کد خبر : 11146
تاریخ انتشار : جمعه 13 مارس 2015 - 16:24

میزبانی آذربایجانی‌ها از لیلائیان گمنام دیار مجنون و شلمچه

میزبانی آذربایجانی‌ها از لیلائیان گمنام دیار مجنون و شلمچه

به گزارش اهروصال به نقل از فارس ، بعد اقامه نماز جمعه امروز همزمان با ایام شهادت دخت پیامبر گرامی اسلام، مراسم تشییع پیکر ۶ شهید دفاع مقدس برگزار شد. همزمان با سالروز ایام شهادت مادر (ایام فاطمیه) سادات حضرت فاطمه زهرا (س)، ۶ یادگار شهید «بانوی بی‌نشان» در آسمان «دیار باران»، معبری آسمانی می‌گشایند

به گزارش اهروصال به نقل از فارس ، بعد اقامه نماز جمعه امروز همزمان با ایام شهادت دخت پیامبر گرامی اسلام، مراسم تشییع پیکر ۶ شهید دفاع مقدس برگزار شد.

همزمان با سالروز ایام شهادت مادر (ایام فاطمیه) سادات حضرت فاطمه زهرا (س)، ۶ یادگار شهید «بانوی بی‌نشان» در آسمان «دیار باران»، معبری آسمانی می‌گشایند تا بار دیگر عشق میهمان چشم‌های تر من و تو شوند.

امروز مردم نمازگزاران تبریز ۶ لاله دشت نینوای ایران را بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان و ولایت تاکید داشتند؛ خونین‌بالان حرم علوی را از مصلای امام خمینی(ره) تا میدان ساعت تشییع کردند.

فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک ۶ حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای معلی شد، حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخاری بزرگ برای امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

۶ شهید بر دستان مردم شهر تبریز به سوی آرامگاه خود می‌رفتند. هربار از گوشه و کنار، دستی از تابوت متبرک می‌شد. سربندهای سبز و مشکی یا زهرا بر دستان و پیشانی مردم بسته شده بود و دختران جوان با گل‌های سفید در دست به استقبال از قهرمانان وطن می‌رفتند.

*پرده اشک صورت میزبانان شهدا را پوشاند

نمازگزاران تبریزی پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در اطراف مصلای امام خمینی(ره) به انتظار پیکرهای شهدا ایستاده بودند. به محض قرار گرفتن تابوت شهدا بر دستان مردم و آغاز مراسم صدای صلوات و نوای «یازهرا» در بین حاضران طنین‌انداز شد و پرده اشک صورت میزبانان شهدا را پوشاند.

۶ شهید بر دستان مردم شهر ولایت‌مدار تبریز به سوی آرامگاه خود می‌رفتند هربار از گوشه و کنار دستی تابوت را تبرک می‌کرد.

مادری عکس شهیدش را محکم در آغوش گرفته بود و اشک چشمانش را با گوشه چادرش پاک می‌کرد. رهگذرانی که تا چند دقیقه قبل از آغاز مراسم اطلاعی از برنامه نداشتند با دیدن پیکر شهدا گویا به خود آمده بودند و با جمعیت همراه شدند.

بوی اسفند و گلاب خیابان‌های اطراف مصلا و میدان ساعت را با عطر شهدا پرکرده بود. اما آنچه بیش از این حس می‌شد عشق مردم به شهدایی بود که بعد از سال‌ها گمنامی، اینک بر دوش مردم تبریز تشییع می‌شدند و با نثار دسته گل بر روی تابوت شهدا، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند. تشییع‌کنندگان دلنوشته‌های خود را بر روی تابوت نوشته و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت می‌کردند.

تعداد زیادی از عکاسان و فیلمبرداران نیز با حضور در میان جمعیت انبوه تشییع‌کننده، با تهیه عکس و فیلم، این بیعت دوباره با آرمان شهدا را به تصویر کشیدند.

قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این شش شهید یادگاران عملیات خیبر و رمضان هستند که از مناطق مجنون و شلمچه کشف شده‌اند، خاطرنشان کرد: پیکر پاک دو تن از این شهدای گمنام در شهر خامنه، دو تن دیگر در سیس شبستر و پیکر دو شهید دیگر نیز در شهرستان هریس تشییع و تدفین می‌شود.

امروز وقتی آدرس منزلمان را می‌دهیم بدانیم که با از خودگذشتگی کدام شهید با آرامش به منزل رسیدیم

در پایان این نکته را باید یادآوری کرد، در دهه ۶۰ مردان بی‌ادعای زندگی می‌کردند که از خوشی‌ها و سلامتی خود گذشتند و به نفس خود غلبه کرده و به میدان نبرد رفتند. هنوز ۱۳ ساله‌هایی را به یاد داریم که از پشت میز و نیمکت‌های مدرسه به سنگرهای جبهه رفتند و حماسه‌های بزرگ آفریدند، گویی خاک جبهه دامن‌گیر بود.

شهدا ستارگانی شدند تا مسیرمان را گم نکنیم. آنها نمردند که به تاریخ بپیوندند، آنها رفتند تا قله افتخار را برای یک ملت فتح کنند و امروز وقتی آدرس منزلمان را می‌دهیم بدانیم که با از خودگذشتگی کدام شهید، با آرامش به منزل رسیدیم.

سخن گفتن و توصیف از خودگذشتگی شهدا سخت است، قلم در وصف بزرگیشان قاصر است و هر کس به وسعت روح خود شهدا را درک می‌کند. امروز ما وظیفه داریم تا راه ناتمام آنها را ادامه دهیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
رسول شنبه , 14 مارس 2015 - 18:32

با سلام زیارتشان کردم در معراج الشهداء نیروی انسانی سپاه عاشورا عجب سکوتی کرده بودن نمیدانم در این سکوت چه ها به من مخزن الگناه میگفتن خدا عالم است .

نظرات بسته شده است.