کد خبر : 108582
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آگوست 2017 - 22:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مساجد سکولار مورد حمایت شیطان بزرگ است / دین از سیاست جدا نیست بسته هستند

مساجد سکولار مورد حمایت شیطان بزرگ است / دین از سیاست جدا نیست

مساجد سکولار مورد حمایت شیطان بزرگ است / دین از سیاست جدا نیست

حجت الاسلام ممی زاده: دشمن از مساجدی که انقلابی و سیاسی هستند می‌ترسد و سعی در ایجاد مساجد سکولار دارد.

به گزارش اهروصال؛ حجت‌الاسلام ممی زاده؛ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر؛ در مراسم بزرگداشت روز مسجد؛ با توجه به اهمیت سیاسی بودن و تأثیرگذار بودن مساجد؛ مطرح کرد: دشمن از مساجدی که انقلابی و سیاسی هستند می‌ترسد و سعی در ایجاد مساجد سکولار دارد.

وی در ادامه مطرح کرد: هیئت‌امنا و پایگاه‌های بسیج باید در تعامل با یکدیگر باشند و طبق مصوبه مجلس فرماندهان پایگاه‌ها عضو هیئت‌امنا مساجد محسوب می‌شوند. هیئت‌امنا، فرمانده پایگاه و امام جماعت متولی مسجد محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام ممی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: سپاه ناحیه اهر در کنار این افراد در راستای تقویت نمازهای جماعت و همچنین بحث انقلابی گری در مساجد ایستاده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسجدی خنثی، مسجد بی‌تأثیری است که اثری در جامعه ندارد، اظهار داشت: در برخی افراد حساسیت ایجاد کرده‌اند که مساجد ما سیاسی نباشد. مگر پیامبر ما پیامبر سیاسی نبود؟ مگر پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) دنبال سیاست و تشکیل حکومت نبودند؟

در این میان عده‌ای آمدند و در مقابل مسجد پیامبر مسجدی بنا کردند و نام آن را این‌گونه گذاشتند که این مسجد، مسجد غیرسیاسی است و ما فقط باید اهل عبادت باشیم. حاصل این طرز تفکر می‌شود خوارج، شیوخ نهروان، داعش، تکفیریان. مگر آن‌ها نماز نمی‌خواندند؟

مگر امثال داعش اهل نماز نیستند؟ از ما هم بهتر نماز می‌خوانند. مگر شمر اهل نماز نبود؟ شاید عده‌ای فرض کنند که شمر اهل دین و ایمان نبود؛ ولی این‌گونه نیست. در زمان امیرالمؤمنین (ع) شمر در پشت سر ایشان بود، جانباز جنگ صفین بود، در بین مردم چهره موجه داشت و مردم برای مسائل شرعی به شمر مراجعه می‌کردند ولی در مقابل امام معصوم ایستاد. یا ابن ملجم کافر نبود و برعکس حافظ کل قرآن بود. آمد و امام معصوم را به شهادت رساند. علت این همان جدا کردن دین از سیاست است. اگر مسجد سیاسی نباشد فرد مسلمان نمی‌تواند دشمن خود را بشناسد و گمراه می‌شود. ما باید دشمن خود را بشناسیم و همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند: آمریکا مصداق عینی برای شیطان است و ایشان فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر؛ در خصوص شناخت شیطان اذعان داشت: مساجدی که غیرسیاسی باشند در شناخت دشمن و شیطان نیز گمراه می‌شوند و با شیطان نیز کاری ندارند.

در خود انگلیس هم حوزه علمیه و هم مسجد ساخته‌اند و پول آن را شیطان می‌دهد و حمایت نیز می‌کند. مساجد سکولاری ساخته‌اند و از آن حمایت می‌کنند.

ما باید همان‌طور که حضرت آقا (مدظله) فرموده‌اند هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم.

برخی حساسیت دارند که چرا بعد از نماز بگوییم مرگ بر اسرائیل یا مرگ بر آمریکا. این کشورها خود دشمنی خود با ایران را مطرح می‌کنند پس چرا ما نباید دشمن را ببینیم و مردم را آگاه کنیم.

مسجد انقلابی، مسجدی است که دشمن را بشناسد و به مردم بشناساند. برخی راه اشتباه رادارند به مردم نشان می‌دهند.

همان‌طور که حضرت امام (ره) فرموده‌اند: مساجد سنگر هستند، سنگرها را حفظ کنید.

سنگر جایی است که در مقابل دشمن در آنجا ایستادگی می‌شود. امروز در مقابل دشمن انقلابیون ایستاده‌اند و سنگرهایشان هم مساجد هستند.

نمی‌شود در سنگر بدون گفتن مرگ بر آمریکا و اسرائیل به جنگ دشمن رفت.

وی در ادامه در خصوص اهمیت نمازهای جماعت، مطرح کرد: همان‌طور که از طرف سپاه به فرماندهان پایگاه‌ها اعلام‌شده، باید پایگاه‌ها در پر کردن صفوف نماز جماعت تلاش کنند و بسیجیان در نمازهای جماعت حضور پیدا کنند و کمک‌حال امام جماعت و هیئت‌امنای مسجد باشند.

حجت‌الاسلام ممی زاده در آخر مطرح کرد: باید همگی باید دست در دست هم دهیم تا مساجد انقلابی در سطح شهرستان اهر تقویت شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.