کد خبر : 112654
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 ژانویه 2018 - 18:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برای کار با کودکان باید زبان آنها را آموخت / برای حفظ طبیعت ارسباران بکوشیم تا بعد ها به سرنوشت دریاچه ارومیه گرفتار نشود بسته هستند

برای کار با کودکان باید زبان آنها را آموخت / برای حفظ طبیعت ارسباران بکوشیم تا بعد ها به سرنوشت دریاچه ارومیه گرفتار نشود

برای کار با کودکان باید زبان آنها را آموخت / برای حفظ طبیعت ارسباران بکوشیم تا بعد ها به سرنوشت دریاچه ارومیه گرفتار نشود

فاطمه رشتبریان در گفتگوی اختصاصی با اهروصال؛ در رابطه با اهمیت طبیعت ارسباران؛ گفت: طبیعت بکر ارسباران بسیار زیبا می باشد و امیدوارم در حفظ آن کوشا باشیم و روزی مانند دریاچه ارومیه در سوگ از دست دادنش نباشیم.

فاطمه رشتبریان در گفتگوی اختصاصی با اهروصال؛ در رابطه با اهمیت طبیعت ارسباران؛ گفت: طبیعت بکر ارسباران بسیار زیبا می باشد و امیدوارم در حفظ آن کوشا باشیم و روزی مانند دریاچه ارومیه در سوگ از دست دادنش نباشیم.

فاطمه رشتبریان متولد ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۶۰ از تبریز بوده و دارای مدرک کارشناسی مدیریت فرهنگی می‌باشد. وی از سال ۱۳۸۱ به عضویت سازمان صداوسیمای استان آذربایجان شرقی درآمده و در بیش از ۵۰۰ همایش ، سمینار، جنگ و برنامه‌های فرهنگی دیگر به‌عنوان مجری حضورداشته است. وی بیشتر در عرصه کودک فعالیت داشته و در تلویزیون نیز بیشتر به‌عنوان مجری کودک شناخته‌شده است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ با تشکر از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید و دعوت ما را پذیرفتید. لطفاً برای خوانندگان سایت ما بگویید در بین کارهایی که اجرا داشته‌اید، به نظر خودتان کدام‌یک بیشترین طرفدار را داشته است و مردم از آن راضی بوده‌اند؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ بنده نیز بابت دعوتم از شما کمال تشکر رادارم، باید بگویم من برنامه‌های متنوعی اجرا داشته‌ام مانند جشن‌های دهه فجر، آغاز سال تحصیلی، جشن‌های پایان تحصیلی، جشن‌های روز زن و مرد، نیمه شعبان و امثال آن ولی بیشتر از هر چیز در اجرای خاله چیچک بچه‌ها موفق بوده‌ام و احساس می‌کنم در بین کودکان موفق عمل کرده‌ام.

آیا دوست دارید در اهر برای کودکان اهری نیز اجرایی داشته باشید ؟

البته که دوست دارم، من در شهرهای مراغه، بناب، شبستر و مرند برای کودکان اجراهایی داشته‌ام و امیدوارم روزی در کنار کودکان مهربان اهری نیز حضور پیداکرده و اجرایی داشته باشم.

آیا خاطره‌ای از کودکان که شمارا تحت تأثیر قرار داده باشد دارید ؟

بله، هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم یک نوجوان ۱۲ ساله در روستایی دورافتاده زیر آفتاب نشسته بود و بساط نان و پنیرش پهن بود. پرسیدم در این هوای پاک و تمیز و این طبیعت زیبا این نان و پنیر چه مزه‌ای می‌دهد، او نیز خنده‌ای کرد و گفت مزه پیتزا می‌دهد. شاید او تاکنون پیتزا نخورده بود ولی تعریفش را شنیده بود که خوشمزه است.

از دنیای کودکانه و حس خودتان درزمانی که با کودکان اجرا دارید برای ما بگویید؟

حس بسیار خوبی است. بی‌آلایش‌ترین، پاک‌ترین، صادق‌ترین و زلال‌ترین دوران زندگی دوران کودکی است و خدا را شکر می‌کنم که من را در مسیری قرار داده تا بیشتر با کودکان سروکار داشته باشم و روحیه شاد کودکان باعث شده تا کودک درونم را بتوانم زنده نگهدارم.

آیا از کار خود و همکاران خود رضایت دارید ؟

من به خاطر روحیه‌ای که در کار با کودکان پیداکرده‌ام زود از چیزی دلگیر می‌شوم ولی هرگز از بدترین اتفاق‌ها و افرادی که به این اتفاق‌ها دامن زده‌اند کینه‌ای به دل نگرفته‌ام و ندارم و این را مدیون کودکانی هستم که زمان‌های طلایی عمر خود را با آن‌ها سپری کرده‌ام.

لطفاً نظر خودتان را در مورد شهرستان اهر و منطقه ارسباران بیان کنید؟

ارسباران نبض آذربایجان است و امیدوارم در حفظ و نگهداری محیط‌زیست آن کوشا باشیم و مانند دریاچه ارومیه نشود که پس از نابودی به فکر نجاتش بیفتیم. آرامشی که جنگل‌های ارسباران، مناطق سرسبز، کوه‌ها و دامنه‌هایش به آدمی می‌دهد قابل قیاس با چیزی نیست و تصویری که در ذهن انسان به وجود می‌آید هرگز پاک نمی‌شود.

برای افراد علاقه‌مند به کار مجری‌گری کودک چه پیشنهادی دارید ؟

برای کار با کودکان باید زبان آن‌ها را آموخت و بدون چاشنی کودکانه درون هرگز امکان موفقیت در این زمینه به وجود نخواهد آمد. کودکان فقط افرادی را به دنیای خودشان راه می‌دهند که آن را از خودشان بدانند و کسی که بتواند در دل کودکان جا باز کند قطعاً می‌تواند برای کار با کودکان نیز گزینه خوبی باشد.

در پایان؛ نظر شما در رابطه با کودکان کار چیست ؟

تمامی کودکان باید از حداقل امکانات لازم برای زندگی خوب بهره‌مند باشند و آرامش و امنیت حق بچه‌هاست.  وقتی کودکان کار را می‌بینم که به‌جای درس خواندن مشغول کار کردن هستند یا بجای اینکه سرشان داخل کتاب باشد دارند بین آشغال‌ها را می‌گردند حس بسیار بدی به من دست می‌دهد. امیدوارم تمامی این‌ها مانند کابوسی باشد و روزی برسد که وقتی صبح از خواب بیدار شدیم شاهد قهقهه شادی کودکان در کل جهان باشیم.

مصاحبه گر: حمیده جعفری / تنظیم : امید ظریفی

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.