کد خبر : 108250
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آگوست 2017 - 13:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در دوره های قبل شاهد تخلفات و اختلافات زیادی بودیم بسته هستند

در دوره های قبل شاهد تخلفات و اختلافات زیادی بودیم

در دوره های قبل شاهد تخلفات و اختلافات زیادی بودیم

کارگاه آموزشی منتخبان شوراهای شهر دوره پنجم منطقه ارسباران شامل اهر، کلیبر، هریس، هوراند، ورزقان و خداآفرین با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استان آذربایجان شرقی و برخی مسئولین شهرستانی در شهرستان اهر برگزار شد.

به گزارش اهروصال؛ کارگاه آموزشی منتخبان شوراهای شهر دوره پنجم منطقه ارسباران شامل اهر، کلیبر، هریس، هوراند، ورزقان و خداآفرین با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استان آذربایجان شرقی و برخی مسئولین شهرستانی در شهرستان اهر برگزار شد.

در دوره های قبل شاهد تخلفات و اختلافات زیادی بودیم

مرتضی علیخانی؛ مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در این کارگاه؛ مطرح کرد: از شوراهای منتخب انتظار داریم برای توسعه شهر خود در ۴ سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشند نه اینکه وقت خود را با مسائل زودگذر تلف کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در دوره‌های قبل شوراها شاهد تخلفات و اختلافات زیادی بودیم که بعضاً علت آن را عدم آشنایی شوراها با قوانین و وظایف خود دانسته‌اند که این عذر پذیرفته نیست زیرا اعضای شورا موظف هستند تا با قوانین و وظایف خود آشنا شوند و آن‌ها را رعایت کنند.

مرتضی علیخانی در ادامه اذعان داشت: یکی از وظایف شوراهای شهر انتخاب شهردار است و باید به‌گونه‌ای باشد که پس از ۲ یا ۶ ماه پشیمان نشوند.

باید شهرداری انتخاب شود که به قوانین شهرداری و مسائل شهری آشنا باشد و همچنین پاک دست باشد.

علیخانی در پایان صحبت‌های خود؛ خاطرنشان کرد: از شوراها انتظار داریم بر اساس درآمدها و پتانسیل‌های شهری نسبت به تصویب تعرفه‌های عوارض اقدام کنند و برای کاهش یا افزایش این عوارض اول هرسال اقدام کنند و در بین سال از کاهش یا افزایش آن خودداری کنند.

شوراهای منتخب بدون توجه به حاشیه در جهت عمرانی شهر حرکت کنند

مدد سمندری؛ معاون فرماندار شهرستان اهر نیز در خصوص آسیب‌های وارده در زلزله سال ۹۱؛ گفت: به دلیل آسیب‌هایی که در سال ۹۱ به واحدهای مسکونی وارد شد مردم نمی‌توانند اصل و سود تسهیلات زلزله را پرداخت کنند برای همین از دولت خواستاریم تا در این زمینه مردم منطقه را موردعنایت خویش قرار دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: از شوراهای منتخب شهرها انتظار داریم بدون توجه به مسائل متفرقه و حاشیه فقط در جهت عمران و آبادانی شهرها قدم بردارند.

شوراهای شهر باعث پیشرفت یا عدم پیشرفت شهر هستند

صابر تقویمی؛ فرماندار شهرستان هریس نیز در خصوص شوراهای شهر منتخب مطرح کرد: شوراها به‌عنوان پارلمان شهری به‌حساب می‌آیند که یکی از دست آورد های نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی در آخر اذعان داشت: شوراهای شهر منتخب مردم برای آبادانی شهر و متولی امور شهر خود هستند و می‌توانند باعث پیشرفت یا عدم پیشرفت شهر خود شوند.

تصاویر/

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.