کد خبر : 109254
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 سپتامبر 2017 - 20:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هزاران بار به گذشته برگردم باز حرفه خبرنگاری را انتخاب می کنم / هدف خدمت به همشهریان اهری است بسته هستند

هزاران بار به گذشته برگردم باز حرفه خبرنگاری را انتخاب می کنم / هدف خدمت به همشهریان اهری است

هزاران بار به گذشته برگردم باز حرفه خبرنگاری را انتخاب می کنم / هدف خدمت به همشهریان اهری است

رامز امیریان در گفتگوی تفصیلی با اهروصال؛ مطرح کرد: هدف از انتخاب حرفه خبرنگاری خدمت به مردم و شهر و کشور خود است.

رامز امیریان در گفتگوی تفصیلی با اهروصال؛ مطرح کرد: هدف از انتخاب حرفه خبرنگاری خدمت به مردم و شهر و کشور خود است.

رشته خبرنگاری یکی از مشاغل سخت و پرخطر بخصوص در شهرهای کوچک به شمار می‌رود. این رشته علاوه بر سختی بسیار زیادی که دارد از درآمد بسیار پایینی برخوردار است.

همچنین عدم‌حمایت مسئولان نیز به‌عنوان یک مشکل اساسی در این رسته حساب می‌شود.

در این راستا به سراغ یکی از خبرنگاران باسابقه اهری رفته‌ایم تا پای سخن همکار خود بنشینیم تا کمی از فعالیت‌ها و سختی‌های کار خود برای ما بگوید.

آنچه در ادامه خواهید خواند گفتگوی رامز امیریان، فعال رسانه‌ای و خبرنگار اهری با اهروصال درزمینهٔ سابقه و مشکلات خود است:

با سلام؛ ممنون از اینکه دعوت ما را قبول کردید؛ لطفاً کمی برای بینندگان ما کمی خودتان را معرفی کنید؟

بسمه‌تعالی؛ با سلام خدمت شما و ممنون از اینکه من را دعوت کردید؛ بنده رامز امیریان عکاس، فیلم‌بردار، خبرنگار و مدیرمسئول پایگاه خبری نسیم اهر هستم.

همچنین از سال ۸۲ به‌عنوان فیلم‌بردار و عکاس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر فعالیت داشته‌ام. همچنین دوره‌های خبرنگاری را در باشگاه خبرنگاران جوان گذرانده‌ام و از سال ۸۶ نیز بیمه خبرنگاری شده‌ام.

اهروصال: در حال حاضر در کدام خبرگزاری یا پایگاه خبری فعالیت دارید؟

اکنون به‌عنوان نمایندگی ۲ هفته‌نامه پیام آذربایجان، خبرنگار هفته‌نامه نسیم قره داغ و همچنین خبرنگار و مدیرمسئول پایگاه خبری نسیم اهر در اهر فعالیت دارم. همچنین با برخی سایت‌های خبری دیگر نیز همکاری دارم.

اهروصال: چه چیزی یا چه کسی باعث شد به این حرفه رو بیاورید؟

باید از آقای جعفر ولی پور، آقای پیری زاده و آقای ممی پور تشکر کنم که راه این حرفه را به من نشان دادند و من را در مسیر درست قراردادند. همچنین از آقای بالاگر خبرنگار صداوسیما در اهر و مهدی زارعی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت حمایت‌های بی‌دریغ خود کمال تشکر رادارم. اگر حمایت این‌ها نبود شاید به این حرفه علاقه‌مند نمی‌شدم.

اهروصال: در کدام زمینه خبری بیشتر فعالیت داشته و علاقه‌مند به فعالیت هستید؟

زمینه خاصی برای من مهم نیست، مهم هدف آن است و آن چیزی نیست جز خدمت به شهر و همشهری‌های خودم. برای همین در هر زمینه‌ای که برای خدمت به شهرمان نیاز ببینم وارد می‌شوم.

اهروصال: شهرستان اهر را درزمینهٔ فعالیت‌های رسانه‌ای و خبری چگونه می‌بینید؟

اهر یک شهر بافرهنگ بسیار غنی است و رسانه‌های معتبر زیادی ازجمله اهروصال، اهرنیوز، نسیم اهر، گویا، شیور ارسباران، نسیم قره داغ، اهر امروز و رسانه‌های دیگری که شاید اکنون ذهنیتی در نامشان نداشته باشم فعالیت دارند و عرصه رسانه و خبری در این شهر بسیار فعال بوده و می توان به جرئت گفت بجز تبریز، کمتر شهری در استان می تواند پا به پای اهر در عرصه رسانه و خبری بیاید.

اهروصال: آیا در کنار خبرنگاری به کار دیگری نیز مشغول هستید؟

بلی، در کنار کار خبرنگاری قبل از ظهر ها در دفتر پست بانک خود مشغول به کار بوده و بعد از ظهر ها نیز به دفتر نمایندگی بیمه می روم.

همچنین به عنوان پلیس افتخاری نیز فعالیت دارم.

اهروصال: اگر دوباره به سال ۸۲ برگردید، حاضر هستید به حرفه خبرنگاری روی بیاورید؟

حتما، من به این کار و حرفه افتخار می کنم و با مشکلات بسیار زیادی که دارد؛ علاقه بسیار زیادی به حرفه و شغل خود دارم؛ و هزاران بار هم تکرار شود باز حرفه خبرنگاری را انتخاب خواهم کرد.

اهروصال: به عنوان آخرین حرف، چه سخنی با خوانندگان ما دارید؟

من به عنوان یک همشهری و یک اهری از تمامی مسئولان و همشهری ها تقاضا دارم تا همکاران ما را یاری کنند تا همکاران ما هم بتوانند بهتر خدمات رسانی کنند و با بازتاب مشکلات شهر باعث آگاهی مسئولان و آبادانی و عمران شهر شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.