کد خبر : 114562
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 آوریل 2018 - 21:11
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بیکاری و نبود مراکز تولیدی کافی از مشکلات اساسی مردم شهرستان اهر است / وعده اتمام جاده اهر – تبریز تحقق نیافت بسته هستند

بیکاری و نبود مراکز تولیدی کافی از مشکلات اساسی مردم شهرستان اهر است / وعده اتمام جاده اهر – تبریز تحقق نیافت

بیکاری و نبود مراکز تولیدی کافی از مشکلات اساسی مردم شهرستان اهر است / وعده اتمام جاده اهر – تبریز تحقق نیافت

بیت الله عبدالهی اظهار داشت: صنعت در شهرستان اهر کمتر از یک درصد است و شهرک صنعتی فعال در شهرستان نیز از برخی امکانات زیربنایی از جمله برق پرقدرت برای تأمین انرژی طرح‌های در دست اجرا با کمبود مواجه است که دستورات لازم برای تأمین اعتبار برای این موارد ضروری است.

به گزارش اهروصال؛بیت‌الله عبداللهی ظهر امروز در جلسه شورای اداری اهر که با حضور معاون پارلمان رئیس جمهور در اهر برگزار شد، با گلایه از وعده محقق نشده رئیس جمهور در خصوص بزرگراه اهر – تبریز در سفر استانی دوره گذشته دکتر روحانی به استان اظهار داشت: انتظار دارم حداقل امسال این پروژه به اتمام برسد.

وی گفت: براساس قولی که جناب روحانی در سال ۹۴ به مردم دادند، قرار بود این پروژه در سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد که متأسفانه این امر محقق نشد و با گذشت دو سال هنوز ۶۰ درصد این پروژه به اتمام رسیده و در سخنرانی امروز خود نیز ایشان زمانی برای اتمام آن تعیین نکردند،مطالبه مردم و مسوولان اتمام این پروژه تا پایان سال‌جاری است.

نماینده اهر در مجلس یادآور شد: متأسفانه در این جاده هر روز شاهد داغدار شدن جمعی از عزیزان در تصادفات متعدد هستیم که امیدواریم با تسریع در این پروژه، خواسته به حق مردم و مسؤولان محقق شود.

عبداللهی به خسارت ناشی از سرمازدگی نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه با این وضعیت و آئین‌نامه‌های سخت‌گیرانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی، باغداران رغبتی به بیمه محصولات خود ندارند و مبلغ ناچیز پرداختی توسط بیمه انگیزه‌ای برای باغداران برای بیمه محصولات خود نگذاشته است.

وی خواستار بازبینی در خصوص وام‌های کشاورزان و کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره برای آنها شد.

عبداللهی، راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی را برای تأمین نیروی انسانی منطقه ارسباران یک ضرورت برشمرد و خواستار اهتمام ویژه وزارت بهداشت در این خصوص و تجهیز امکانات بهداشتی درمانی به خصوص سی. تی. اسکن و ام. آر. آی برای تنها بیمارستان اهر شد.

این نماینده مجلس، از نیمه‌کاره رها شدن مجموعه ورزشی ۵ هزار نفری اهر نیز انتقاد کرد و افزود: با گذشت بیش از یک دهه این پروژه ورزشی که یکی از نیازهای اساسی جوانان ورزشکاران منطقه است، به حال خود رها شده است و موجبات نارضایتی جوانان ورزشکار منطقه را فراهم کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس معضل بیکاری و نبود مراکز تولیدی و صنعتی را از مشکلات و معضلات اصلی این شهرستان برشمرد و گفت: صنعت در شهرستان اهر کمتر از یک درصد است و شهرک صنعتی فعال در شهرستان نیز از برخی امکانات زیربنایی از جمله برق پرقدرت برای تأمین انرژی طرح‌های در دست اجرا با کمبود مواجه است که دستورات لازم برای تأمین اعتبار برای این موارد ضروری است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، به بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هنری شهرستان و جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران نیز اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه این جشنواره از قابلیت‌های ویژه در سطح ملی برخوردار است، متأسفانه برخی تفکرات تمرکزگرا باعث شده که کمک‌های موثری برای اجرای موفق و پایداری آن به صورت سالانه انجام نشود که ضرورت دارد در این خصوص نیز اقدامات جدی صورت گیرد.

عبداللهی، بقعه شیخ شهاب‌الدین اهر را از افتخارات کشور و استان نامید و افزود: این اثر فاخر ملی نماد عرفانی مردم ارسباران است و جا دارد دست‌اندرکاران ذی‌ربط نسبت به ثبت جهانی این اثر تاریخی ارزشمند تلاش مضاعف کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با انتقاد از برخی کم‌لطفی‌ها در حق مردم شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر مرکز منطقه ارسباران است و چندین شهرستان از شهرستان اهر انتزاع یافته و شهرستان مستقل شده‌اند که در این خصوص خواست مردم و مسؤولان منطقه، ارتقاء جایگاه شهرستان به فرمانداری ویژه است و انتظار داریم ریاست جمهوری در این خصوص نیز با دستورات لازم این خواسته چندین ساله مردم شهرستان را جامعه عمل بپوشانند.

وی همچنین به بحث مدیریت آب و توسعه کشاورزی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: این شهرستان با زمین‌های مستعد کشاورزی و وجود آب‌های روان و سرگردان که بعضاً این آب‌های روان پس از عبور از شهرستان از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: مهار آب‌های روان به خصوص ایجاد سدهای کچری‌چای، ایثار که عملیات مطالعاتی آن انجام و برخی کارهای زیربنایی نیز انجام شده ،در اولویت‌کاری مسؤولان وزارت نیرو در راستای توسعه کشاورزی منطقه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.