کد خبر : 111921
تاریخ انتشار : شنبه 9 دسامبر 2017 - 23:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اگر اهر با فرهنگ غنی شناخته شود سرمایه گذار نیز راحت تر جذب می شود/ نیاز به بودجه ملی برای تامین هزینه های جشنواره تئاتر ارسباران داریم بسته هستند

اگر اهر با فرهنگ غنی شناخته شود سرمایه گذار نیز راحت تر جذب می شود/ نیاز به بودجه ملی برای تامین هزینه های جشنواره تئاتر ارسباران داریم

اگر اهر با فرهنگ غنی شناخته شود سرمایه گذار نیز راحت تر جذب می شود/ نیاز به بودجه ملی برای تامین هزینه های جشنواره تئاتر ارسباران داریم

رجب پور: فرهنگ اصول و پایه‌های جامعه است به‌گونه‌ای که هر مشکلی در هرجایی ایجاد شود می‌گویند از فقر فرهنگ است حتی شخصی خلافی می‌کند مشکل را گردن فرهنگ می‌اندازند؛ اما متأسفانه اولویت آخر ما فرهنگ است و بیشتر دنبال اقتصاد هستیم.

به گزارش اهروصال؛ احمد رجب پور؛ نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی؛ در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر؛ مطرح کرد: فرهنگ اصول و پایه‌های جامعه است به‌گونه‌ای که هر مشکلی در هرجایی ایجاد شود می‌گویند از فقر فرهنگ است حتی شخصی خلافی می‌کند مشکل را گردن فرهنگ می‌اندازند؛ اما متأسفانه اولویت آخر ما فرهنگ است و بیشتر دنبال اقتصاد هستیم.

وی در رابطه با جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران؛ افزود: این جشنواره نیاز به همکاری مسئولین و تأمین بودجه ملی دارد زیرا همین‌گونه پیش برود ممکن است دیگر نتوانیم این جشنواره را برگزار کنیم. کل کمک‌های مادی سال گذشته برای ما ۵۰ میلیون بوده است و با کسری بسیار زیاد بودجه روبرو هستیم. این جشنواره اعتبار بین‌المللی پیداکرده است و حیف است این‌همه زحمت از بین برود.

وی تصریح کرد: می‌توان جشنواره مریوان را در نظر گرفت؛ این جشنواره در مریوان نزدیک به ۱ میلیارد تومان هزینه دارد و استانداری و سایر ارگان‌ها کمک مادی کافی می‌کنند ولی در اهر این جشنواره با ۱۷۰ میلیون تومان برگزارشده است که از این میان فقط توانسته‌ایم ۵۰ میلیون آن را جذب کنیم و به خیلی از اشخاص بدهکار مانده‌ایم. اگر بتوانیم مشکلات مادی را حل کنیم خواهیم توانست کیفیت جشنواره را بیش‌ازپیش ارتقا دهیم.

رجب پور در رابطه بااهمیت فرهنگ در اقتصاد اذعان داشت: فرهنگ بسیار مهم است و اگر شهری بافرهنگش شناخته شود مطمئن باشید اقتصادش نیز پیشرفت می‌کند و سرمایه‌گذار راحت‌تر جذب آن شهر می‌شود.

وی در رابطه با تأثیر جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در مردم اظهار داشت: اجرای تئاتر در سطح شهر بسیار برای مردم نشاط‌آور است و اگر در سایر وقت‌ها بخواهیم همین گروه‌های تئاتر را برای اجرا در اهر دعوت کنیم شاید هرکدام به‌تنهایی ۲۰ میلیون تومان هزینه بخواهند ولی به‌واسطه این جشنواره مردم بیشتر با تئاتر آشنا می‌شوند و سطح فرهنگی مردم نیز بالاتر می‌رود.

نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی؛ در پایان عنوان کرد: برای اینکه سال آینده این جشنواره برگزار شود و بتوانیم تئاتر اهر را در سطح ملی یا حتی بین‌الملل مطرح کنیم سال آینده نیاز به کمک مبلغی بالغ‌بر ۲۵۰ میلیون تومان از منابع ملی داریم در غیر این صورت این جشنواره با شکست روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.