کد خبر : 111947
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دسامبر 2017 - 16:55

نیازمند تولید و اشتغال فرهنگ است / باید با فرهنگ زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنیم

نیازمند تولید و اشتغال فرهنگ است / باید با فرهنگ زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنیم

عبدالهی: فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگرند و باید با فرهنگ‌سازی لازم زمینه حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه‌‌گذاری را فراهم کنیم.

به گزارش اهروصال؛ بیت الله  عبدالهی؛ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس؛عصر دیروز در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان اهر بر ضرورت بهره‌مندی از نکته نظرات و راهنمایی‌های این قشر فرهیخته در امور مختلف تاکید کرد.

وی اظهار داشت:  فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگرند و باید با فرهنگ‌سازی لازم زمینه حمایت از  تولید، اشتغال و سرمایه‌‌گذاری را فراهم کنیم.

این نماینده مجلس افزود: اینکه از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم به معنی این نیست که ما فرهنگ را کنار گذاشته‌ایم بلکه ما معتقدیم که  فرهنگ زیر بنا و اساس توسعه است.

عبدالهی یادآور شد: باید با تأمل و همدلی نگاه‌هایمان را به همدیگر تغییر دهیم و اگر نگاه‌ها تغییر نکند قطعاً نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت.

 عضو کمیسیون شوراها  و امور داخلی مجلس گفت:  برگزاری این جلسه و نشست  برای استفاده از فکر و ایده‌های اصحاب  فرهنگ و هنر است و باید این عزیزان در کنارمان باشند و در مواردی یار و راهنما و قوت قلبی در پیشرفت امور باشند و اگر آنها احساس مسوولیت نکنند و کمک حالمان نباشند  قطعاً افراد دیگری جای شما را در کنار همان مسوول خواهد گرفت.

عبدالهی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی  و کمک به امر فرهنگ و هنر و حمایت از فعالان این عرصه  یادآور شد: اگر فرهنگ نباشد تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و اینکه اگر ما تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذار داریم  به معنی این نیست که ما فرهنگ را کنار گذاشته‌ایم بلکه معتقدیم فرهنگ اساس توسعه است ولی رفتار دوگانه با سرمایه‌گذار نه‌ تنها  در توسعه منطقه مانعی ایجاد می‌کند بلکه اگر سرمایه‌گذار نباشد پاسخی به متقاضیان و خیل عظیم بیکاران جوان و تحصیل‌کرده  و گریه‌های والدین با فرزندان بیکار آنها نخواهیم داشت.

این نماینده مجلس با تاکید بر نیاز جدی به توسعه  منطقه در راستای فراهم کردن اشتغال پایدار  گفت:  سخن گفتن  از توسعه  یعنی همه‌جانبه  و توسعه در یک بعد و یک محور نیست  و نباید فقط به مسائل اقتصادی و برخی حوزه‌ها توجه کنیم، بلکه فرهنگ، هنر، اقتصاد و سرمایه‌گذاری مکمل یکدیگرند و باید همه با هم  باشند، فرهنگ بدون اقتصاد به این معنی است که فرهنگ مشکل دارد و نتوانسته زمینه تحقق اقتصاد را فراهم کند.

عبدالهی در ادامه تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر قشر فهیم وآگاه هستند و انتظار دارم قشر فاخر فرهنگ و هنر با حمایت و فرهنگ‌سازی زمینه را برای  حمایت لازم از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف کشاروزی، صنعتی، معدنی و گردشگری فراهم کنند تا زمانی که اشتغال و تولید در منطقه محقق نشده هم اقتصادمان لنگ است و هم فرهنگ‌مان، تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث اشتغال  نشان از اهمیت این موضوع برای توسعه کشور بوده و همه باید خود را در این زمینه مسوول بدانیم  و در تحقق منویات مقام معظم رهبری که  همان زمینه‌سازی برای اشتغال  منطقه و حمایت از تولیدات بومی است جامه عمل بپوشانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس  با اظهار تاسف از برخی  جوسازی‌ها که به خاطر منافع شخصی و عدم درک صحیح از مسائل شهرستان صورت می‌گیرد، یادآور شد: این افراد  با برخی کارهای نسنجیده  زمینه نارضایتی و دلسردی سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کنند و الحمدالله امروز سرمایه‌گذارانی همچون  مقیمی‌ها در این شهرستان  فعالیت دارند که انسان‌هایی خیری هستند که در اکثر کارهایی که در مناطق مختلف انجام داده‌اند منشا خیر و برکت بوده‌اند و امیدواریم با حمایت همگانی از این‌گونه فعالان اقتصادی زمینه رشد و توسعه منطقه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
علی اهری دوشنبه , 11 دسامبر 2017 - 7:49

اخه مگه مقیمی رو تو اوردی
یک نمونه سرمایه گذار فرما که با تلاش شما تشریف اورده

نظرات بسته شده است.