کد خبر : 11313
تاریخ انتشار : شنبه 14 مارس 2015 - 10:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای روستای «آقا کندی» اهر سال ۸۱ جابه‌جا شده بود بسته هستند

روستای «آقا کندی» اهر سال ۸۱ جابه‌جا شده بود

روستای «آقا کندی» اهر سال ۸۱ جابه‌جا شده بود

به گزارش اهروصال قربان محمدی به دنبال انتشار گزارش تصویری از خانواده شهید فیضی در روستای «آقا کندی» از توابع شهرستان اهر در خبرگزاری فارس توضیحاتی درباره علت زندگی این خانواده در کانکس داد. وی اظهار داشت: روستای «آقا کندی» در فاصله ۳۰ کیلومتری جاده اهر – ورزقان قرار دارد و از سال ۱۳۸۰ به

به گزارش اهروصال قربان محمدی به دنبال انتشار گزارش تصویری از خانواده شهید فیضی در روستای «آقا کندی» از توابع شهرستان اهر در خبرگزاری فارس توضیحاتی درباره علت زندگی این خانواده در کانکس داد.

وی اظهار داشت: روستای «آقا کندی» در فاصله ۳۰ کیلومتری جاده اهر – ورزقان قرار دارد و از سال ۱۳۸۰ به دلیل واقع شدن این روستا در معرض خطر سیل موضوع جابه‌جایی روستا به محل جدید مطرح و اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

محمدی خاطرنشان کرد: با تصویب و ابلاغ اعتبارات مربوطه عملیات آماده‌سازی روستا انجام شد ولی برخی از اهالی از انتقال به محل جدید امتناع ورزیدند و با وجود پیگیری‌ها و اخطارهای مکرر به محل جدید منتقل نشدند.

وی گفت: از جمله آقای فیضی که براساس نامه شماره ۸۴۹/۱ مورخ ۲۳/۰۳/۸۴ با وجود واگذاری رایگان قطعات ۳۶ و ۲۸ و ۲۷ و اخطارهای شماره ۳۳۹۶/۱۰ مورخ ۱۹/۰۹/۸۴ به نامبرده در محل جدید از تحویل قطعه و احداث واحد مسکونی ممانعت کردند و نه تنها خودشان به محل جدید منتقل نشدند بلکه سایر اهالی را نیز برای عدم انتقال به محل جدید ترغیب می‌کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با وقوع زلزله در سال ۱۳۹۱ تقریبا نصف اهالی روستا به محل جدید منتقل شدند ولی نصف روستا در محل قدیمی روستا اقامت داشتند که با تصمیمات متخذه توسط فرمانداری شهرستان و ارگان‌های ذی‌ربط مبنی بر عدم ارائه خدمات به محل قدیمی روستا و لزوم خدمات‌رسانی به محل جدید روستا تمام اهالی به محل جدید منتقل و از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند، اما باز هم تنها آقای فیضی از انتقال به محل جدید خودداری کرده و کماکان در محل قدیمی روستا ماندند.

وی افزود: با وجود اینکه پسران نامبرده در شهر اهر سکونت دارند اما این اداره برای رفاه حال نامبرده تعداد پنج دستگاه کانکس زیستی و شش دستگاه کانکس معیشتی تحویل وی و پسرانش در محل روستا شد.

محمدی خاطرنشان کرد: قطعات خالی در محل جدید روستا با میانگین مساحت جمعا حدود ۳۶۰ متر مربع وجود دارد و نامبرده می‌تواند برای برخورداری از خدمات اعطایی دولت در محل جدید روستا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

روستای «آقاکندی» قبل از زلزله حدود ۲۲ خانوار بوده که بعد از زلزله سال ۹۱ و جابه‌جایی روستا به دلیل گرفتن برخی تسهیلات رفاهی به ۴۱ خانوار افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.