کد خبر : 113385
تاریخ انتشار : شنبه 10 فوریه 2018 - 19:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تقویت آموزش‌وپرورش، تقویت و سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است بسته هستند

تقویت آموزش‌وپرورش، تقویت و سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

تقویت آموزش‌وپرورش، تقویت و سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

معاون حقوقی و معاون پارلمانی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: تقویت آموزش‌وپرورش، تقویت و سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

به گزارش اهروصال؛ یوسف نجفی معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در آیین افتتاح باشگاه فرهنگیان اهر، گفت: شأن و جایگاه معلم، شأن انبیایی است و معلم در جامعه از ارزش والایی برخوردار است.

این مقام مسئول وزارت آموزش‌وپرورش یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید را توسعه کمی و کیفی در آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: تلاش شده در سند تحول بنیادین روح حاکم بر این سند، مدرسه و معلم محور باشد و به این دو محور توجه ویژه شود.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه لایحه رتبه‌بندی و نظام پرداخت معلمان پیش‌نویسش آماده است و به‌زودی این لایحه تقدیم مجلس می‌شود که امیدواریم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بر اساس این لایحه انجام پذیرد.

نجفی پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش‌وپرورش را انسان‌های توانمند و صاحب‌فکر و تجربه عنوان کرد و افزود: باید از نظرات ارزشمند و تجربیات این عزیزان در بهبود آموزش‌وپرورش استفاده کافی و لازم را انجام دهیم.

وی افزود: باوجوداینکه در طول عمر پرشکوه انقلاب اسلامی گام‌های اساسی در خدمت به فرهنگیان و توسعه آموزش‌وپرورش شده، اما پیش‌ازاین نیاز است که به این قشر فرهیخته توجه ویژه شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش‌وپرورش افزود: برای توسعه آموزش‌وپرورش باید مردم و دولت در کنار هم باشند و با تمام تلاش‌هایی که دولت و مجلس انجام داده اگر مشارکت مردم و خیرین نباشد قطعاً آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر به تأمین فضاهای آموزش‌وپرورش این وزارتخانه نیست.

وی گفت: باید اقتصاد آموزش‌وپرورش از سوی دولت و هم از سوی مردم و خیرین افزایش یابد و در سال ۹۶ مدارس ایجادشده ۵۰ درصد با مشارکت خیرین و ۵۰ درصد از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تأمین‌شده است.

نجفی افزود: با تمامی تلاشی که دولت و مجلس انجام داده اعتبار آموزش‌وپرورش در سال جاری ۳۳ هزار میلیارد تومان بود که بالغ‌بر نودوهشت درصد از این اعتبار مربوط به حقوق فرهنگیان بوده و کمتر از دو درصد صرف امور جاری آموزش‌وپرورش می‌شود.

وی یادآور شد امسال با حمایت مجلس این مبلغ به ۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که برای اولین ۱۱ درصد افزایش داشته، اما این رقم نیز جوابگوی نیاز این وزارت خانه نیست و برای کسر بدهی حداقل ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امورات جاری این وزارتخانه حل‌وفصل شود. وی افزود: امروز شاهد افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی و باشگاه فرهنگیان در این شهرستان هستیم این امر کوچک‌ترین خدمت و قدم در شأن معلم است و انشاء اله سرآغاز خدماتی بیشتر برای این قشر خدوم و زحمتکش باشیم.

این مقام مسئول گفت: آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشتاز این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف است.

گفتنی است باشگاه فرهنگیان و مجتمع خدماتی رفاهی آموزش‌وپرورش اهر با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع و با صرف اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال در سه‌طبقه شامل تالار و رستوران و سایر بخش‌های موردنیاز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.