کد خبر : 111614
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دسامبر 2017 - 19:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای باگSS٧ و امکان هک تلگرام بسته هستند

باگSS٧ و امکان هک تلگرام

باگSS٧ و امکان هک تلگرام

تلگرام و واتس‌آپ هر دو با داشتن قابلیت پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده به‌طور پیش‌فرض، جزو امن‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی میان کاربران اینترنت محسوب می‌شوند.

به گزارش اهروصال؛ تلگرام و واتس‌آپ هر دو با داشتن قابلیت پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده به‌طور پیش‌فرض، جزو امن‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی میان کاربران اینترنت محسوب می‌شوند. اما گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی امنیت این دو اپلیکیشن را به خطر بیندازند؛ مشکلاتی که ممکن است از خود آپ نبوده و عوامل دیگری آنها را به وجود آورده باشند.
یکی از این مشکلات، باگ‌های موجود در SS٧ (Signaling System٧) هستند؛ شبکه جهانی اپراتورهای موبایل که مثل یک‌ هاب مرکزی برای برقراری ارتباط میان کل دنیا عمل می‌کند.
سال‌هاست که همگان به نقص‌های امنیتی و آسیب‌پذیریSS٧ واقف هستند، از دولت‌ها گرفته تا شبکه‌های مخابراتی و صد البته هکرها. متاسفانه مشکل آسیب‌پذیری امنیتی SS٧ مشکلی نیست که به سادگی بتوان آن را رفع کرد، چراکه SS٧ شبکه‌ای جهانی از اپراتورهای مخابراتی است، بدین معنا که هیچ‌کدام از آنها مالک آن نبوده و حق مدیریت بر آن را ندارند. هر گونه تغییری هم که بخواهد در آن صورت بگیرد نیازمند رسیدن به توافقی جهانی است. بنابراین مشکلات ٧ SSزمانی رفع می‌شود که یک شخص یا گروه برای مدیریت و نظارت بر آن انتخاب شود. به همین خاطر هکرها و افراد سودجو می‌توانند از این رخنه برای نفوذ به اپلیکیشن‌های چت امنی همچون تلگرام و واتس‌آپ استفاده کنند.
اما دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟ از منظر تئوری، پیام‌رسان‌های رمزنگاری‌شده نسبت به هکرها نفوذناپذیر هستند، چراکه کلید رمزگشایی پیغام‌ها فقط در دست شما یا طرف مکالمه‌تان است. در صورتی که هکر بتواند هنگام مکالمه میان دو طرف به آن نفوذ کند (که به این شیوه حمله «مرد میانی» می‌گویند) هم چیزی بیشتر از نوشته‌هایی ناخوانا یا غیرقابل رمزگشایی عایدش نخواهد شد.
اما هکرها به سیستم رمزنگاری دو اپلیکیشن حمله نمی‌کنند، بلکه از آسیب‌پذیری امنیتی SS٧ برای نفوذ بهره می‌گیرند. آنها با فریب دادن اپراتور مخابراتی، کاری می‌کنند سیستم تصور کند شماره تلفن هکر همان شماره قربانی است. از این‌جا به بعد، حمله‌کننده می‌تواند با شماره قربانی یک حساب کاربری واتس‌آپ یا تلگرام جدید ساخته و کد پیامکی ثبت‌نام و دسترسی به اپلیکیشن را از همین طریق دریافت کند. اما هک از طریق باگ SS٧ آنقدرها هم کار ساده‌ای نیست، برای این کار نیاز به سخت‌افزارهای گرانقیمت و پیشرفته‌ای است که به راحتی در دسترس هر کسی قرار ندارد.
آیا تلگرام قابل هک شدن است؟
اگر بخواهیم به‌طور فنی به این سوال پاسخ دهیم که آیا تلگرام قابل هک شدن است؟ باید بگوییم بله، ولی این هک کردن به سادگی امکان‌پذیر نیست. نفوذ به تلگرام و در کل همه پیام‌رسان‌ها کار ساده‌ای نیست، هرچند بعضی‌ها توانایی این کار را دارند. مسأله این است که چرا این افراد باید شما را هدف قرار بدهند؟ چه منفعتی عاید آنها می‌شود؟ خیلی ساده باید گفت اگر شما به هر دلیلی نیاز دارید مطمئن شوید که به‌هیچ‌وجه ارتباطات شما رمزگشایی نمی‌شود اصولا باید به کلی قید استفاده از تمام پیام‌رسان‌های مشهور را بزنید؛ خواه تلگرام، خواه هر پیام‌رسان به‌اصطلاح «امن» دیگر. اما می‌توانید مطمئن باشید درصورتی‌که خودتان چیزی را لو ندهید، کسی نمی‌تواند به حساب تلگرام شما دست‌درازی کند. پس دیگر نگران هک شدن حساب تلگرام خود نباشید و با توجه به توضیحاتی که تا این‌جا داده شد، گول تبلیغات صفحات مجازی در رابطه با نرم‌افزارهای هک تلگرام را نخورید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.