کد خبر : 110810
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 نوامبر 2017 - 0:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مردم و مسئولین باید برای اهالی علم و قلم احترام خاصی بگذارند بسته هستند

مردم و مسئولین باید برای اهالی علم و قلم احترام خاصی بگذارند

مردم و مسئولین باید برای اهالی علم و قلم احترام خاصی بگذارند

حسین دوستی: یک هفته برای کتاب بسیار زمان کمی است و با این عنوان که برای یک هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب دار نام‌گذاری شده است نمی‌توانیم مجلسی این‌چنین را قبول کنیم. هم‌چین مجلس‌هایی درشان نویسنده نیست.

به گزارش اهروصال؛ حسین دوستی؛ نویسنده و پژوهشگر اهری؛ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ارسباران؛ گفت: یک هفته برای کتاب بسیار زمان کمی است و با این عنوان که برای یک هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب دار نام‌گذاری شده است نمی‌توانیم مجلسی این‌چنین را قبول کنیم. هم‌چین مجلس‌هایی درشان نویسنده نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: آیا نویسندگی در اهر یک فضیلت محسوب می‌شود؟ مردم و مسئولین باید برای اهالی علم و قلم احترام خاصی بگذارند.

وی اذعان داشت: وقتی عقبه خود را می‌نگریم این وضعیت بسیار اسفناک به نظر می‌رسد. یک فرد نابینا در اهر ۴۰ جلد کتاب نوشته است. سعد الدین وراوینی نویسنده کتاب مرزبان‌نامه یک اهری و شخصیت بزرگی در تاریخ فرهنگی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: باید ما اهالی فرهنگ و قلم با انبوه مردم روبرو باشیم و این وضعیت را اصلاح کنیم. خود صاحبان آثار موجود در نمایشگاه به این مراسم نیامده‌اند. اگر به عده بیشتری اطلاع‌رسانی می‌شد امروزه شاهد این‌گونه موارد نبودیم و حداقل شاهد افتتاح باشکوه‌تری بودیم.

وی اذعان داشت: در دهه ۵۰ و کمی بعدازآن کتاب‌فروشی آقای خدادادی پاتوق مسئولین شهر ما بود. امروزه مردم ما کتاب‌فروشی‌ها را نمی‌شناسند. باید مردم را دعوت کنیم و اوضاع را بهبود بخشیم.

وی مطرح کرد: تا زمانی که برای نویسندگان ارزش قائل نشویم کتاب‌ها نیز به‌مرور نزد مردم بی‌ارزش می‌شوند. اگر مسئولین ما دغدغه فرهنگی داشته باشند در صدر مجلس بجای سرمایه‌دار؛ باید یک شخص فرهنگی بنشیند.

وی تصریح کرد: مسئولین ما در هر زمینه‌ای مشاور دارند جز مسائل فرهنگی. این‌گونه می‌شود که بجای پیشرفت به عقب برمی‌گردیم.

دوستی در پایان افزود: مسئولین ما ادعای فرهنگ دارند ولی برای اثبات این ادعا ادارات از هر کتاب منتشرشده در اهر چند جلد خریداری کنند و در کتابخانه اداره بگذارند تا از نویسنده نیز به‌خوبی حمایت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.