کد خبر : 112829
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژانویه 2018 - 10:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای موزه تعلیم و تربیت در اهر تاسیس می شود / رشته های درسی هنرستان ها مطابق با نیاز کشور است بسته هستند

موزه تعلیم و تربیت در اهر تاسیس می شود / رشته های درسی هنرستان ها مطابق با نیاز کشور است

موزه تعلیم و تربیت در اهر تاسیس می شود / رشته های درسی هنرستان ها مطابق با نیاز کشور است

جعفر شجاعی گفت: آموزش‌وپرورش اهر ۱۰۴ سال قدمت دارد و موزه تعلیم و تربیت ارسباران می‌تواند زمینه‌ای برای نشان دادن هویت و تاریخ تعلیم و تربیت در منطقه باشد.

به گزارش اهروصال؛ جعفر شجاعی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش اهر در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان اهر که با عنوان مدرسه و ارتقای کیفیت‌های آموزشی و تربیتی در آموزش‌وپرورش اهر برگزار شد، اظهار کرد: در ارتباط با برنامه‌های دهه فجر جلسات متعددی برگزارشده و وظیفه آموزش‌وپرورش اهر هدایت و برگزاری برنامه‌های ستاد دانش‌آموزی ایام‌الله دهه فجر در شهرستان اهر است.

وی با اشاره به اینکه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که از آن به‌عنوان دهه فجر یاد می‌شود یک جشن ملی است، گفت: برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های باشکوه در طول دهه فجر بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم تا پیام امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را به سمع و نظر دانش‌آموزان برسانیم تا دانش‌آموزان با پیام اما راحل، رهبری و انقلاب بیشتر آشنا شوند.

مدیر آموزش‌وپرورش اهر به فضاهای مازاد و بلااستفاده آموزشی شهرستان اهر نیز اشاره کرد، افزود: در تعدادی از روستاهای اهر یکسری فضای آموزشی وجود دارد که به‌صورت بلااستفاده مانده است و خالی ماندن فضاهای آموزشی مشکلات متعددی برای آموزش‌وپرورش ایجاد می‌کند.

شجاعی اضافه کرد: بسیار متأسفم از این بابت که در فضاهای آموزشی بلااستفاده که در روستاها داریم مردم در این فضاها یا احشام نگهداری می‌کنند و یا محلی برای معتادان می‌شود و لازم تا این فضاها را به فروش برسانیم هرچند که ریالی به نفع آموزش‌وپرورش اهر نداشته باشد چون درآمد حاصل از فروش این فضاها به خزانه واریز می‌شود و اینکه پول فروش فضای آموزشی به استان بازگردد یا خیر جای اماواگر و سؤال دارد ولی حداقل از بروز یکسری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی از راه‌اندازی موزه تعلیم و تربیت منطقه ارسباران در شهرستان اهر خبر داد، گفت: با توجه به این‌که آموزش‌وپرورش اهر قدمتی ۱۰۴ ساله دارد و راه‌اندازی موزه تعلیم و تربیت ارسباران به مرکزیت اهر زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا هویت ۱۰۴ ساله آموزش‌وپرورش شهرستان را در این موزه نشان دهیم درحالی‌که طی سال‌های گذشته بارها برای تحقق این امر تلاش‌هایی شده و اسناد خوبی هم جمع‌آوری‌شده ولی درزمانی که باید اقدام عملی می‌شد این اقدامات عملی تحقق‌نیافته است.

مدیر آموزش‌وپرورش اهر گفت: طی جلساتی که با نخبگان شهرستان اهر داشتیم آن‌ها نیز تأکید کرده‌اند که حتماً موزه تعلیم و تربیت منطقه ارسباران در شهرستان اهر راه‌اندازی شود به‌طوری که اسناد، اشیاء، تاریخ جزو محورهای این موزه خواهد بود و آموزش و پرورش اهر که سرسلسله آموزش و پرورش‌های منطقه ارسباران است از نظر اسناد بسیار غنی است و اشیاء در مدارس ما نیز وجود دارد اشیائی که اکنون استفاده از آن‌ها به‌عنوان وسایل از رده خارج‌شده یاد می‌شود.

شجاعی تأکید کرد: فضای لازم برای راه‌اندازی موزه تعلیم و تربیت منطقه ارسباران در شهرستان اهر وجود دارد ولی برای دایر کردن آن به منابع مالی نیاز خواهیم داشت امیدواریم با بهره‌گیری از برکات وجود خیرین و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بتوانیم این موزه را در اهر دایر کنیم.

وی بابیان اینکه باید به‌طوری برنامه‌ریزی شود که رشته‌های تحصیلی هنرستان‌ها در شهرستان اهر متناسب با نیاز شهرستان و کشور بومی‌سازی شود، ابراز داشت: مثلاً بازار از وجود رشته کامپیوتر اشباع‌شده و اینکه باید شناسایی شود کدام رشته در بازار نمی‌تواند برای تحصیل‌کردگان شغل ایجاد کند و اکنون لازم است تا این رشته‌های ناکارآمد شناسایی و رشته‌هایی متناسب با نیاز شهرستان بوده و بازار کار دارد در هنرستان‌ها تدریس و آموزش داده شود.

فنی و حرفه‌ای هر آمادگی آموزش رشته‌های متناسب با نیاز جامعه را دارد

محمدرضا تهموزی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر از نظر رشته‌های مختلف ظرفیت بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: می‌توانیم با تغییر کاربری کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی که در جامعه بازار کار دارد و می‌تواند در آینده حرفه آموزان نقش مؤثری داشته باشد را آموزش دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رشته‌های مورد نیاز جامعه هر چه باشد می‌توانیم با همکاری هنرستان‌ها کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر از لحاظ تجهیزات و مربیان تأمین کنیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر ادامه داد: در بخش کشاورزی پرورش قارچ، پرورش آبزیان، ماهی، باغبانی، پکیج و تعمیر موبایل از جمله رشته‌هایی است که زودبازده هستند و ما نیز آماده آموزش این رشته ها در مرکز فنی و حرفه‌ای هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.