کد خبر : 112327
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دسامبر 2017 - 22:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۹ دی؛ تکامل انقلاب اسلامی بسته هستند

۹ دی؛ تکامل انقلاب اسلامی

۹ دی؛ تکامل انقلاب اسلامی

اگر قائل به هویت برای جامعه انسانی باشیم، نمی توانیم انقلاب یک جامعه را خالی از هویت بدانیم. البته این اصل شامل کودتا و براندازی های فریبکارانه که برآمده از خواست عده ای خارج از ملت است، نمی شود.

سید عبدالرسول علم الهدی در اهروصال نوشت؛

اگر قائل به هویت برای جامعه انسانی باشیم، نمی توانیم انقلاب یک جامعه را خالی از هویت بدانیم. البته این اصل شامل کودتا و براندازی های فریبکارانه که برآمده از خواست عده ای خارج از ملت است، نمی شود. اما انقلابی همچون انقلاب اسلامی مردم ایران که برآمده از خواست اعتقادی ایشان و در پاسخ به یاورطلبی سیدالشهداء در طول تاریخ بود، یک انقلاب زنده است که در طول زمان رشد می کند یا امکان دارد، سقوط کند. یاورطلبی سیدالشهدا از مردم تاریخ در لحظه ای اتفاق افتاد که امام حق تنها در برابر جبهه باطل ایستاده بود تا راه رشد عبودیت انسان در برابر الله بسته نشده و انسان ها در زیر ولایت شیطان و طاغوت قرار نگیرند. همه مردم حق طلبی که به امام لبیک گفتند در شکل گیری یک انقلاب نقش دارند، انقلابی که به ولایت طاغوت «نه» گفت و زمینه ظهور ولایت الله[۱] را فراهم کرد.

حوادث بعد از هر انقلابی در جوامع، باعث دگرگونی درونی برای آن انقلاب خواهد شد، که یا بصورت تخریب و یا رشد آن انقلاب ظهور می کند. هر حادثه ای که خواست مردم را در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی هدف قرار دهد، می تواند یک حادثه چالش برانگیز برای انقلاب اسلامی باشد که در چگونگی موضع ملت به آن، یا سقوط انقلاب و یا تقویت انقلاب رقم می خورد، بنابراین انقلاب اسلامی یک هویت زنده در حال تکامل دارد که آن چیزی جز «نه به طاغوت و بله به الله»[۲] نیست. در توطئه طاغوت علیه انقلاب اسلامی هر وقت مردم برای پیگیری خواسته های خود  در آرمان های انقلاب کنار بکشند، آنگاه سقوط انقلاب رقم می خورد و هر وقت همراهی کنند، رشد انقلاب بیشتر می شود.

اگر گفته می شود، نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران با آموزه های اسلامی فاصله دارد، اگر قوانین اداری و سازمانی موجب روابط مادی در بین مردم می شود، اگر هنوز عدالت اقتصادی در نظام حقوق و دستمزد جاری نشده و اگر هنوز اخلاق اجتماعی با سبک زندگی اسلامی فاصله دارد، به این علت است که هنوز سیر رشد انقلاب اسلامی کامل نشده است. انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ متولد شد و در دوران گوناگونی که برای او گذشت در حال تکامل و رشد است. ترورهای منافقین، کودتای نوژه، صحرای طبس، دفاع مقدس، تحریم های اقتصادی، تحریم کالاهای خاص، جنگ رسانه ای ایران هراسی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، فتنه ۷۸ و ۸۸ از جمله حوادثی است که در همه آنها رشد انقلاب اسلامی رخ داده است. یعنی خواست ملت برای قبول ولایت الله و رد ولایت شیطان کامل تر شد.

از این جهت، فتنه دروغ پردازی در سال ۸۸ و شبهه پراکنی در اذهان عمومی نسبت به عدم امانتداری نظام، می توانست یکی از شدیدترین حملات نسبت به انقلاب اسلامی باشد، زیرا کسانی جلوداری فتنه را می کردند که از در ردیف انقلابیون بوده و هم اکنون مورد حمایت دشمنان واقعی انقلاب قرار گرفتند. به عبارت دیگر صف ها تغییر کرد و این موجب دگرگونی فکری در مردم شد. شناخت و عکس العمل مردم نسبت به این فتنه ۸ ماه طول کشید تا چهره فتنه در تغییر شعارهای روز قدس، ۱۳آبان و ۱۶آذر، در توهین به عزاداری امام حسین علیه السلام در روز عاشورا نمایان شود. حالا نوبت عکس العمل مردم نسبت به اصل انقلاب اسلامی است که همان لبیک به سیدالشهدا بود، برای همین نمی توان برگزاری راهپیمایی دو روز بعد از عاشورا در ۹دی ۸۸ را مرهون شخص یا سازمان خاصی بود، بلکه اینجا همان انقلاب اسلامی، مردم را به میدان آورد[۳] تا اعلام برائت از فتنه گران و قبول نظام اسلامی کامل شده و مرحله دیگری از رشد انقلاب اسلامی رقم بخورد.

هم اکنون نیز اگر قرار است ۹دی پاسداشت شود، ظهور آن در خواست های مردم منعکس می شود. خواست هایی که ولایت الله را در زندگی مردم تکمیل می کند. از این دید، برجام هم می تواند حادثه ای در تکامل انقلاب باشد. اگر مردم برای بهتر شدن وضع معیشتی خود، ترسی از تحریم های آمریکایی و امیدی به رابطه با آمریکا در دل داشته باشند، می تواند چالش مهمی در تکامل انقلاب باشد. بنابراین گفتمان سازش با کدخدا، روند اصلاح ارتباط با شیطان بزرگ را پیش گرفت و به نتیجه خاص و ملموسی رسید، اما در همین زمان کوتاه و توسط همان دولت آمریکایی که لبخندهای فریبکارانه ای را نشان داده بود، به کم ترین تعهدات خود نسبت به برجام عمل نکرد. هرچند میوه هایی که برای برجام وعده داده شده بود کال و گندیده شد، اما شکل گیری خواست ملت در « نه به آمریکا» نه تنها ایمان به الله را افزایش می دهد بلکه در همین جهت توجه به استعدادهای درونی و ساخت جهانی بدون تسلط آمریکا و نظام سرمایه داری را تقویت می کند.

همه انقلاب اسلامی به مبارزه با سلطه گری شیطان در زندگی انسان آمده و وقتی به کمال می رسد که دیگر ملت ها در توجه به ملت ایران برای «نه به آمریکا» و زندگی بدون قواعد سرمایه داری آماده شوند. شکل گیری این خواست جهانی به جهاد جهانی نیاز دارد، جهادی که در الگو برداری از ایرانی ها گسترش یافته و می یابد. انقلاب اسلامی در عراق و سوریه هم مجاهدانی دارد و اراده هایی برای «نه به آمریکا» به هم پیوستند و کارهایی کردند که بعد از ۵سال از اشغال این سرزمین ها، هم اکنون در آزادی ملت ها، صدای شیطان بزرگ درآمد. کمال انقلاب اسلامی در آزادی مردم است، آزادی همه ملت ها از شیطان و طاغوت.

 

[۱] اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ… «بقره/۲۵۷»

[۲] اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ«البقره/۲۵۷۷» خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمتها، به سوی نور بیرون می‌برد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوتها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون می‌برند؛ آنها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند.

[۳] بیان مقام معظم رهبری در جلسه درس خارج فقه، ۷دی ۱۳۹۵

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.