کد خبر : 111020
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 نوامبر 2017 - 19:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جوانان باید به دنبال ایده های نو باشند / افراد درونگرا نباید مدیر شوند بسته هستند

جوانان باید به دنبال ایده های نو باشند / افراد درونگرا نباید مدیر شوند

جوانان باید به دنبال ایده های نو باشند / افراد درونگرا نباید مدیر شوند

خدابخش گفت: بی‌ادبی، تندخویی، درشت‌گویی نباید داشته باشیم زیرا مردم از کنار ما پراکنده می‌شوند.

به گزارش اهروصال؛ مجید خدابخش؛ استاندار آذربایجان شرقی؛ صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اهر؛ اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) الگو و اسوه همه ما باید باشد. اگر همه ما بتوانیم سیره پیامبر را به‌خوبی اجرا کنیم می‌شود قرآن کریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر خداوند متعال بشر را دوست بدارد آن را روزبه‌روز به سمت تعالی سوق می‌دهد. وعده خداوند حتمی است و از افراد مؤمن را از تاریکی به سمت نور هدایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: معصومین را باید برای خود الگو قرار دهیم. تمامی انسان‌ها بخصوص مسئولین ما باید شرح صدر داشته باشند. ما به‌عنوان خدمت گذار مردم باید شرح صدر داشته باشیم و هرکس می‌خواهد با مردم رودررو شود و مسئول باشد صبور باشد.

خدابخش تصریح کرد: بی‌ادبی، تندخویی، درشت‌گویی نباید داشته باشیم زیرا مردم از کنار ما پراکنده می‌شوند. مأموریت حضرت موسی در مقابله با فرعون نرم‌خویی بود چه برسد به اینکه نه ما حضرت موسی هستیم و نه مردم ما فرعون هستند.

باید خدمتگزار مردم باشیم. امروزه می‌گویند افراد درون‌گرا را نباید مدیر کرد. مدیران باید برونگرا و دارای هوش هیجانی باشند. برای مدیریت نیاز به روابط عمومی بالایی هست و باید بتواند استرس را کنترل کند. مقام معظم رهبری (مدظله) خود این‌گونه هستند و ما نیز باید به تبعیت از ایشان این‌گونه باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با اقتصاد ایران؛ مطرح کرد: اکنون ۶۰ سال است کشور ما با اقتصاد نفتی اداره می‌شود. امروزه دیگر این پول احتیاجات کشور را برطرف نمی‌کند. در دنیا دیگر با منابع طبیعی اقتصاد را نمی‌گردانند بلکه بافکر و سرمایه‌گذاری اقتصاد را می‌گردانند. اکنون دولت فقط می‌تواند بودجه حقوق کارکنان خود را تأمین کند و نهایت یارانه بدهد، دیگر بودجه‌ای برای کارهای عمرانی ندارد و باید به سراغ بخش خصوصی برود. ساختارهای اداری ما برای اقتصاد نفتی تنظیم‌شده است باید این روال‌ها عوض شود.

وی در ادامه اظهار داشت: قبل‌تر اداره برق نیروگاه می‌ساخت ولی امروزه وظیفه اداره برق تفاوت دارد و باید دنبال سرمایه‌گذار بگردد تا برایش نیروگاه بسازد و اداره برق آن را ساماندهی کند. سرمایه‌گذار فرار است و هر جا امنیت و احترام ببیند سریع به آنجا می‌رود.

امروزه حتی آزادراه‌ها را نیز به بخش خصوصی می‌دهند و سرمایه‌گذار در عوض چندین سال درآمد خود را ازآنجا برمی‌دارد. حتی می‌توان مدارس و زندان‌ها را نیز به بخش خصوصی واگذار کرد.

خدابخش در رابطه با حمایت از سرمایه‌گذار؛ اذعان داشت: هیچ دستگاه دولتی حق شکایت از سرمایه‌گذار را ندارد حتی اگر سرمایه‌گذار ایرادی دارد باید از دستش بگیرید و ایرادات را رفع کنید.

درآمد که باشد دیگر جرمی صورت نمی‌گیرد، دزدی صورت نمی‌گیرد و بازارها نیز کار می‌کند.

وی در خصوص شغل‌های نوین خاطرنشان کرد: امروزه نرم‌افزارهایی مانند اسنپ حمل‌ونقل آسان و ارزان کرده‌اند.

اکنون می‌توانید سیب اهر را با این روش به فروش برسانید تا دست دلالان از سیب اهر قطع شود. همین سیب در شهرهای بزرگ مانند تهران کیلویی ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. جوانان ما باید فکر خود را به کار بیندازند و حساب‌شده عمل کنند.

وی در خصوص مشاغل روستایی اذعان داشت: الآن وام ۶ درصد برای مشاغل روستایی تصویب‌شده است و فرصتی برای گسترش دام‌پروری در روستاها است.

خدابخش در خصوص اهمیت تجارت و صادرات تصریح کرد: باید به تجارت اهمیت داد. تجارت یک کار پرارزش و باارزش افزوده بسیار است. کشوری مانند ترکیه را تجارت نجات داد. تجارت شغل پیامبر اسلام (ص) بوده است.

وی در رابطه بااهمیت گردشگری عنوان کرد: در کنار سایر کارهای صنعتی و تجاری باید به فکر توسعه گردشگری در منطقه باشیم. نباید وقتی سخنی از جذب توریست می‌شود به فکر هتل‌های مجلل بود. در شیراز فردی یک روستا را خریداری کرده و به‌صورت سنتی از گردشگرها پذیرایی کرده و اسکان می‌دهد. اکنون سرش به حدی شلوغ شده است که برای ۶ ماه بعد نوبت می‌دهد.

برای این روستا موزه‌ای هم در نظر گرفته است که از بیل کلنگ‌های قدیمی ایجادشده است و برای گردشگران خارجی جذابیت دارد.

باید گردشگر را جذب کرد و اگر می‌خواهیم برای جذب گردشگر فعالیت کنیم باید در شهر حداقل یک تور گرد بگذاریم. به چند جوان بگوییم برای گردشگران برنامه‌هایی در نظر بگیرند و همه این‌ها نیازمند بخش خصوصی است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱ میلیون نفر از پل معلق مشکین‌شهر دیدن کرده‌اند. راه جز وظایف دولت است و سعی می‌کنیم به بهترین نحو ممکن حل شود ولی برای ایجاد شغل باید هر تبصره‌ای که داریم به کار ببریم تا سرمایه‌گذار حفظ شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.