کد خبر : 110844
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 نوامبر 2017 - 20:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جامعه بدون کتاب را نمی توان جامعه زنده نامید بسته هستند

جامعه بدون کتاب را نمی توان جامعه زنده نامید

جامعه بدون کتاب را نمی توان جامعه زنده نامید

حسین دوستی: هفته کتاب در جمهوری اسلامی ایران برای بزرگداشت علامه طباطبایی؛ این عالم و مفسر بزرگ جهان اسلام نام‌گذاری شده است.

به گزارش اهروصال؛ حسین دوستی؛ پژوهشگر و نویسنده اهری؛ در مراسم رونمایی از کتاب اشعار ترکی دردانه لر به قلم میکائیل نوراللهی؛ گفت: هفته کتاب در جمهوری اسلامی ایران برای بزرگداشت علامه طباطبایی؛ این عالم و مفسر بزرگ جهان اسلام نام‌گذاری شده است.

وی افزود: نام این عالم بزرگ باید مردم را در هفته کتاب به سمت کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب بکشاند. ایشان از معدود اشخاصی هستند که از سال اول وفات برایشان بزرگداشت گرفته‌شده است.

وی در رابطه با مراسم هفته کتاب، اذعان داشت: این مراسم‌ها گرچه کوچک، قدمی برای معرفی کتاب برای مردم و آشتی دادن عموم مردم با کتاب و کتاب‌خوانی است.

امروزه زحمت این نویسندگان در اهر بوده که چراغی در بین مردم جهت آشتی با کتاب روشن کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای نوراللهی لطف داشته‌اند و مقدمات کتاب خود را به من داده‌اند تا بنویسم. من این‌قدر صاحب علم نبوده‌ام که این کارها را انجام دهم.

برخی می‌گویند هر چه می‌دهند برای آن مقدمه می‌نویسی. تقریباً برای ۴۰ کتاب مقدمه نوشته‌ام و این شرط ادب است که وقتی کسی می‌گوید برای کتاب من مقدمه بنویس، نگویم نمی‌توانم.

وی در ادامه تصریح کرد: مقدمه نوشتن نشان دادن ارادت به صاحب کتاب است که نشان می‌دهد به صاحب کتاب ارزش و احترام قائلیم.

همه ما وظیفه‌داریم به یکدیگر اهمیت بدهیم و کتاب همدیگر را به اطرافیان خود معرفی کنیم.

دوستی عنوان کرد: جامعه بدون کتاب را نمی‌توان جامعه زنده و پویا نامید. انسان بدون تفکر و اندیشه پایین‌تر از جمادات و نباتات بدون درک و فهم است.

اگر اندیشه را از تفکر جامعه دور کنیم با حیوانات فرقی نخواهیم داشت. این تفکر است که امتیاز انسانیت را به ما داده است. در روایات نیز آمده که یک ساعت تفکر بالاتر از ۷۰ سال عبادت است.

وی در ادامه اذعان داشت: نویسندگان و مؤلفان تفکر و قلم خود را به کار می‌برند. معرفت شرق و عرفان شرق این روزها باید به کمک مردم بیاید. پیاده‌روی اربعین در این مدت همان تفکر و معرفت را در بین مردم رواج می‌دهد تا تمرین زندگی کنیم و همه باهم همراه باشیم.

وی در خصوص اهمیت آثار نویسندگان؛ اظهار داشت: صادق بودن، مهربان بودن و حق کسی را نخوردن ازجمله تعالیمی است که یک نویسنده و مؤلف می‌تواند در آثارش به مردم یاد بدهد.

ادبیات تعلیمی یعنی وقتی کسی چیزی از آثار نویسندگان را می‌خواند چیزی یاد بگیرد؛ مانند اشعار آئینی که می‌توان از آن‌ها در مدارس استفاده کرد و وطن‌پرستی، دین‌داری و انسانیت را یاد کودکان داد.

دوستی در پایان ضمن تشکر از انتشارات شمیسا بابت کارهای فرهنگی؛ اظهار داشت: چراغ مطالعه هنوز در شهرمان روشن است. اگر ما جمع فرهنگی دلسرد شویم و قلم را به زمین بگذاریم جامعه در یس و ناامیدی فرو می‌رود.

در طول تاریخ همیشه مصائب اهل‌قلم و فرهنگ بوده است. خون‌دل می‌خوریم ولی باید ظاهر را حفظ کنیم تا روزبه‌روز جامعه به سمت معنوی هدایت شود.

در این مجالس دوستان و آشنایان خود را همراه آورید تا از کتاب فاصله نگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.