کد خبر : 111089
تاریخ انتشار : شنبه 18 نوامبر 2017 - 12:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ظرفیت معدن مس انجرد تا ۱۱۰ هزار تن قابل ارتقا است / ۲ هزار نفر به کار گیری خواهند شد بسته هستند

ظرفیت معدن مس انجرد تا ۱۱۰ هزار تن قابل ارتقا است / ۲ هزار نفر به کار گیری خواهند شد

ظرفیت معدن مس انجرد تا ۱۱۰ هزار تن قابل ارتقا است / ۲ هزار نفر به کار گیری خواهند شد

خدابخش: مدیریت استان تلاش می‌کند از سرمایه‌گذاران خردی که در صنایع پایین‌دستی مس در ارسباران سرمایه‌گذاری می‌کنند، حمایت کند.

به گزارش اهروصال؛ مجید خدابخش ۲۵ ام این ماه در حاشیه سفر به شهرستان اهر و بازدید از معدن مس انجرد در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر معدنی و استانی بسیار غنی بوده و در سند تدبیر و توسعه نیز معدن به‌عنوان یکی از محورهای توسعه تعریف‌شده است، اظهار داشت: در این راستا مس سونگون هم نشان داده ظرفیت بسیاری دارد.

وی گفت: نزدیک به ۴ هزار نفر در مس سونگون شاغل هستند و ۳۰۰ هزار تن کنسانتره تولید می‌شد و امیدواریم در آینده بتوانیم «کاتد» تولید کنیم و از آن مهم‌تر صنایع‌دستی را راه‌اندازی کنیم چراکه اشتغال و ارزش‌افزوده در صنایع پایین‌دستی است.

خدابخش افزود: خوشبختانه در مجموعه معدن «مس‌ انجرد» نیز بخش خصوصی و بانک تجارت مشارکت کرده و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی انجام‌ شده است و امیدواریم در دو ماه آینده افتتاح و راه‌اندازی شود و پس‌ از آن دنبال توسعه آن باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در حال حاضر این مجموعه برای ۳۰ هزار تن ظرفیت تجهیز شده اما پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت معدن تا ۱۱۰ هزار تن افزایش داده شود،البته ظرفیت این مجموعه فوق‌العاده قابل‌ توجه بوده و خوشبختانه با توجه به حضور بخش خصوصی و بانک می‌توان برای تأمین مالی سرمایه‌گذاری خارجی نیز جذب کرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه این مجموعه و توسعه و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی می‌تواند اشتغال قابل‌توجهی در شهرستان اهر ایجاد کرده و چهره اشتغال شهرستان اهر را تغییر دهد.

خدابخش تأکید کرد: در حوزه‌های مختلف پایه اصلی اقتصاد مقاومتی اتکاء به تولیدات داخلی است و معدن می‌تواند ترجمان مهم اقتصاد مقاومتی محسوب شود،خوشبختانه آنچه در شهرک صنعتی اهر شاهد بودیم، راه‌اندازی واحدی توسط جوانان اهری برای تولید صنایع پایین‌دستی از مس بود که می‌تواند در عین ایجاد اشتغال باعث توسعه بخش‌های جنبی دیگر نیز شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت استان تلاش می‌کند از سرمایه‌گذاران خردی که در صنایع پایین‌دستی مس در ارسباران سرمایه‌گذاری می‌کنند، حمایت کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بالای ۳۰۰ میلیارد تومان در معدن «مس‌انجرد» سرمایه‌گذاری انجام‌ شده است، ادامه داد: در حال حاضر برای فاز اول «مس‌ انجرد» ۳۰۰ نفر اشتغال پیش‌بینی‌شده اما براساس برنامه‌ریزی‌ها در صورت افزایش تولید به ۳۰۰ هزار تن با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خارجی قطعاً اشتغال‌زایی تا ۲ هزار نفر در این معدن وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.