کد خبر : 110407
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 اکتبر 2017 - 0:28
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مسئله آموزش در پدافند غیرعامل باید جدی گرفته شود بسته هستند

مسئله آموزش در پدافند غیرعامل باید جدی گرفته شود

مسئله آموزش در پدافند غیرعامل باید جدی گرفته شود

آیت الله حاجی زاده: هر اداره باید بداند برای این امر چه امکاناتی دارد و باید آن تجهیزات و امکانات را به‌روز نگه دارد.

به گزارش اهروصال؛ آیت‌الله حاجی‌زاده؛ امام‌جمعه اهر؛ در جلسه پدافند غیرعامل اهر؛ ضمن بیان اهمیت پدافند غیرعامل؛ اظهار داشت: هر اداره باید بداند برای این امر چه امکاناتی دارد و باید آن تجهیزات و امکانات را به‌روز نگه دارد.

همان‌گونه که هر انسان باید بدن خود را گاه‌به‌گاه چک کند، جامعه نیز مانند آن است و باید تمامی مسائل اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و… را چک کنیم ببینیم چه مشکلاتی هست و سریع رفع شود.

وی مطرح کرد: نکته دیگری که مدنظر هست باید گاه‌به‌گاهی این کمیته پدافند غیرعامل به‌صورت جمعی دورهم جمع شوند و اگر نقصانی در سطح شهر وجود دارد سریع‌تر رفع شود. به‌طور مثال آیا آتش‌نشانی ما تجهیزات کافی برای مهار آتش در طبقات زیاد و مختلف را دارد؟

پدافند غیرعامل یعنی دفاع غیرنظامی، اگر با پدیده حریق روبرو شدیم چه‌کار کنیم؟ امکانات ۱۲ طبقه را نمی‌دهند حداقل ۸ طبقه را با مکاتبات و پیگیری‌ها بگیریم.

یا بحث‌های فرا شهری باید مدنظر باشد که آیا در صورت تهاجم جاده‌های ما جوابگو هستند؟

مخصوصاً منطقه ما یک منطقه زلزله‌خیز است و همان‌طور که در زلزله تجربه کردید تلفن‌ها قطع شد و برای خبر گرفتن از روستاها موتور و پیک می‌فرستادند. باید این‌گونه موارد موردبحث قرار گیرد و راهکاری ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله آموزش پدافند غیرعامل باید جدی گرفته شود و مانند مهماندارهای هواپیما که در تمامی پروازها تند تند تکرار می‌کنند این موارد برای مردم تکرار شود تا مردم بتوانند در صورت لزوم استفاده کنند.

وی افزود: نکته مهم دیگری که مطرح است بحث دشمن‌شناسی است. دشمن اکنون خارج از بحث نظامی، از راه‌های دیگر وارد می‌شود و بحث اصلی امروزه بحث جنگ نرم است. باید برای جنگ نرم آماده شویم تا دشمن نتواند زندگی و فرهنگ اسلامی را از ما بگیرد. این پدافند غیرعامل غیرمرئی است و باید برای این مسائل آماده شد.

مسائل نظامی فقط در سطح زبان است و ترامپ هرچه قدر هم بگوید می‌داند که به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند حمله نظامی به ایران بکند.

آیت‌الله حاجی‌زاده مطرح کرد: امروزه دشمن با محصولات ترا ریخته دارد همه‌چیز ما را در دست می‌گیرد. باید حواسمان به این‌ها باشد.

خداوند در قرآن کریم فرموده است: مردم باید به غذای خود توجه کنند. حلال است یا حرام؟ سالم است یا نه؟ چه غذا روحی باشد چه جسمی باید حواسمان باشد.

امام‌جمعه اهر در پایان اذعان داشت: همچنین خداوند در قرآن کریم فرموده است: هرگونه که می‌توانید در برابر دشمن آماده بشوید و از هر لحاظ باید آماده بود چه ازلحاظ نظامی، چه علمی و چه اقتصادی.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.