کد خبر : 111752
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دسامبر 2017 - 20:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در اهر نیازمند صنایع تبدیلی هستیم / عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته روند کندی دارد بسته هستند

در اهر نیازمند صنایع تبدیلی هستیم / عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته روند کندی دارد

در اهر نیازمند صنایع تبدیلی هستیم / عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته روند کندی دارد

بیت اله عبدالهی مشکل آب را مشکل اصلی شهرستان های اهر و هریس نامید و گفت: برای حل این مشکل باید سریعا اقدام شود و پروژه سد ایثار راه حل مناسبی است.

به گزارش اهروصال؛ بیت‌الله عبدالهی در دیدار با اهالی روستای خونیق شهرستان اهر، اظهار کرد: مشکل اساسی که روستاهای شهرستان‌های اهر و هریس با آن مواجه هستند آب است و برای استفاده حداکثری از منابع آبی در حوزه کشاورزی باید باغات را به سیستم آبیاری تحت‌فشار (قطره‌ای) تجهیز کنیم البته این امر نیز جزو ضروریات است.

عبدالهی بابیان اینکه به سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی میوه به‌ویژه سیب در شهرستان اهر و هریس نیازمند هستیم، ابراز داشت: زمینه سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر وجود دارد و بنده به همراه فرماندار و سایر دستگاه‌ها آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راداریم.

وی به تأثیر جاده اهر – هریس – تبریز در توسعه منطقه ارسباران نیز اشاره کرد، گفت: باید قبول کنیم که عدم اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز علاوه بر اینکه بسیاری از همشهریانمان را به کام مرگ فرستاد و در عدم توسعه منطقه هم تأثیر گذاشت البته روند احداث این بزرگراه سرعت گرفته و امید می‌رود که در هفته دولت سال آینده به‌طور کامل تکمیل شود و بااین‌وجود سال گذشته شاهد افزایش خریداری زمین در شهرک صنعتی بیلوردی بودیم این نیز از تأثیرات تبدیل جاده به بزرگراه است.

 

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر اینکه بعد از گذشت بیش از سه سال از کلنگ زنی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی هستیم، تصریح کرد: عملیات اجرایی این کارخانه آغازشده اما روند کندی دارد البته می‌گویند پیمانکار از هفته آینده رسماً کار خود را شروع می‌کند ولی انتظار داریم به روند احداث کارخانه آهک هیدراته سرعت ببخشند آن‌وقت خواهیم گفت که کاری انجام می‌شود.

عبدالهی با اشاره به مشکل آب در روستاها، اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده در خصوص تکمیل پروژه نیمه‌تمام سد ایثار شهرستان اهر ۸۰ درصد امور را انجام داده‌ایم و امیدواریم پیگیری‌ها تا سال آینده نتیجه دهد به‌طوری‌که ما در بحث مشکلات بسیاری داریم و نباید اجازه دهیم حتی یک قطره هم از آب به هدر رود و از طرفی هم اگر همین سد ستارخان هم نبود مهاجرت از شهرستان اهر به اوج می‌رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.