کد خبر : 109151
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 سپتامبر 2017 - 13:13

باغلار آراسی ساماندهی می شود / مردم در پرداخت عوارض شهری همکاری کنند

باغلار آراسی ساماندهی می شود / مردم در پرداخت عوارض شهری همکاری کنند

مصطفی اکبری: با توجه به گذشت مدت کمی از سرپرستی بنده؛ برنامه‌هایی برای شورای اسلامی اهر مطرح شد که مهم‌ترین آن بحث مسیر گشایی است.

به گزارش اهروصال؛ مصطفی اکبری؛ سرپرست شهرداری اهر در جمع خبرنگاران؛ گفت: با توجه به گذشت مدت کمی از سرپرستی بنده؛ برنامه‌هایی برای شورای اسلامی اهر مطرح شد که مهم‌ترین آن بحث مسیر گشایی است.

وی در ادامه اظهار داشت: سرمایه اصلی شهرداری‌ها نیروی انسانی متخصص است و برای تأمین حقوق این افراد و سرمایه لازم برای خدمات شهری، نیازمند مشارکت مردم در پرداخت به‌موقع عوارض نوسازی و سایر هزینه‌های شهرداری هستیم.

برای شهرداری اهر ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر چارت کارمندی تعریف‌شده ست که شامل رسمی و پیمانی می‌شود. لازم به ذکر است که این تعداد شامل کارگرهای شهرداری نمی‌شود و آن‌ها به‌صورت ستادی ساماندهی می‌شوند.

درگذشته برای جذب برخی نیروها که قانونا باید به بخش خصوصی واگذار می‌شد، از شرکت‌های تأمین نیرو استفاده کرده‌ایم و با این تعداد جذب تعداد نیروی‌های شهرداری اهر به ۴۸۰ نفر رسیده است. همان‌طور که قبلاً نیز گفته‌ام ما اکنون نیروی مازاد در شهرداری اهر نداریم و تمامی نیروها ساماندهی شده‌اند.

سازمان های حمل و نقل، آتشنشانی و خدمات ایمنی در اهر راه اندازی می شود

وی در خصوص سازمان‌های مصوب برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، اظهار داشت: سازمان‌های حمل‌ونقل، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در اهر مصوب شده است که اکنون در حال اجرایی شدن است و رئیس سازمان و نیروی انسانی آن تعیین‌شده است.

اکبری در خصوص نیروی‌هایی شاغل در شهرداری؛ مطرح کرد: امروزه نیروهایی در شهرداری داریم که به لحاظ تخصص و تحصیلات نیازی به آن‌ها در شهرداری نداریم و از استانداری نیز نامه‌هایی مبنی بر تعدیل نیروی‌های غیرضروری به دست ما رسیده است. ما نیز سعی داریم تا پایان شهریورماه نیروی انسانی را در شهرداری ساماندهی کنیم.

تا آخر شهریور ماه نیروی انسانی شهرداری ساماندهی می شود

سرپرست شهرداری اهر با اشاره به انتقادات وارده برای ساماندهی نیروها در اهر، اذعان داشت: برخی بدون اینکه اطلاعات کافی داشته باشند از ساماندهی نیروی انسانی انتقاد می‌کنند، بنده و اعضای شورای شهر سعی داریم نیروی انسانی، درآمدی، عمرانی و خدمات شهری را ساماندهی کنیم و به وضع مطلوب برسانیم تا با آبادانی شهر، مطالبات مردم نیز تحقق یابد.

وی در ادامه در خصوص جابجایی‌های اخیر شهرداری، تصریح کرد: سعی داریم با جابجایی‌های لازم و استفاده از افراد باتجربه درزمینه های تخصصی خود، وضع موجود شهرداری را سروسامان بدهیم ولی متأسفانه با جوسازی‌هایی مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون اینکه چیزی مانند جناح‌بندی یا سفارش‌های مدنظر باشد سعی داریم تا جابجایی‌ها به نحو احسن صورت بگیرد تا هر شخص با توجه به تخصص و تجربه خود ساماندهی شود. البته امروزه برخی با تبدیل کردن جابجایی‌ها به یک چالش و عدم تمکین سعی در توقف این جابجایی‌ها دارند که خوشبختانه با کمک شورای شهر، امر جابجایی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد تا ساماندهی نیروی انسانی به‌صورت کامل صورت گیرد.

