد خدمت‌رسانی به مردم را ندارند و به مردم به چشم نوکر خود نگاه می‌کنند. این‌گونه تفکرات باعث عقب ماندن یک شهر می‌شود و نگرش افراد باید اصلاح شود تا بجای ایجاد مانع باعث تسهیل درروند توسعه شهر شود.

وی در خصوص وضعیت آب ذخیره سد اهر اظهار داشت: آب پشت سدها به‌شدت پایین آمده است و ازاین‌رو در بحث آب‌رسانی به باغات دچار مشکل شده‌ایم. البته من پیشنهاد داده‌ام تا چاه‌های قدیمی اهر را فعال کنند زیرا باغات در اهر بسیار مهم بوده و درآمد بیشتر مردم به باغات مربوط است.

عبدالهی در خصوص تخصیص بودجه در ایران خاطرنشان کرد: متأسفانه در ایران ۹۰ درصد بودجه به بخش امورات جاری دولت تعلق می‌گیرد و فقط ۱۰ درصد به بخش عمرانی واگذار می‌شود. حال نباید بگذاریم بدنه دولت را از این بیشتر با اضافه کردن وزارتخانه‌های جدید گسترش دهند زیرا این کار باعث کاهش چشم‌گیر بودجه‌های عمرانی خواهد شد.

وی در خصوص افزایش جذب گردشگر اذعان داشت: در جلسه‌ای که با شوراهای شهر و روستاها داشته‌ام به آن‌ها متذکر شدم که به‌جای جدول‌کشی و امثال آن‌ها قسمتی از بودجه خود را برای جذب گردشگر و ایجاد مناطق گردشگری صرف کنید تا هم ایجاد اشتغال شود و هم درآمد شهر بالا برود.

همین مجموعه آب‌درمانی اهر و هتل ۵ ستاره انجرد اهر می‌تواند کمک بسیار خوبی برای جذب گردشگر در اهر باشد ولی متأسفانه کارهای اداری آن‌ها به‌کندی پیش می‌رود.

متأسفانه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تمرکز خود را بر روی شهر تبریز گذاشته است و هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها انجام نمی‌دهد. تبریز ۲۰۱۸ و امثال آن‌ها برای اهر سودی ندارد و باید موزه ادب و عرفان اهر دوباره بازگشایی شود.

این مقام مسئول در خصوص اشتغال‌زایی در اهر عنوان کرد: کارخانه آهک هیدراته روند خوبی در پیش دارد و در حال پیشرفت است. همچنین مجوز کارخانه فولاد را در اهر پس از تلاش ۷ ماهه توانستیم بگیریم و در صورت رفع موانع کمبود برق و امثال آن به‌زودی این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در خصوص راه‌های جذب گردشگر مطرح کرد: مشکین‌شهر به‌راحتی با چند قصابی توانسته است گردشگر زیادی را به‌سوی خود جذب کند ولی دامپزشکی اهر با این طرح مخالف است. در استان ما مشکلات زیادی برای جذب گردشگر وجود دارد. اگر دامپزشکی اهر نیز مانند مشکین‌شهر و سایر شهرهای استان‌های دیگر این امر را تسهیل کند فقط با جذب گردشگر در این زمینه می‌توان برای ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود: من مخالف تله‌کابین نیستم ولی بجای سرمایه‌گذاری‌های سنگین مانند تله‌کابین که خواهان زیادی هم ندارد به‌راحتی می‌توان سرمایه‌گذاری‌های خرد در بخش‌های مختلف انجام داد که بازدهی بسیار بیشتر از تله‌کابین دارند مانند پل معلق و امثال آن‌ها.

وی در خصوص سازمان حمل‌ونقل عمومی اهر خاطرنشان کرد: اهر نیاز به اتوبوس‌های خط واحد شهری دارد و سامانه اتوبوس شهری باید راه‌اندازی شود. این طرح هم باعث پیشرفت شهر می‌شود و هم باعث درآمدزایی شهرداری و اشتغال نیروی‌های مازاد شهرداری است. وزارت کشور نیز آماده وام دادن به آن‌ها است. اگر شهرداری اهر نیز این اقدام را قبول کند می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد.

عبدالهی در پایان اظهار داشت: شهرستان اهر نیاز به یک بخش دارد و در این میان برای آن کارهایی انجام‌شده است. همچنین فرمانداری ویژه اهر را پیگیر هستیم و با خواست خدا به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.