کد خبر : 10826
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 مارس 2015 - 9:43
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نشست سالانه مجمع بسیج شهرستان اهر برگزار شد بسته هستند

نشست سالانه مجمع بسیج شهرستان اهر برگزار شد

نشست سالانه مجمع بسیج شهرستان اهر برگزار شد

به گزارش اهروصال، این جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در ابتدای این نشست، سرهنگ پاسدار داود عباسی فرمانده سپاه ناحیه اهر، تحقیق درباره سیاست‌های شبکه‌های ماهواره ای را یکی از موضوعات مهم بیان کرد و گفت: مردم باید درباره پشت ‌پرده‌های شبکه‌های دجال‌واره بررسی

به گزارش اهروصال، این جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای این نشست، سرهنگ پاسدار داود عباسی فرمانده سپاه ناحیه اهر، تحقیق درباره سیاست‌های شبکه‌های ماهواره ای را یکی از موضوعات مهم بیان کرد و گفت: مردم باید درباره پشت ‌پرده‌های شبکه‌های دجال‌واره بررسی کرده و آگاه شوند که پشت ‌پرده این شبکه‌ها چه کسانی هستند

وی تحقیق و بررسی درباره اهداف این شبکه‌های را یکی دیگر از موضوعات تحقیق مردم دانست و افزود: باید مردم ما بدانند این‌گونه رسانه‌ها به ویژه دجال‌واره‌ها چه اهدافی را دنبال کرده و سیاست‌کاری آنها چیست.

عباسی با اشاره به اینکه امروزه هدف دشمنان در جنگ نرم برخلاف جنگ سخت به دنبال تخریب هویت انسانی و اخلاقی هستند، تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال اصالت انسانی هستند نه ترویج خدا ‌محوری.

اسمعلی محمدی فرمانده سابق سپاه ناحیه اهر با اشاره به اهداف راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای تصریح کرد: در اغلب این شبکه‌ها روابط نامشروع، آرایش، بی‌بندوباری، سست کردن نهاد خانواده و… ترویج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات باید از عملیات روانی استفاده کرد، افزود: دشمن هر بار پس از مذاکرات هسته‌ای از بعد تحریف استفاده می‌کند.

عباس فلاحی بابجان نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ۷۰ روستای شهرستان اهر تحت پوشش شبکه های تلویزیونی نیست که باید در این زمینه مسئولان صدا و سیما عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: برای کاهش گرایش مردم به شبکه های ماهواره ای و مانند اینها باید پوشش شبکه های تلویزیونی در تمامی کشور و به خصوص روستاها در اولویت قرار گیرد و فیلم های پرمحتوا و تماشاگر پسند تولید شود و همچنین در تولید برنامه ها با این اعتبار نامحدود صدا و سیما از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده شود.

حجه الاسلام رستم ممی زاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اهر نیز با اشاره به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ گفت: در این شعار مسئله فرهنگ مورد توجه بود که باید هویت فرهنگی مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه غنا بخشیدن به فرهنگ ایرانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: باید موضوع شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تبیین شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به مولفه‌های قدرت نرم، بیان کرد: حماسه‌آفرینی، درجه بالای وفاداری ملت به حکومت و از همه مهم‌‎تر وجود مقام معظم رهبری از جمله مولفه‌های برتر قدرت ایران در جنگ نرم است.

مهدی قربانی مدیر فرستنده های تلویزیونی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در کشور میانگین پوشش شبکه های دیجیتال تلویزیونی ۸۴ درصد است، افزود: این میانگین در سطح استان آذربایجان شرقی ۸۷ درصد است.

وی با بیان اینکه با تغییر تکنولوژی از آنالوگ به دیجیتال در این عرصه صداو سیما خیلی تحول انجام داده است، ادامه داد: مشکلات جانبی مختلف ازجمله تحریم ها باعث شد این تغییرات با یک توقف کوتاه انجام شود.

قربانی با تاکید بر اینکه تحریم ها تحول شگرفی در این زمینه ایجاد کرد و باعث شد کارشناسان صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی تکنولوژی دیجیتال را بومی سازی کنند، گفت: آنها از تمامی تجهیزات آنالوگ در جهت پخش دیجیتال استفاده کردند که این کار شگرفی است و در سطح کشور الگوبرداری شد.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان اهر ۳۲ ایستگاه تلویزیونی و ایستگاه پرقدرت قزل قایا (قزل قیه) ۱۹ شبکه را برای شهرستان اهر و ۵۱۷ روستا در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل را پوشش می دهد، اظهار داشت: طبق استاندارهای که تعریف شده است روستاهای که بالای ۲۰۰ نفر جمعیت دارند ۴ شبکه تلویزیونی آنالوگ پوشش داده خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.