کد خبر : 108612
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آگوست 2017 - 15:57
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ازدواج در جوانی باعث نشاط اجتماعی می شود بسته هستند

ازدواج در جوانی باعث نشاط اجتماعی می شود

ازدواج در جوانی باعث نشاط اجتماعی می شود

علیجانپور: متأسفانه امروزه ازدواج با مسائل حاشیه‌ای و غیرضروری و حتی دست و پاگیر زیادی مواجه شده است که ادامه این روند آینده خوشایندی در انتظار جوانان و جامعه ما نیست.

به گزارش اهروصال؛ علیجانپور؛ رئیس اداره ورزش و جوانان اهر؛ با اشاره به اهمیت ازدواج در جوانی؛ گفت: جوانی بهار عمر انسان است و در این دوران انسان سرشار از قدرت، نیرو، نشاط و شادابی است و به همین دلایل است که همیشه تأکید می‌شود ازدواج در این مرحله از عمر انجام شود تا آثار مفید و مطلوب آن در زندگی زوج‌های جوان خود را در نشان دهد و درنتیجه آن ایجاد نشاط اجتماعی و تربیت مطلوب نسل آینده است.

وی افزود: متأسفانه امروزه ازدواج با مسائل حاشیه‌ای و غیرضروری و حتی دست و پاگیر زیادی مواجه شده است که ادامه این روند آینده خوشایندی در انتظار جوانان و جامعه ما نیست.

مواردی مثل مهریه سنگین، جهیزیه‌های کمرشکن، جشن عروسی مفصل همراه با رقابت‌های ناروا و اسراف فراوان و توقعات بیش‌ازحد برخی زوجین و خانواده‌ها ازدواج جوانان را با چالش‌ها و موانع جدی مواجه ساخته است، اما رجوع به دین و سنت گره‌گشای بسیاری از این معضلات است.

وی در انتقاد به مهریه سنگین دختران گفت: اسلام در انتخاب مهریه سفارش‌هایی دارد که می‌تواند گره‌گشا باشد. پیامبر اکرم (ص) درباره مهریه می‌فرماید: بهترین زنان امت من، زنانی هستند که مهریه کمتر و سیمای نیکوتری داشته باشند.

علیجانپور ازدواج را یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی خواند و بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی دیگر فرمودند: هرگاه خواستگاری برای دختر شما نزدتان آمد که دین و امانت‌داری وی رضایت‌بخش بود، پس دختر خود را به او تزویج نمایید. در غیر این صورت فتنه و فساد در زمین پیدا می‌شود.

تصاویر/

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.