کد خبر : 110730
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 نوامبر 2017 - 11:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای باغداران رغبتی برای فروش سیب درجه ۳ به تعاونی روستایی ندارند / سیب های کنار خیابان از نوع بادریز است بسته هستند

باغداران رغبتی برای فروش سیب درجه ۳ به تعاونی روستایی ندارند / سیب های کنار خیابان از نوع بادریز است

باغداران رغبتی برای فروش سیب درجه ۳ به تعاونی روستایی ندارند / سیب های کنار خیابان از نوع بادریز است

کریم مهری: سیب حاشیه جاده‌ها که در رسانه‌ها و فضای مجازی به آن پرداخته‌شده درواقع سیب‌های باد ریز و زیر درختی است که برخی جهت ارسال به کارخانه‌ها دپو شده‌اند و مقداری نیز ضایعات طبیعی سیب است که همه‌ساله به جهت شرایط خاص اکولوژیکی به وجود آمده و امری طبیعی بوده و ازجمله آفات و امراض و ضایعات طبیعی محسوب می‌شوند.

به گزارش اهروصال؛ کریم مهری؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص سیب‌های انباشت شده در کنار جاده‌ها؛ اظهار داشت: سیب حاشیه جاده‌ها که در رسانه‌ها و فضای مجازی به آن پرداخته‌شده درواقع سیب‌های باد ریز و زیر درختی است که برخی جهت ارسال به کارخانه‌ها دپو شده‌اند و مقداری نیز ضایعات طبیعی سیب است که همه‌ساله به جهت شرایط خاص اکولوژیکی به وجود آمده و امری طبیعی بوده و ازجمله آفات و امراض و ضایعات طبیعی محسوب می‌شوند.

مهری بابیان اینکه باغداران استان سیب‌های درجه‌یک و باکیفیت خوب را به فروش رسانده و یا در سردخانه‌های خصوصی ذخیره نموده‌اند اذعان داشت: تا این لحظه به حد کافی سیب درجه‌یک در سردخانه‌های استان ذخیره‌شده است. همچنین ۵۲۰ هزار تن سیب از ۳۳ هزار هکتار باغات سیب استان برداشت‌شده است که این میزان تولید نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰ الی ۵۰ درصدی تولید این محصول را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: از ۵۲۰ هزار تن سیب برداشت‌شده در آذربایجان شرقی، ۱۳۰ هزار تن محصول درجه‌یک (۲۵ درصد)، ۱۸۰ هزار تن محصول درجه‌دو (۳۵ درصد)، ۱۰۴ هزار تن محصول درجه سه و صنعتی (۲۰ درصد) و ۲۰ درصد مابقی نیز در حدود ۱۰۴ هزار تن به‌صورت باد ریز می‌باشند.

قیمت سیب درجه‌یک در بازار استان -۱۸۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان، درجه‌دو ۱۳۰۰ الی-۱۷۰۰ تومان بوده و قیمت خرید تضمینی سیب درجه ۳ طبق دستورالعمل ۲۸۸۹ ریال می‌باشد که سازمان تعاون روستایی استان نسبت به دایر نمودن مراکز خرید در شهرستان‌های مرند، مراغه، اهر، میانه و شبستر اقدام نموده است؛ ولی با توجه به قیمت بالای سیب درجه ۳ در بازار نسبت به قیمت خرید تضمینی باغداران رغبتی به فروش محصول به تعاونی روستایی را ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت از صادرکننده‌های بخش کشاورزی، گفت: صادرکنندگان سیب می‌توانند در قبال یک کیلوگرم سیب درجه‌یک، یک کیلوگرم موز با تعرفه ۵ درصد وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از فن‌آوری‌های جدید در کلیه مراحل تولید تا عرضه به بازار در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی لازم بوده و باید باغداران به آن‌ها توجه کنند.

وی در پایان از تمامی اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و رسانه ملی، صداوسیمای استان که در انعکاس نظر کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و در انتقال پاسخگویی و نقطه نظرات دستگاه اجرایی با رعایت انصاف و اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای تلاش و همت می‌کنند تشکر و قدردانی به عمل آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.