کد خبر : 110290
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 اکتبر 2017 - 13:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی تحت تاثیر طوفان‌های نمکی خشکی دریاچه ارومیه است بسته هستند

۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی تحت تاثیر طوفان‌های نمکی خشکی دریاچه ارومیه است

۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی تحت تاثیر طوفان‌های نمکی خشکی دریاچه ارومیه است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ شهرستان در حوزه دریاچه ارومیه تحت تاثیر طوفان‌های نمکی خشکی دریاچه است که خاک های کشاورزی مناطق تحت تاثیرات منفی و زیانبار طوفان های نمکی قرار دارد که باید چاره اندیشی شود.

به گزارش اهروصال به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان،  اکبر فتحی در جلسه ستاد بزرگداشت روز جهانی خاک که محل سازمان برگزار شد، اظهار داشت: در کشور ۱۹ میلیون هکتار اراضی قابل کشت داریم، لذا با رویکرد  آبی،  دیم و  آیش، مساحت زیادی برای تامین محصولات غذایی استراتژیک نداریم.

وی گفت: دریاچه ارومیه در حال حاضر از ۳۳ میلیارد مترمکعب فعلاً ۱٫۳  میلیارد مترمکعب آب در دریاچه ارومیه موجود است.

فتحی اظهار کرد: ۱۲ شهرستان در حوزه دریاچه ارومیه تحت تاثیر طوفان‌های نمکی خشکی دریاچه است که خاک های کشاورزی مناطق تحت تاثیرات منفی و زیانبار طوفان های نمکی قرار دارد که باید چاره اندیشی شود.

قائم مقام رئیس سازمان و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حفظ خاک برای تثبیت آب و اجرای اهداف تامین غذایی مردم باید اولویت اول کاری باشد، گفت:  توسعه پایدار با حفظ منابع پایه تولید امکانپذیر است.

وی فرهنگ سازی و ترویج حفظ خاک در جامعه بهره برداری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: همراهی جامعه هدف و بهره برداران با دولت نقش تعیین کننده را دارد و به همین مناسبت ۱۴ آذرماه بنام روز ملی خاک نامگذاری شده است که سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برنامه های ترویجی متنوعی را با همکاری سایر دستگاه ها در طول مدت دوازدهم تا نوزدهم آذرماه انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.