شهرداری ماهانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق می دهد

وی در خصوص اینکه ماهانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق ماهانه در شهرداری پرداخت می‌شود، اذعان داشت: این مبلغ بسیار زیاد بوده و باید نیروی‌هایی که به آن‌ها نیازی نداریم تعدیل شوند. حقوق ۱۲۰ کارگر به تأخیر افتاده بود که باهمت اعضای شورای جدید و پس از سرپرستی بنده این حقوق‌ها پرداخت شد.

اکبری اظهار داشت: ۶ ماه از حق عائله‌مندی کارکنان شهرداری به عقب‌افتاده بود که توانستیم ۳ ماه آن را پرداخت کنیم و مابقی را نیز در اسرع وقت پرداخت خواهیم کرد.

همچنین حقوق و مزایای شهریورماه این کارکنان هنوز پرداخت‌نشده است که سعی می‌شود تا پایان ماه جاری این حقوق نیز پرداخت شود.

مردم در پرداخت عوارض نوسازی همکاری کنند

وی مطرح کرد: وقتی‌که من شهرداری اهر را تحویل گرفتم در حساب شهرداری ۴۵ میلیون تومان پول نقد وجود داشت و در مدت ۱۲ روزی که من تحویل گرفتم ۱۵۰ میلیون تومان بدهی بیمه، ۱۲۵ میلیون تومان حقوق کارگران موقت و ۲۵ میلیون تومان حق عائله‌مندی کارکنان بازنشسته شهرداری را پرداخت کرده‌ام که اکثر این پرداختی‌ها از طریق واریزی ارزش‌افزوده بوده است و درآمد شهرداری به علت عدم همکاری مردم در پرداخت عوارض نوسازی بسیار ناچیز است.

بازار سنتی عرضه میوه از باغات در باغلار آراسی راه اندازی می شود

سر پست شهرداری اهر با ذکر خارج شدن پروژه باغلار آراسی از بلاتکلیفی، مطرح کرد: پروژه باغلار آراسی که مدت‌ها به‌صورت بلاتکلیف رهاشده بود با همکاری اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای، قیرپاشی شد و به‌زودی به‌عنوان یکی از ورودی‌های شهر و بازار باغی و مرکز خرید توریستی اهر آسفالت و راه‌اندازی خواهد شد.

همچنین علاوه بر آسفالت، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی و تأمین روشنایی نیز در دستور کار وجود دارد که با تکمیل این بخش تبدیل به یک بازار سنتی میوه‌جات اهر برای گردشگران خواهد شد.

وی تعیین و تکلیف میدان دوآب، تکمیل پارک‌های نیمه‌تمام ولایت، خلیفه‌ای، جاده آذغان و آتالار، آسفالت‌ریزی خیابان مرکز بهداشت شماره ۸، اجرای پروژه مسیر گشایی در بهرام‌آباد، تکمیل دیوار مدرسه زینب کبری و پیاده‌روسازی در محلات و ورودی‌های شهر را ازجمله پروژه‌های اولویت‌دار ذکر کرد.

اکبری از آسفالت‌ریزی ۱۵ کوچه در دوران سرپرستی وی خبر داد و گفت: تاکنون و در دوره جدید مدیریت شهرداری تعداد ۱۵ کوچه و ۱۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع آسفالت‌ریزی انجام‌شده است.

رفع سد معبر نیاز به فرهنگ سازی دارد

سرپرست شهرداری اهر در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص سد معبر و پلیس ساختمانی نیز باید گفت این دو اداره قبلاً باهم بوده‌اند و اکنون برای تقویت و بهبود عملکرد این ۲ اداره را تفکیک کرده‌ایم تا بهتر بتوانند خدمات‌رسانی انجام دهند. البته برای رفع معضل سد معبر علاوه بر برخورد سد معبر شهرداری، نیاز به فرهنگ‌سازی به‌شدت حس می‌شود.

تصاویر/

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ماندلا جمعه , 15 سپتامبر 2017 - 14:38

سلام.تادوسال پیش برای عوارض مسکونی تخفیف می دادندومردم هم مشتاق پرداخت عوارض ساختمانی خودبودندولی دوسالیست که خشک شدومردم رغبت آنچنانی نشان نمی دهند.لطفاتخفیف را برگردانید.تادرآمدشماهم بهترشود.پورعلی

نظرات بسته شده است.