کد خبر : 112708
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 ژانویه 2018 - 14:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای با شناسنامه دار کردن برخی از محصولات صنایع دستی اهر می توان به صادرات آن در سطح بین المللی اقدام کرد بسته هستند

با شناسنامه دار کردن برخی از محصولات صنایع دستی اهر می توان به صادرات آن در سطح بین المللی اقدام کرد

با شناسنامه دار کردن برخی از محصولات صنایع دستی اهر می توان به صادرات آن در سطح بین المللی اقدام کرد

زاهد محمودی: با استاندارسازی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسنامه‌دار کردن برخی از محصولات صنایع‌دستی منحصربه‌فرد این منطقه، خصوصاً صنایع‌دستی عشایری می‌توان به صادرات آن در سطح بین‌المللی اقدام کرد.

به گزارش اهروصال؛ زاهد محمودی؛ فرماندار اهر؛ دیشب ۲۶ دی ماه؛ در جمع خبرنگاران افزود: با استاندارسازی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسنامه‌دار کردن برخی از محصولات صنایع‌دستی منحصربه‌فرد این منطقه، خصوصاً صنایع‌دستی عشایری می‌توان به صادرات آن در سطح بین‌المللی اقدام کرد.

وی گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی بیش از ۸۵ درصد عشایر به بافت ورنی مشغول هستند که در این میان ۴۰ درصد عشایر استان نیز در شهرستان اهر ساکن هستند و بیشترین میزان محصول ورنی استان نیز در این شهرستان بافت می‌شود که می‌تواند زمینه اشتغال قسمت اعظمی از خانوارهای عشایری و روستایی را فراهم کند.

محمودی ادامه داد: ورنی یکی از هنرهای دست‌بافت عشایر منطقه ارسباران خصوصاً شهرستان اهر بوده که بیش از دو قرن است که عشایر، روستائیان و حتی برخی از ساکنین شهر به بافت این محصول نفیس و منحصربه‌فرد این منطقه مشغول هستند و هم‌اکنون ورنی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، جمهوری آذربایجان و حتی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی طرح و نقشه بافت ورنی را برگرفته از تخیلات و تصاویر زیبای طبیعت عنوان کرد و افزود:  این محصول منحصربه‌فرد تبلور اعتقادات، آداب‌ورسوم، باورها و فرهنگ بومی مردم منطقه ارسباران است.

فرماندار اهر ایجاد بستر مناسب برای معرفی و شناساندن بیشتر محصول دست‌بافت ورنی را در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی در قالب همایش‌ها و سمینارها بسیار مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد در تبریز ۲۰۱۸ که به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی‌شده است، بتوانیم این محصول دست‌بافت را که برگرفته از دست‌های هنرمند عشایر و روستائیان این منطقه است را به معرض دید گذاشته و زمینه صادرات آن را به کشورهای دیگر فراهم کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.