کد خبر : 108949
تاریخ انتشار : جمعه 8 سپتامبر 2017 - 14:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای محل دائمی برای دست‌فروش‌ها در نظر گرفته خواهد شد / کارهای عمرانی با سرعت خوبی پیش می رود بسته هستند

محل دائمی برای دست‌فروش‌ها در نظر گرفته خواهد شد / کارهای عمرانی با سرعت خوبی پیش می رود

محل دائمی برای دست‌فروش‌ها در نظر گرفته خواهد شد / کارهای عمرانی با سرعت خوبی پیش می رود

مصطفی اکبری؛ سرپست شهرداری اهر؛ در گفتگو تفصیلی با اهروصال؛ از خدمات عمرانی و فرهنگی در حال اجرا در شهرداری اهر خبرداد.

مصطفی اکبری؛ سرپست شهرداری اهر؛ در گفتگو تفصیلی با اهروصال؛ از خدمات عمرانی و فرهنگی در حال اجرا در شهرداری اهر خبرداد.

مصطفی اکبری سرپرست فعلی شهرداری اهر و فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری گروه هنر و حوزه شهرسازی است.

به مدت ۱۵ سال در شهرداری در حوزه‌های مختلف همچون شهرسازی، خدماتی، عمرانی، اداری و درآمد مشغول به کار بوده است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ با تشکر از شما که دعوت ما را قبول کرده‌اید؛ لطفاً برای خوانندگان مطلب ما به‌عنوان سؤال اول بگویید برای بهبود عملکرد حوزه های مختلف شهرداری چه کاری انجام داده اید؟

به نام خدا؛ ممنون از این‌که وقتتان رو در اختیار ما قراردادید؛ در رابطه با این سؤال شما باید بگویم نیروی‌های رسمی و متخصص و باسابقه را در رأس حوزه‌ها قرار داده‌ایم تا هم درآمد شهرداری رونق پیدا کند و هم کارها به‌خوبی پیش برود و نیروی جوان را به مسیر درست هدایت کنند.

برای ساماندهی پارک ولایت و میدان دواب جدید اهر چه‌کارهایی را برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

در جلساتی که برگزارشده است به این نتیجه رسیده‌ایم که ورودی میدان دواب جدید بسیار خطرناک بوده و بسیار حادثه‌خیز است و باید برای ساماندهی آن اقداماتی انجام گیرد. همچنین در خصوص پارک ولایت؛ باید گفت که در نظر داریم یک‌فاز از این پارک را به بهره‌برداری برسانیم ولی برای این امر باید در خصوص محل ورود و خروج پارک نیز اصلاحاتی انجام گیرد. اگر رمپ ورود و خروج درستی نباشد از پارک نمی‌شود استفاده کرد.

در خصوص درخت‌های این پارک نیز قصد داریم به‌جای درخت‌های کاج که باعث فرسایش خاک می‌شود؛ از درخت‌های میوه بنا به نظر کارشناسان استفاده کنیم، زیرا شهر ما با میوه‌ها شناخته می‌شود و یک شهر باغی است.

در خصوص فعالیت‌های فرهنگی؛ چه برنامه‌ای دارید؟

قصد داریم در بخش فرهنگی نیز برنامه‌هایی را اجرا کنیم. در این خصوص سعی در تقویت نیروی انسانی و تجهیزات در فرهنگسرا و سینما داریم تا این بخش‌ها را نیز به درآمدزایی برسانیم.

همچنین با توجه به اینکه درآمد غالب در شهرستان ما از طریق باغداری و دامداری است؛ در نظر داریم از سال آینده جشن شکرگزاری برداشت سیب و ذرت را در اهر برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

در خصوص کارهای عمرانی؛ چه طرح‌هایی را در نظر دارید؟

در این خصوص بحث آسفالت را پیگیر هستیم و تا به امروز بدون تعطیلی در حال کار هستند.

در ورودی شهر فضای سبز را گسترش داده‌ایم. در ورودی مشکین‌شهر آلاچیق‌هایی را نصب‌کرده‌ایم و بعد از کف سازی آماده بهره‌برداری می‌شود.

در محلات نیز اقدام به ایجاد پارک ها و فضاهای سبز محلی کرده ایم و در مرحله خرید محل های مذکور و آماده سازی هستیم.

در خصوص میدان دواب قدیم؛ قصد داریم آن محل را به محل پارک وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون‌ها و بیل‌های مکانیکی و امثال آن تبدیل کنیم تا هم چهره شهر را زشت نشان ندهند، هم امنیت آن‌ها حفظ شود و هم اینکه درآمدی باشد برای شهرداری اهر.

