کد خبر : 108755
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آگوست 2017 - 8:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مقدمات نمایش بازسازی صحنه واقعه غدیر در اهر فراهم‌شده است بسته هستند

مقدمات نمایش بازسازی صحنه واقعه غدیر در اهر فراهم‌شده است

مقدمات نمایش بازسازی صحنه واقعه غدیر در اهر فراهم‌شده است

سرگرد کریم پور: تبیین حقایق واقعه غدیر یکی از اهداف ما در برگزاری نمایش بازسازی غدیر خم در شهرستان اهر است.

علیرضا کریم پور مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه اهر در گفتگو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: تبیین حقایق واقعه غدیر یکی از اهداف ما در برگزاری نمایش بازسازی غدیر خم در شهرستان اهر است. نمایش بازسازی صحنه واقعه غدیر در سال ۹۶ برای سومین بار متوالی در اهر برگزار خواهد شد. مقدمات این نمایش از ماه مبارک رمضان با برگزاری جلسات متعددی با دست‌اندرکاران، هنرمندان و اصحاب رسانه آغازشده است.

وی افزود: با عنایت خداوند متعال، بسیاری از کارهای این نمایش ازجمله ساخت برکه غدیر یکی از اساسی‌ترین محل‌های صحنه غدیر که نزدیک به هفتاد درصد نمایش در کنار آن اجرا می‌شود انجام‌شده، همچنین بازسازی نماد کعبه معظمه در ابعاد ۶ در ۶ متر نیز توسط تعدادی از بسیجیان و هنرمندان در حال انجام است و تعداد ۲۵۰ دشداشه عربی در حال آماده‌سازی برای مراسم می‌باشد.

کریم پور به تأمین احشام موردنیاز برای این نمایش اشاره کرد و گفت: دوازده نفر شتر از روستای زاخر شهرستان اهر تأمین‌شده و ۱۰ رأس اسب موردنیاز نیز با هماهنگی‌های لازم تأمین‌شده و از دو روز مانده به برگزاری نمایش در منطقه حاضر خواهند شد.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه اهر در مورد بازیگران این نمایش نیز گفت: از هنرمندان انجمن نمایش بسیج هنرمندان شهرستان اهر برای ایفای نقش در این بازسازی دعوت به عمل آمد که حدود ۳۰ نفر صحنه گردانندگان و بازیگران اصلی و دویست و پنجاه نفر نیز به‌عنوان اعضای کاروان در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.

وی در پایان از عموم مردم شهرستان اهر خواست تا در روز عید غدیر خم (شنبه ۱۸ شهریورماه ۹۶ ساعت ۳۰/۹ صبح) برای تماشای این نمایش در شهرک صنعتی اهر حضور یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.