کد خبر : 110276
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اکتبر 2017 - 12:50

پیام استاد معظم حاج علی فروغی به مناسبت نکوداشت دهمین سالگرد ارتحال عارف بالله جناب شیخ قربانعلی ترخان

پیام استاد معظم حاج علی فروغی به مناسبت نکوداشت دهمین سالگرد ارتحال عارف بالله جناب شیخ قربانعلی ترخان

ذکر صالحین از اسباب نزول رحمت حق‌تعالی است پس ما محتاج یاد آنانیم تا بر مزرعه‌ی جان ما باران رحمت حق ببارد که بروییم و درخت وجودمان بارورشده به ثمر بنشینیم.

پیام استاد معظم حاج شیخ علی فروغی

به مناسبت نکوداشت دهمین سالگرد ارتحال

عارف بالله جناب شیخ قربانعلی ترخان – رَحمَهُ اللّهِ عَلَیه –

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خدا را شاکریم که توفیق حضور بر سر سفره‌ی اولیایش را بر ما عنایت فرمود تا از داشته‌های آنان بر ما نیز افاضه شده به مقام امن راه یابیم و از پریشانی‌ها و اضطراب‌ها؛ حزن‌ها و خوف‌ها رهاشده با یاد خدا به آرامش جان‌ودل برسیم که الا ان اولیا الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون

ذکر صالحین از اسباب نزول رحمت حق‌تعالی است پس ما محتاج یاد آنانیم تا بر مزرعه‌ی جان ما باران رحمت حق ببارد که بروییم و درخت وجودمان بارورشده به ثمر بنشینیم.

اگر از آسمان وجود اولیا بر عالم و آدم نبارد به سالی دجله‌ی انسانیت به خشک‌رودی تبدیل می‌شود.
حق مطلب این است که آنان در حریم قدس الهی عند ملیک مقتدر در نشیمنگاه صدق نشسته‌اند و هیچ نیازی به ما ندارند چراکه از جلوه جمال و جلال و نور و کمال بی‌انتهای دوست پرشده‌اند پس یاد آنان موجب خیزش و حرکت به‌سوی خیر و کمال است.

و جناب شیخ قربانعلی ترخان از این طایفه بودند که سال‌ها در وصال دوست کوشیدند و ریسمان طاعت یار بر گردن آویختند.

از دوره جوانی همت گماردند تا خداوند از غیب استادی بر ایشان فرستاد به همراه استادی چون میر احمد به تهذیب نفس پرداختند و چه بلاها و سختی‌هایی در این مسیر دیدند تا اینکه متحقق به این بیان شدند
اخرجوا من الدنیا قلوبکم قبل ان تخرج من الدنیا ابدانکم و چه سیروسفرهایی روحانی با استادشان داشتند و چه حکایت در کشف و کرامات از این مرد الهی شنیدیم که آن حقایق در این بیان نمی‌گنجد.

اهل‌دلی که حسرت وصال یار را در دل سالکان کوی دوست کاشت و آتش عشق در سینه‌ی مستعدان برافروخت تا بار سفر بست و به‌سوی قدسیان شتافت.

بی‌معرفت مباش که در من مزید عشق

اهل نظر معامله با آشنا کنند

ای دوستان فرصت غنیمت شمارید و بیایید؛ از قافله عقب نمانید.

به یاد آن عزیز گرد هم آییم

که رسول خدا فرمود تنزل الرحمه عند ذکر الصالحین

با یاد صالحان رحمت حق بر دل‌ها و جان‌ها؛ بر زمین و زمان می‌بارد تا زمینیان و زمانیان سیراب شوند.

العبد علی فروغی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
یک شهروند دوشنبه , 23 اکتبر 2017 - 17:08

چه راحت به افراد عنوان آیت الله میدهیم؟ در استادی حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا فروغی شکی نیست ( البته در علم اخلاق) ولی ظاهراً مرجع صدور عنوان آیت الله رسانه ها هستند تا نهادهای علمی ذیصلاح .

رضاپور سه‌شنبه , 24 اکتبر 2017 - 22:09

آقای ظریفی ؛ شما که از تبعیض و دوگانگی رفتار فرماندار در مواجهه با مطبوعات منتقد شکوه کرده بودید چطوره که خودتان از درج کامنت بنده در مورد عنوان آیت الله دادن به
اقای فروغی امتناع کردید . پس هر دوتون از یه قماشید .

رضاپور پنج‌شنبه , 26 اکتبر 2017 - 16:01

باسلام و تشکر از آقای ظریفی و همکارانشان در سایت پرمحتوای اهروصال بخاطر تواضع و انصاف در برخورد با منتقدین و اصلاح مطلبی که مورد نقد بنده قرار گرفته بود کما اینکه این نقدپذیری و پذیرش خطا و اصلاح آن عزت ایشان را بیش از پیش بالا می برد؛ ضمناً در اینکه استاد فروغی نیازی به القاب و عناوینی مثل « آیت الله » ندارند شکی نیست . فردی که پا در مسیر معرفت الهی گذاشته همه چیزش را فدای این شهد شیرین وصال کرده و امور دنیوی جذابیتی برایش ندارد . حقیقتاً افرادی مثل استاد فروغی آیت واقعی الهی هستند . نقد بنده نیز صرفاً معطوف به جنبه مادی و ظاهری القاب بود که خدای نکرده هرکسی بی ضابطه عناوین دینی را استفاده و لوث نکند و زمینه سوءاستفاده فرصت طلبان را فراهم نکند و قداست واژه های دینی در جای شایسته خود حفظ شود .

نظرات بسته شده است.