کارهای زیرساختی پارک بهرام آباد در حال انجام می باشد

در خصوص گورستان بهرام‌آباد کارهای زیرساختی در حال انجام است ولی با توجه به کم بودن درآمد شهری و بدهی ما به پیمانکار؛ برخی پیمانکاران در پی طلب خود از شهرداری؛ کارها را متوقف کرده‌اند و حق هم با آن‌هاست. بالاخره کارکرده‌اند و پولش را می‌خواهند.

با کمبود سرویس‌های بهداشتی در شهر مواجه هستیم و قصد داریم سرویس‌های بهداشتی را در شهر گسترش دهیم. همچنین فاضلاب سرویس‌های بهداشتی را نیز ساماندهی می‌کنیم.

در خصوص جارو کردن شهر؛ برخی نقاط در شهر جارو می‌شد ولی به برخی نقاط جارو نمی‌رفت. در این خصوص تمامی شهر و کنار جدول‌ها هم توسط جاروی مکانیزه و هم جاروی دستی ازاین‌پس جارو می‌شود.

فضاهای سبز ساماندهی می‌شوند و هرس کردن درخت‌ها را شروع کرده‌ایم. همچنین گیاه‌های هرز روییده در فضاهای سبز و سایر مکان‌ها را ساماندهی می‌کنیم.

این برنامه‌ها در این مدت کم که من سرپرست شده‌ام استارت خورده و در حال اجرا است.

در خصوص بحث سد معبر و مشاغل مزاحم چه‌کارهایی انجام‌شده است؟

محل دائمی برای دست‌فروش‌ها در نظر گرفته خواهد شد

کمسیون تشخیص مشاغل مزاحم ماده ۵۵ را تشکیل داده‌ایم. سد معبر در برخی موارد توسط دست‌فروشان و وانت‌بارها ایجاد می‌شود. برای ساماندهی این قشر، محل پارک آتالار در شهرک را تبدیل به مکان دائمی کسب این گروه می‌کنیم تا هم‌دست فروش‌ها مشغول به کار خود باشند و هم سد معبر ایجاد نشود.

در خصوص وانت نیسان‌های میوه‌فروش نیز مکان‌هایی در سطح شهر با توجه به نیاز شهر و عدم ایجاد مزاحمت در نظر گرفته‌ایم تا به این مکان‌ها انتقال بدهیم تا هم نیاز محلات رفع شود و هم مزاحمتی برای مردم و مغازه‌داران ایجاد نشود.

در خصوص سد معبر مغازه‌داران؛ اخطارهایی را به مغازه‌داران دادیم و در صورت عدم توجه برخورد جدی انجام خواهد گرفت.

در خصوص دام‌پروری درون‌شهری نیز با راه‌اندازی و گسترش میدان دام می‌توان نگهداری دام و دامداری را نیز با کمک بهداشت محیط به خارج از شهر هدایت کنیم.

ولی برای آبادی و زیبایی شهر مردم باید همکاری کنند و بدون همکاری مردم کاری از پیش نمی‌رود. اهر یک شهر فرهنگی و تاریخی است و مردم باید بیشتر از این همکاری کنند.

در خصوص مشارکت مردم و درآمد شهرداری؛ آیا همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رود؟

۴۵ میلیارد بودجه برای شهرداری اهر تصویب‌شده است!

متأسفانه مشارکت مردم در امور شهری بسیار کم شده است. شهرداری مانند سایر مردم عادی برای انشعابات برق، گاز و آب هزینه پرداخت می‌کند و یک موسسه خصوصی حساب می‌شود.

برخی موارد به علت بدهی برق یک پارک موقتاً قطع می‌شود، مردم بجای کمک و همراهی به پارک رفته و چراغ‌ها و دستگاه‌های پارک را می‌شکنند. این‌ها با پول خودم مردم خریداری‌شده و با این طرز رفتارها شهر پیشرفت نمی‌کند.

خدماتی که ما می‌دهیم از درآمد شهرداری است که توسط مردم پرداخت می‌شود و بودجه‌ای از بیرون برای شهر اهر نمی‌آید.

مثلاً وقتی می‌گوییم در جلسه شورا برای اهر ۴۵ میلیارد بودجه تصویب‌شده است به‌منزله آن نیست که برای اهر ۴۵ میلیارد بودجه آمده است و این طرز تفکر اشتباه است. درواقع به معنی آن است که شهرداری در سال مالی جدید باید ۴۵ میلیارد از مردم درآمد کسب کند و برای شهر هزینه کند.

