کد خبر : 110012
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اکتبر 2017 - 21:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تلاش و کوشش شورای اجتماعی کنترل آسیب های اجتماعی است / ظرفیت بسیار بزرگی در زمینه گردشگری داریم بسته هستند

تلاش و کوشش شورای اجتماعی کنترل آسیب های اجتماعی است / ظرفیت بسیار بزرگی در زمینه گردشگری داریم

تلاش و کوشش شورای اجتماعی کنترل آسیب های اجتماعی است / ظرفیت بسیار بزرگی در زمینه گردشگری داریم

محمودی گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین عالی نظام آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است و سعی و کوشش ما در این راستاست که تا حد امکان این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

به گزارش اهروصال؛ زاهد محمودی؛ فرماندار اهر؛ گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین عالی نظام آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است و سعی و کوشش ما در این راستاست که تا حد امکان این آسیب‌ها را کاهش دهیم. خوشبختانه ظرفیت بسیار زیادی در قانون برنامه ششم ۵ ساله توسعه ایجادشده است که باید از این ظرفیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم.

وی افزود: قبلاً نیز کارگروه فرهنگی اجتماعی داشتیم ولی خوشبختانه در قانون ششم توسعه این را به الزام قانونی برای تمامی دستگاه‌ها و نهادها تبدیل کرده‌اند و قابلیت اجرایی دارد.

هدف ما پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و اگر برنامه ششم را مطالعه کنید در ماده ۸۰ آن آمده است که در ۵ ساله باید ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.

تعداد ۲۰ آسیب اجتماعی شناسایی شده است

همان‌طور که آقای سمندری نیز اشاره کردند برخی دستگاه‌ها هستند که عضو شورای اجتماعی کشور هستند و باید متناظر آن‌ها در شهرستان در کارگروه اجتماعی شهرستان نیز باشند. برخی دستگاه‌ها نیز به‌عنوان نمونه باید شهردار و رئیس شورای شهر باید حتماً باشند.

بحث بعدی در چهارچوب این سند، ارتقا سطح معنوی جامعه است که باید تمامی دستگاه‌ها باید در این راستا کمک کنند. در بحث آسیب‌های اجتماعی تعداد ۲۰ آسیب اجتماعی مهم شناسایی‌شده است که از این میان ۵ آسیب اجتماعی اولویت‌دار شناسایی‌شده است که مقام معظم رهبری دستور فرموده‌اند که این آسیب‌ها در شورای اجتماعی پیگیری شود و این شورا به این‌ها ورود پیدا کند. این ۵ آسیب عبارت‌اند از: طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی، خشونت و کودکان کار.

محمودی مطرح کرد: تلاش و کوشش شورای اجتماعی کشور و شهرستان این است که آسیب‌های اجتماعی کنترل و کاهش پیدا کند.

از بدترین آسیب‌های، آسیب اعتیاد است که مرکز ماده ۱۶ برای رسیدگی تشکیل‌شده است و هر جا معتاد متهاجری دیده شود با این مرکز تماس گرفته می‌شود و سریعاً رسیدگی کرده و فرد موردنظر را جهت ترک می‌برند.

وی اظهار داشت: در خصوص مواد مخدر صنعتی باید گفت نزدیک به ۲۰۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی هست که می‌تواند برخی آن‌ها حتی در منازل تولید شوند و شورای اجتماعی باید وارد عمل شود زیرا بزرگ‌ترین تهدید برای جوانان ما حساب می‌شود.

بحث حاشیه‌نشینی نیز بسیار مهم است زیرا برخی مشکلات اجتماعی را در شهرها باعث می‌شود.

بحث مفاسد اخلاقی نیز مورد دیگری است که برای کاهش آن باید سطح معنوی جامعه را افزایش دهیم. همچنین علل یا عوامل خشونت در جامعه را باید کاهش دهیم.

در راستای کاهش این آسیب‌ها باید احساس مسئولیت در بین مسئولین و جامعه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار بالایی در شهرستان ما در حوزه فرهنگی وجود دارد. دستگاه‌هایی که متولی حوزه فرهنگ هستند باید توجه بسیاری بکنند و ظرفیتی که در سازمان‌های مردم‌نهاد هست باید در نظر گرفته شود و بخش بزرگی از ظرفیت فرهنگی را در انجمن و NGO سازمان‌دهی کنیم و در قالب این‌ها جوان‌های بسیاری را می‌توانیم سازمان‌دهی کنیم.

ظرفیت بسیار بزرگی در زمینه گردشگری داریم

وی اذعان داشت: ظرفیت بسیار بزرگی در بخش گردشگری داریم و می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت هم درزمینهٔ فرهنگی کارکنیم و هم ایجاد اشتغال کنیم.

می‌توانیم با دادن تسهیلات افراد جویای کار را سازمان‌دهی کنیم.

علل و عوامل مشکلات جامعه همان آسیب‌های اجتماعی است باید بسیار به آن رسیدگی کنیم.

جهت اسکان سالمندان باید کمک‌های بسیاری صورت بگیرد حالا از کانال خیرین یا کانال سازمان‌های دولتی باید رسیدگی شود.

بحث کارگران فصلی یک مشکل اجتماعی است باید مشاغلی ایجاد کنیم تا بیکاری به وجود نیاید.

فرماندار اهر در پایان مطرح کرد: بحث دیگری که باید پیگیر باشیم بحث خانه امید است و برای بازنشستگان کشوری بودجه‌ای در نظر گرفته‌شده است در رابطه با خانه امید که اختصاصی سالمندان و بازنشستگان است و بخش‌هایی در خصوص حوزه‌های فرهنگی، حوزه‌های هنری و حوزه‌های رفاهی سالمندان و بازنشستگان دارد. محل آن باید توسط شهرداری تأمین شود ولی اعتبارش را صندوق بازنشستگی می‌دهد.

این طرح در برخی شهرها پیاده شده و خوب هم استقبال شده است و در راستای کرامت سالمندان و بازنشستگان این طرح اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.