کد خبر : 113104
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 ژانویه 2018 - 22:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مشکل کم‌آبی یک بحران جدی در حوزه کشاورزی است بسته هستند

مشکل کم‌آبی یک بحران جدی در حوزه کشاورزی است

مشکل کم‌آبی یک بحران جدی در حوزه کشاورزی است

ایرانی فام گفت: اگر چاره‌اندیشی لازم بر مقابله با مشکلات بی‌آبی صورت نگیرد مشکل بی‌آبی و کم‌آبی تهدید جدی برای منطقه خواهد بود.

به گزارش اهروصال؛ مدیر امور زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جمع اعضای شورای حفاظت از آب شهرستان اهر گفت: اگر چاره‌اندیشی لازم بر مقابله با مشکلات بی‌آبی صورت نگیرد مشکل بی‌آبی و کم‌آبی تهدید جدی برای منطقه خواهد بود.

ایوب ایرانی فام افزود: با احداث سد ستارخان اهر، زمینه ذخیره برای ۱۳۱ میلیون مترمکعب فراهم‌شده ولی هم‌اکنون این رقم به کمتر از ۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است و روزبه‌روز این ذخیره کمتر می‌شود.

وی گفت: متأسفانه برخی افراد غیرحرفه‌ای در اراضی آبی پایاب سد ستارخان اهر اقدام به ایجاد باغات میوه درگذشته کرده‌اند که نه‌تنها هیچ بازده و نفعی برای اقتصاد شهرستان ندارد بلکه سایر باغداران را که به‌صورت حرفه‌ای به این امر اشتغال دارند با مشکلات مختلفی مواجه کرده است.

ایرانی فام گفت: در سال جاری با توجه به وضعیت و بحران کم‌آبی که اکثر شهرهای استان را تهدید می‌کند به ادارات شهرستانی ابلاغ‌شده به‌صورت کارشناسی محصولاتی که مساعد برای کشت در نقاط مختلف استان هستند، به کشاورزان به‌تبع قابلیت‌های شهرستان‌ها معرفی و نسبت به اصلاح الگوی کشت اقدام نمایند.

این مقام مسئول افزود: توسعه باغات ممنوع شده و انتظار داریم با نصب کنتورهای هوشمند از اسراف و اضافه برداشت آب کشاورزی در باغات به‌صورت غیرمجاز جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.