شهرداری یک موسسه غیرانتفاعی حساب می‌شود نه دولتی و بودجه‌ای برای شهرداری در این حجم از جایی نمی‌آید.

مردم باید حقوق شهرداری را رعایت کنند تا شهرداری بودجه کافی برای کارهای عمرانی داشته باشد. در سرمایه‌گذاری‌ها مردم حقی برای شهرداری قائل نیستند و اعتقادی به پرداخت عوارض و حق شهرداری در قسمت‌های مختلف ندارند. همچنین در برخی موارد که نیاز به مشاوره است هیچ‌گونه مشاوره‌ای از شهرداری نمی‌گیرند.

در خصوص بحث‌های توریستی و تفریحی در شهر چه برنامه‌هایی دارید؟

در خصوص هتل با سرمایه‌گذار صحبت کرده‌ایم و قرار است هتلی در اهر تأسیس شود و مکان‌یابی و سایر کارها نیز انجام‌شده است.

شهربازی اهر نیز امسال به دلیل کسری بودجه ناقص مانده و نتوانستیم استانداردهای موردنظر را تحقق بدهیم ولی در فصل آتی امیدواریم این کارها تحقق یابد.

در بحث برخی هتل‌های خصوصی در حال احداث در شهر مکان‌یابی خوبی انجام‌نشده و یا حاضر به پرداخت حق شهرداری نیستند.

در شهر ما سرمایه‌گذار اعتقاددارند که پولی نباید خرج کنند و فقط صاحب سرمایه شوند.

در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه کمپوست آیا کاری انجام خواهید داد؟

در خصوص کارخانه کمپوست؛ با بخش خصوصی به مشکلاتی برخورد کرده‌ایم. متأسفانه سرمایه‌گذار خواسته‌های برحق یا ناحق خارج از قراردادی دارد که باعث توقف کار این کارخانه انجام‌شده و باعث به وجود آمدن مشاغل کاذبی برای تفکیک زباله در سطح شهر شده و باعث بد دیده شدن چهره شهر می‌شود. این در صورتی است که اگر این کارخانه راه‌اندازی بشود تمامی تفکیک زباله‌ها باید در کارخانه کمپوست صورت بگیرد.

کارخانه برای کارشناسی به دادگاه ارجاع داده‌شده و پیگیر حل مشکل آن هستیم

سیاست اصل ۴۴ بر خصوصی‌سازی است و کارخانه کمپوست یک نمونه از این موارد است و می‌خواهیم با بخش خصوصی به توافق برسیم و این کارخانه را دوباره راه‌اندازی کنیم.

در خصوص حمل نقل شهری و جاده‌ای چه برنامه‌هایی دارید؟

در خصوص پایانه سواری‌های بین‌شهری محلی که در نظر گرفته شد، متأسفانه مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

در خصوص حمل‌ونقل شهری نیز جا دارد از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های شهری استفاده شود و برای این امر چند محل موردنظر قرارگرفته شده است.

متأسفانه تاکسی‌رانی نیز همکاری نمی‌کنند و تاکسی‌ها به برخی مسیرها در سطح شهر رفت‌وآمد نمی‌کنند.

برای حرف آخر؛ آیا سخنی با خوانندگان سایت ما دارید؟

شهرداری در برخی محلات امکاناتی مانند آلاچیق و وسایل ورزشی قرار داده‌شده است ولی مردم استقبال نمی‌کنند. باید این قضیه علت‌یابی شود. در برخی موارد نیز شهروندان باعث تخریب اموال شهرداری می‌شوند و این از فقر فرهنگی نشئت می‌گیرد و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌هایی انجام گیرد.

همشهری‌های ما در بحث انتقادی خوب وارد می‌شوند ولی در خصوص بحث‌های پیشنهادی، پیشنهادهایی برای شهر بیان نمی‌کنند.

همچنین همشهری‌های ما با پرداخت عوارض نوسازی که هزینه کمی هم برای آن‌ها دارد می‌توانند باعث عمران و آبادانی شهر شوند.

امسال فقط ۹ درصد از بودجه مصوب تحقق‌یافته است و متأسفانه مردم همکاری نمی‌کنند و شهرداری با فروش زمین بودجه خود را تحقق می‌یابد درحالی‌که باید پول حاصل از فروش زمین برای مسیر گشایی‌ها مورداستفاده قرار گیرد.

در ضمن فراموش نشود سرپست و مجموعه شهرداری اهر ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان عزیز در مباحث کاری و مشاوره ای می باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.