کد خبر : 113276
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 فوریه 2018 - 14:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای همه ما در قبال خون شهدا مسئولیم / دستاورد ها و اقتدار نظام به برکت خون شهدا محقق شده است بسته هستند

همه ما در قبال خون شهدا مسئولیم / دستاورد ها و اقتدار نظام به برکت خون شهدا محقق شده است

همه ما در قبال خون شهدا مسئولیم / دستاورد ها و اقتدار نظام به برکت خون شهدا محقق شده است

حجت الاسلام آل هاشم در یادواره شهدا مطرح کرد: همه ما در قبال شهدا مسؤولیت و وظیفه داریم و آنهایی که در داخل توطئه می‌کنند، باید از خون شهدا خجالت بکشند.

به گزارش اهروصال؛ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم دیشب در یادواره شهدای شهرستان اهر اظهار کرد: عزت، شرف و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهداست و دستاوردهای نظام در داخل و خارج از کشور و امنیتی که امروز ما در کشور شاهد آن هستیم در سایه ایثارگری‌های شهدا محقق شده است.

وی تأکید کرد: همه ما در قبال شهدا مسؤولیت و وظیفه داریم و آنهایی که در داخل توطئه می‌کنند، باید از خون شهدا خجالت بکشند.

امام جمعه تبریز، برگزاری یادواره‌های شهدا را کمترین وظیفه در قبال از جان‌گذشتگی و ایثار شهدا اعلام کرد و افزود: یادواره شهدا از مهم‌ترین  مراسمی است که باید با تداوم و برگزاری این مراسم معنوی به یاد شهدا بود.

آل‌هاشم در ادامه تجلیل از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا را تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و تصریح کرد: نباید شهدا از یاد بروند بلکه باید با گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های آنها ،دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

وی، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موزه‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها را که برگرفته از وصیت‌نامه‌ها، خاطرات، اسناد و افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس است، را یک ضرورت برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا عنوان کرد و بر راه‌اندازی این‌گونه نمایشگاه‌ها تاکید کرد.

آل‌هاشم، کاروان راهیان نور را از دیگر اقدامات ارزشمند برای شناساندن ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل بعد از انقلاب و آنهایی که این دوران را تجربه نکرده‌اند، عنوان کرد و افزود: تداوم و برگزاری این قبیل برنامه‌ها،کارهای فرهنگی و معنوی برای جوانان و نسل جدید بسیار تأثیرگذار است.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان بهترین نحوه برای رخت بر بستن از این دنیا شهادت عنوان کرد، ابراز کرد: خوش به حال آنانی که با شهادت از این دنیای فانی رفتند.

آل‌هاشم همچنین  با تأکید بر خدمتگزاری صادقانه به مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی یادآور شد: آنچه انقلاب اسلامی را پیروز کرد، ایثارگری مردم و رهبری عالمانه حضرت امام خمینی(ره) بود که ملت ایران با وحدت کلمه و تبعیت از رهبری، کشتی انقلاب را به سر منزل مقصود رساندند.

وی با یادآوری به مسوولان در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم بیان داشت: مردم از انقلاب خسته و ناراحت نشده‌اند بلکه از برخی تبعیضات، بی‌عدالتی‌ها، اختلاس و کم لطفی به آرمان‌های انقلاب اسلامی ناراضی هستند و ما باید قدر این ملت را بدانیم و در خدمت به آنها تمام تلاش خود را داشته باشیم.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: در جریانات اخیر نیز جمعی از مردم برخی مطالبات عمومی را پیگیری می‌کردند که عده‌ای فرصت‌طلب از این فرصت برای مطامع خود می‌خواستند، استفاده کنند که با هوشیاری ملت ایران این توطئه‌ها نیز ناکام ماند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را رهبری عالمانه حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد که تداوم این انقلاب با رهبری امام‌گونه مقام معظم رهبری نظام اسلامی را راهبری و هدایت کرده و امروز وظیفه ما تبعیت از ولایت و ترویج وحدت در بین آحاد مختلف مردم بوده که رمز بقای انقلاب اسلامی وحدت و همدلی است.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود سه عنصر مهم بصیرت، وحدت و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت را ضامن پایداری نظام و انقلاب ذکر کرد و افزود: همه باید در تحقق این امر تلاش مضاعف کنیم.

آل‌هاشم در خاتمه سخنان خود ضمن یاد کردن از آیت‌الله سید صادق آل‌محمد، امام جمعه فقید و مردمی شهرستان اهر که در طول حیات پربرکت خود و مسوولیت‌های مختلف منشاء خدمات ارزشمند در منطقه بودند و مردم منطقه ارسباران و اهر خدمت صادقانه و فداکاری آن عالم فقید و مبارز را از یاد نخواهند برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.