کد خبر : 113320
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 فوریه 2018 - 13:49
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای یکی از دلایل مهاجرت روستایی ها به شهر ها عدم امکان ساخت مسکن جدید در روستاهاست بسته هستند

یکی از دلایل مهاجرت روستایی ها به شهر ها عدم امکان ساخت مسکن جدید در روستاهاست

یکی از دلایل مهاجرت روستایی ها به شهر ها عدم امکان ساخت مسکن جدید در روستاهاست

بیت الله عبدالهی: وقتی یک روستایی نمی‌تواند کنار خانه خود برای فرزند و اقوام، خانه بسازد در حقیقت عامل مهاجرت ایجاد می‌شود.

به گزارش اهروصال؛ بیت الله عبدالهی نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر آموزش‌ها صحیح و کارآمد بود اینک تحول بزرگی در کشاورزی داشتیم به طوریکه در یکی از این جلسات آموزش روستایی حضور یافته و از نزدیک دیدم اصطلاحاتی که کارشناس استفاده می‌کرد را هیچ‌کدام از روستاییان متوجه نشده بودند و این یعنی آموزش‌ها کارآمد نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان کرد: اگر مشکلاتی وجود داشته باشد یک بخش آن به خود مجلس برمی‌گردد و باید دستگاه‌های اجرایی این مشکلات را طرح و حل کنند.

وی افزود: در جلسات مختلف حرف‌های زیادی می‌زنیم در حالیکه به اعتقاد بنده اگر بتوانیم در این جلسات هر بار دو ضعف قانونی را مطرح کرده و برای رفع آن بحث کنیم، اثرگذارتر خواهد بود.

قوانین را مجلس تصویب و دولت ابلاغ می‌کند ولی بانک‌ها اجرا نمی‌کنند

عبداللهی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشتر بانک‌ها فقط به فکر درآمد و سود هستند و با اینکه مجلس تصویب می‌کند و دولت دستورالعمل ابلاغ می‌کند چرا باید بانک‌ها آن را اجرا نکنند؟

وی ادامه داد: البته یکی از اشکالات نیز شامل مجلس می‌شود که نظارت کافی ندارد زیرا وقتی قانونی تصویب شود چرا باید آن اجرا نشود و اگر قابلیت اجرایی ندارد، پس به چه دلیلی تصویب شده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس متذکر شد: در استان آذربایجان‌شرقی در تمام زمینه‌ها سخت‌گیری انجام می‌شود به طوریکه اگر یک دستورالعمل بدهند دو بند هم دیگر نیز خودمان به آن اضافه می‌کنیم.

وی با تاکید به اینکه ما در روستاهای مشکلات زیادی داریم، تصریح کرد: زمان اکثر روستاهایی که طرح‌های بنیاد مسکن در آن وجود داشت، به اتمام رسیده و دیگر اعتبار دوباره‌ای برای مطالعه و توسعه آنها وجود ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی یک روستایی نمی‌تواند کنار خانه خود برای فرزند و اقوام، خانه بسازد در حقیقت عامل مهاجرت ایجاد می‌شود.

برخی از برنامه‌ریزان هیچ آشنایی با روستاها ندارند/ خدمت به روستاها فقط برق و گاز و راه‌سازی نیست 

عبداللهی تاکید کرد: باید مجلس نسبت به بودجه و تزریق آن برای توسعه روستاها وارد عمل شود زیرا به عقیده بنده برخی از برنامه‌ریزان آشنایی خوبی با روستاها ندارند از این رو حداقل اعتبار را به روستاها داده و برنامه‌هایشان نیز جواب خوبی نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه اعتقاد این است که اگر در روستاها راه، برق و گاز بکشیم کفایت خواهد کرد در حالیکه اصلاً چنین چیزی نیست زیرا همه این کارها بخشی از وظایف است از این رو هر چند که دیر شده ولی باید کارهای اساسی در روستاها انجام گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه روستاها ظرفیت کشاورزی و دامداری بالایی دارند، گفت: در حال حاضر استان دارای مشکل تامین آب کشاورزی و شُرب دارد که احتمالاً نتوانیم در این زمینه جواب بگیریم ولی در زمینه صنایع روستایی می‌توانیم جواب خوبی کسب کنیم.

وی با اشاره به تصویب وامی برای ایجاد اشتغال روستاییان و عشایر گفت: امید داریم این پول واقعاً به روستاها برود زیرا باید در روستاها زیرساخت‌ها فراهم شود.

به فکر کوتاه کردن روال اداری باشیم/ عدم اثرگذاری و استفاده مطلوب از قوانین عامل اصلی مشکلات 

عبداللهی خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال کوتاه کردن روال سیستم اداری باشیم زیرا این سیستم بیشترین اعتبارات کشور را جذب می‌کند و متاسفانه نه دولت و نه مجلس در این موضوع جدیتی ندارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکلات کشور در زمینه اقتصادی، تولید و صادرات است، گفت: اگر قوانین ما موثر بود شاهد این مشکلات نبودیم پس باید عدم تاثیرگذاری قوانین را قبول کنیم و البته خودمان نیز مقصر هستیم که از قوانین استفاده مطلوبی نکرده‌ایم.

وی متذکر شد: باید در بودجه سال ۹۷شاهد یک تغییرات اساسی باشیم تا بتواند بخش زیادی را به اعتبارات عمرانی تخصیص دهد، این اعتبارات هم باید در خدمت تولید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.