کد خبر : 112052
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دسامبر 2017 - 11:10
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جشنواره‌ی شعر ارسباران؛ نسیمی روح‌افزا در فضای فرهنگی اهر بسته هستند

جشنواره‌ی شعر ارسباران؛ نسیمی روح‌افزا در فضای فرهنگی اهر

جشنواره‌ی شعر ارسباران؛ نسیمی روح‌افزا در فضای فرهنگی اهر

تاکنون برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی را در اهر شاهد و ناظر بوده‌ایم. با محاسن و معایب زیاد و حتی با مضرات و بدآموزی‌های فرهنگی زیاد.

علیرضا کریم پور در اهروصال نوشت؛

تاکنون برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی را در اهر شاهد و ناظر بوده‌ایم. با محاسن و معایب زیاد و حتی با مضرات و بدآموزی‌های فرهنگی زیاد. امّا جشنواره شعر ارسباران با همه آن‌ها متفاوت و متمایز می‌باشد. هم ازنظر ظاهر و هم از حیث باطن. در زمانه‌ای که یک سلیقه‌ی به‌ظاهر فرهنگی تلاش دارد تا تعریف جشنواره‌ها را به آلات موسیقی گره‌زده و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک با حرکات موزون، همسان و همزادش نماید، زایش و پویش برنامه‌های اصیلی چون جشنواره شعر ارسباران مایه‌ی امیدواری می‌باشد. نهضتی ادبی که می‌توان ادعا نمود نقطه عطف و درخشان کارهای فرهنگی از سنخ انقلاب اسلامی در منطقه ارسباران است.

جایگاه شعر در فرهنگ، جایگاه برتر و ویژه‌ای است. جهت‌گیری‌های فرهنگی هر جامعه، در شعر و شاعری آن جامعه هویدا می‌شود و بالعکس، این مقوله در قوام و شکل‌گیری فرهنگ، نقشی اساسی دارد. حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به‌عنوان رهبران فکری جامعه اسلامی، نه‌تنها خود، از شاعران چیره‌دست هستند بلکه به ارزش واقعی شعر و شاعری بیشتر از همه واقف بوده و می‌باشند. تشکیل جلسات ادبی و شعرخوانی توسط رهبر انقلاب، نشان از تأثیر شگرف و اساسی شعر و شاعری در حوزه فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دارد.

ارسباران با پیشینه‌ی غنی و مملو از فعالیت‌های ادبی و اینک باوجود شاعران توانا و نامی باید در حیطه شعر جلودار باشد و این جشنواره‌ی پربرکت، این پیشتازی را برای ارسبارانی‌ها نوید می‌دهد. با شرکت در مراسم اختتامیه‌ی دومین جشنواره شعر ارسباران، از این پیشتازی و جلوداری حمایت کنیم با این امید که این اقدام، همچون نسیمی روح‌انگیز، هوای تازه و خوشبو به فرهنگ نحیف ارسباران ببخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.