کد خبر : 110293
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 اکتبر 2017 - 13:46
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بزرگراه تبریز- اهر در سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد/ اهر قطب معادن شمال‌غرب کشور است بسته هستند

بزرگراه تبریز- اهر در سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد/ اهر قطب معادن شمال‌غرب کشور است

بزرگراه تبریز- اهر در سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد/ اهر قطب معادن شمال‌غرب کشور است

فرماندار اهر با بیان این‌که بزرگراه تبریز- اهر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: در سال ۹۷ از این پروژه بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش اهروصال، زاهد محمودی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات، در بازید از غرفه ایسنا، با بیان این‌که شهرستان اهر به عنوان مهد فرهنگ، هنر و ادب در استان شناخته می‌شود، اظهار کرد: این شهرستان قطب گردشگری و سرمایه‌گذاری استان است که می‌تواند نقش موثری در توسعه‌ی گردشگری داشته باشد و حدود ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار از این شهرستان تردد می‌کنند.
وی با بیان این‌که شهرستان اهر قطب معدن شمال غرب کشور محسوب می‌شود، گفت: این شهرستان دارای تعداد زیادی معادن مس و طلا بوده است و معدن مس انجرد یکی از معادن بزرگ مس اهر شمرده می‌شود.
فرماندار اهر با اشاره به این‌که دولت اهتمام جدی در بخش سرمایه و سرمایه گذاری شهرستان اهر داشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان اهر یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود، حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که یکی از پتانسیل های اقتصادی منطقه است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان اهر سد ستارخان است که آب شرب مردم شهرستان اهر و آب مورد نیاز کشاورزی را تأمین می کند.
محمودی با بیان این‌که در رویداد «تبریز ۲۰۱۸» خواستار اجرایی طرح کریدور اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا و تبریز برای توسعه گردشگری استان و شهرستان اهر هستیم، گفت: طرح کریدور اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا و تبریز را به اداره‌کل میراث فرهنگی استان پیشنهاد کرده‌ایم و انتظار داریم این طرح به تصویب برسد.
وی با اشاره به این‌که شهرستان اهر از نظر هنری و فرهنگی جزو توانمندترین شهرستان‌های استان است، اظهار کرد: مقبره‌ی شیخ شهاب الدین که یکی از نخبگان فرهنگی و تاریخی کشور است، در این شهرستان قرار دارد و هر سال جشنواره‌ی ملی تئاتر و نمایش ارسباران در این شهرستان برگزار می‌شود.
فرماندار اهر با اشاره به این‌که موزه‌ی عرفان و ادب اهر بعد از مرمت بازگشایی می‌شود، افزود: موزه‌ی عرفان و ادب که در مقبره شیخ شهاب الدین قرار دارد، بعد از زلزله‌ی ارسباران دچار آسیب هایی شده بود که در حال حاضر اداره‌کل میراث فرهنگی به منظور ترمیم و مرمت این موزه، آثار تاریخی آن را به تبریز انتقال داده است و به محض اینکه مرمت آن به اتمام برسد، آثار تاریخی به موزه انتقال داده می شود.
وی با بیان این‌که منطقه‌ی  گردشگری فندقلو و سد ستارخان جزوی از پتانسیل‌های گردشگری شهرستان اهر محسوب می‌شود، افزود: بخشی از جنگل‌های ارسباران نیز در این شهرستان قرار دارد که می‌توان از این جنگل‌ها جهت توسعه‌ی گردشگری شهرستان استفاده کرد.
محمودی با تأکید بر ضرورت توجه به آبادانی روستاهای شهرستان اهر، افزود: اجرای پروژه‌های حوزه‌ی عمران روستایی جزوی از مطالبات مردم بوده که ما پیگیر جدی آن هستیم.


انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.