کد خبر : 111545
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 نوامبر 2017 - 13:37
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هواپیمای غول پیکر با ۴۷۶ مسافر در آذربایجان‌شرقی سقوط کرد بسته هستند

هواپیمای غول پیکر با ۴۷۶ مسافر در آذربایجان‌شرقی سقوط کرد

هواپیمای غول پیکر با ۴۷۶ مسافر در آذربایجان‌شرقی سقوط کرد

«یک هواپیمای غول پیکر با ۴۷۶ مسافر در آذربایجان‌شرقی سقوط کرد»؛ شما چه واکنشی به چنین خبری دارید؟

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری فارس، «یک هواپیمای غول پیکر با ۴۷۶ مسافر در آذربایجان‌شرقی سقوط کرد»؛ شما چه واکنشی به چنین خبری دارید؟

بدیهی است حتی سقوط یک هواپیما می‌تواند حسابی جنجال‌آفرین شود و تا مدت‌ها توجه محافل رسانه‌ای و کارشناسی را به خود معطوف دارد، اما آن طور که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌‌شرقی بیان داشته است: ۴۶۴ نفر در تصادف برون‌شهری و درون‌شهر استان در سال‌جاری جان خود را از دست داده‌اند.

 در آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کنیم که قربانیان تصادفات معادل سقوط یک ایرباس ۵۰۰ نفره است، قربانیانی که بی‌صدا می‌میرند و رسانه‌ها و محافل کارشناسی نسبت به مرگ‌هایی که بر اثر تصادفات اتفاق می‌افتد و این ارابه مرگ در بروز آنها مؤثر است، در سکوت و انفعال به سر می‌برند.

تصادفات رانندگی که به اندازه سقوط هواپیما قربانی می‌گیرند اما همه بی‌اعتنا و بدون سر و صدا و بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند.

علی اسمعیل‌پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آسیب‌های ناشی از تصادفات، اظهار کرد: بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی که در تصادفات جاده‌ای نمود و بروز داشته و ما از آن غافل هستیم، موضوع تصادفات جاده‌ای است که در سال‌جاری ۴۶۴ نفر از هم استانی‌ها به این دلیل جان باخته‌اند.

وی افزود: عمده این جان‌باختگان سرپرست خانواده هستند که پس از فوت آنان، خانواده‌هایشان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و باید این پرسش را داشته باشیم که با توجه به اهمیت این مسئله، چرا دغدغه کاهش تصادفات را نداریم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی، ۱۶ هزار جان باخته در تصادفات جاده‌ای کشور را معادل سقوط هر هفته یک هواپیما دانست و عنوان کرد: پلیس راه در این مسیر وظیفه دارد چشم به جاده داشته و مراقب باشد تا فردی با کوچک‌ترین تخلفی منجر به حوادث تلخی نشود.

وی با بیان اینکه قرآن می‌گوید «هرکس جان انسانی را نجات دهد، انگار تمام انسان‌ها را نجات داده است»، اظهار کرد: اگر بتوانیم در زمینه حوادث ترافیکی فرهنگ‌سازی انجام دهیم، جاده‌ها را اصلاح کنیم و تعداد تلفات حوادث کاهش پیدا کند، باقیات و الصالحات انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.