کد خبر : 110147
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اکتبر 2017 - 19:55
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مولف کتاب «علمای جهان اسلام»( الغدیر المصور) دارفانی را وداع گفت بسته هستند

مولف کتاب «علمای جهان اسلام»( الغدیر المصور) دارفانی را وداع گفت

مولف کتاب «علمای جهان اسلام»( الغدیر المصور) دارفانی را وداع گفت

استاد کریم رادمهر برای اولین بار کتاب جامع و مصور، زندگینامه یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از علمای جهان اسلام را با عنوان «الغدیر المصور» تدوین و تألیف کرده بود، پس از تحمل یه دوره بیماری امروز در بیمارستان اهر دارفانی را وداع گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش اهروصال، استاد کریم رادمهر برای اولین بار کتاب جامع و مصور، زندگینامه یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از علمای جهان اسلام را با عنوان «الغدیر المصور» تدوین و تألیف کرده بود، پس از تحمل یه دوره بیماری امروز در بیمارستان اهر دارفانی را وداع گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم استاد کریم رادمهر با وجود ناتوانی جسمی و حرکتی، این کتاب فاخر و ارزشمند را در مدت بیش از ۱۰ سال تدوین، گردآوری و به رشته تحریر درآورده بود.

حسین دوستی، محقق و پژوهشگر حوزه دینی، فرهنگی و تاریخی در مصاحبه با خبرنگار فارس در اهر در خصوص این مولف برجسته و پژوهشگری علاقه‌مند به اهل‌بیت(ع) گفت.استاد کریم رادمهر،کتاب جامع و پرمحتوی«الغدیر المصور» را در بیش از یک دهه تحقیق و پژوهش که در آن یک هزار و ۲۰۰ نفر از دانشمندان و علمای جهان تشیع را در قالب ۱۰ جلد تألیف و تدوین کرده بود.

وی در خصوص محتوی آن افزود: این کتاب همراه با اسناد و تصاویر و معرفی عالمان دینی و بزرگان جهان اسلام انجام شده و در لابه‌لای این کتاب نفیس، مطالب ارزشمند در ارتباط با واقعه تاریخی غدیر بیان شده است.

دوستی به خصوصیات اخلاقی و زندگی این پیشکسوت و محقق در حوزه دینی اشاره کرد و گفت: با وجود کهولت سن و ناتوانی جسمی و حرکتی، هیچ‌گاه از مطالعه، تحقیق، پژوهش و تألیف دست نکشید و روزهای سخت زندگی و خانه نشینی خود را با مطالعه و نگارش به شیرینی تبدیل کرد.

وی یادآور شد:استاد رادمهر، فردی صبور و اهل جمعه و جماعات بود و در حد توان خود در اکثر مجالس مذهبی و دینی حضوری فعال داشت، عشق به علم و اهل علم حقیقی و به عبارتی از مراجع دینی بود و یکی از عاشقان مخلص اهل‌بیت و امام علی(ع) بود و معتقد بود که واقعه غدیر آن‌طور که شایسته حضرت علی(ع) است در جامعه تبیین نشده و باید عالمان و پژوهشگران و مولفان دینی این واقعه را جهانی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.