کد خبر : 112076
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دسامبر 2017 - 18:49
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در تبریز به هنر ساخت ضریح دست یافته ایم بسته هستند

در تبریز به هنر ساخت ضریح دست یافته ایم

در تبریز به هنر ساخت ضریح دست یافته ایم

داداش زاده: در تبریز برای اولین بار به هنر ساخت ضریح دست‌یافته‌ایم و اولین مورد هم‌ساخت نیم ضریح تل زینبیه است که عهده‌دار آن شده‌ایم و با همکاری دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز و کمک خدا این پروژه را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش اهروصال؛ علی داداش زاده؛ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی؛ در مراسم تودیع و معارفه مسئول اداره عتبات و عالیات شهرستان اهر؛ گفت: همان‌گونه که آذربایجان در طول تاریخ شهر اولین‌ها و تاریخ‌ساز بوده است در بحث راه‌اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز استان ما اولین استانی بود که در سال ۱۳۸۲ اقدام به راه‌اندازی ستاد کرد و پس‌ازآن از سال ۱۳۸۴ در بقیه استان‌ها ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی شد.

وی در ادامه مطرح کرد: همان‌طور که مستحضر هستید قبور ائمه اطهار (ع) ویترین شیعه است و وهابیت امروزه با ساخت مساجد مجلل سعی دارد این حرکت شیعه را کمرنگ کند.

وی در جواب برخی که می‌گویند این‌همه مستمند در ایران است چرا این‌قدر هزینه بازسازی عتبات عالیات در کشورهای دیگر را می‌کنید، اذعان داشت: اکثر این وجوهات را همان افراد مستمند به عتبات عالیات کمک‌رسانی می‌کنند و با نیت بازسازی عتبات عالیات اهدا می‌کنند. این‌گونه افراد که مخالف هستند معمولاً خود تاکنون ریالی برای خیریه‌ها و بازسازی عتبات عالیات هزینه نکرده‌اند.

داداش زاده در خصوص کمک خیرین مطرح کرد: خیرین کمک‌های زیادی می‌کنند و این جای خود را دارد ولی نباید این را نیز از مردم بگیریم که در بازسازی عتبات عالیات سهیم و شریک باشند. سعی ما این است هرکسی در وسع توان خود در این امر خیر شریک باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در پایان مطرح کرد: در تبریز برای اولین بار به هنر ساخت ضریح دست‌یافته‌ایم و اولین مورد هم‌ساخت نیم ضریح تل زینبیه است که عهده‌دار آن شده‌ایم و با همکاری دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز و کمک خدا این پروژه را اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.