کد خبر : 108082
تاریخ انتشار : جمعه 11 آگوست 2017 - 14:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دشمن در صدد نفوذ به ایران است و مسئله اقتصادی بهترین راه برای اوست بسته هستند

دشمن در صدد نفوذ به ایران است و مسئله اقتصادی بهترین راه برای اوست

دشمن در صدد نفوذ به ایران است و مسئله اقتصادی بهترین راه برای اوست

امام جمعه اهر: مسائل قرآنی بسیار مهم است و ما از خیلی وقت پیش دغدغه‌هایی در این موردداریم. فرهنگ ما آمیخته با قرآن است. اگر در شهرستان‌ها فرهنگ قرآنی را رواج دهیم تمامی مشکلات ما حل خواهد شد.

به گزارش اهروصال؛ آیت‌الله حاجی‌زاده، ریاست شورای فرهنگ عمومی و امام‌جمعه اهر؛ ضمن خیرمقدم گویی و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: مسائل قرآنی بسیار مهم است و ما از خیلی وقت پیش دغدغه‌هایی در این موردداریم. فرهنگ ما آمیخته با قرآن است. اگر در شهرستان‌ها فرهنگ قرآنی را رواج دهیم تمامی مشکلات ما حل خواهد شد.

وی همچنین اذعان داشت: در پیشرو دهه امامت راداریم که از عید قربان تا عید غدیر ادامه دارد. همان‌طور که دهه کرامت به‌خوبی در شهر ما برگزار شد باید این دهه امامت نیز به‌خوبی برگزار شود.

شهرستان اهر ظرفیت‌های زیادی دارد که باید در ویترین گذاشته شود بخصوص زمانی که یکی از شخصیت‌های کشوری به اهر می‌آید مانند سفر آیت‌الله خاتمی در دهه کرامت به شهرستان اهر که امید است در دهه امامت نیز برنامه‌های مشابه آن را داشته باشیم و بتوانیم ظرفیت‌های شهرستان را به عموم معرفی کرده و نام شهرستان اهر را بر زبان مسئولین کشوری جاری کنیم.

وی در ادامه مطرح کرد: افتخار ما این است که شیعه امیرالمؤمنین علی (ع) بوده و همه به‌نوعی مدیون اهل‌بیت (ع) هستیم. به روایاتی لیالی عشر که در قرآن نیز به آن اشاره‌شده است این ایام است و بین عید قربان و عید غدیر از ایام‌الله حساب می‌شود. عید قربان عید بزرگ مسلمین و عید غدیر عید بزرگ شیعیان است و باید گرامی داشته باشد.

عید قربان مراسماتی را دارد که خوشبختانه فرهنگ قربانی کردن جای خود را در بین ملت بازکرده است. نماز عید فطر و نماز عید قربان ازلحاظ ثواب و کیفیت و واجب بودن هیچ تفاوتی ندارد ولی متأسفانه مانند عید قربان با شور برگزار نمی‌شود و باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم بدانند که باید صفوف این نماز را مانند نماز عید فطر پر کنند.

بازسازی غدیر که به‌وسیله سپاه برنامه‌ریزی‌شده بود سال پیش به‌خوبی پیش رفت و در بین شهرستان‌های دیگر به‌جرئت می‌توان گفت شهرستانی به‌خوبی اهر برگزار نکرده بود. امسال با حجت‌الاسلام ممی زاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر صحبت‌هایی را کرده‌ایم تا اگر شد امسال یک برنامه متنوع و جدید را برگزار کنیم ولی اگر نشد همان برنامه بازسازی غدیر را گسترده‌تر دوباره انجام خواهیم داد.

البته انجام این کارها نیاز به کار تخصصی و تشکیل کمیته دارد تا بهتر بررسی شود.

وی در ادامه در رابطه با همایش بهره بری و پیشرفت تولید و اشتغال؛ مطرح کرد: در جلسات قبلی این مورد در شورای فرهنگ عمومی موردبررسی قرار گرفت و جناب آقای دکتر داداشی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و می‌توان گفت تمامی کارها را انجام داده‌اند.

کارهای فرهنگی و علمی نیاز به مساعدت دارد و برای پیشرفت شهر ضروری است. دانشگاه پیام نور امکانات کمی دارد و برای برگزاری این همایش تمامی دستگاه‌ها باید دست در دست هم دهند. آقای دکتر داداشی از هرکسی که درخواست کمک کنند خواهشا کمک کنید تا این برنامه‌ها به‌خوبی پیش برود.

آیت‌الله حاجی‌زاده در خصوص نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری؛ مطرح کرد: نباید بی‌اعتنا به شعار سال باشیم و باید هر کاری که از دستمان برمی‌آید در این راستا انجام دهیم.

برخی کارها که می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند در دست خود ماست. ازجمله این کارها می‌توان به مصرف کالای داخلی اشاره کرد. نباید جوری باشد که ما در زبان بگوییم مصرف کالای داخلی ولی لباس تنمان خارجی باشد. وسایل خانه‌مان خارجی باشد. با مصرف کالای داخلی می‌توان برای جوانان خودمان شغل ایجاد کنیم و اقتصاد کشور را راه بیندازیم.

وی در ادامه اشاره کرد: در همه‌جا بخصوص در منابر باید مردم را به مصرف کالای داخلی ترغیب کنیم. اینکه زندگی‌مان از کالای خارجی پر باشد یک عیب بزرگ برای ما است.

جامعه ایرانی باید استفاده از کالای خارجی و بیکار کردن هم‌وطن خود را ننگ بداند.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مطرح کرد: باید بر این فروشگاه‌ها نظارت شود تا از جنس ایرانی استفاده کنند و نظارت جدی صورت گیرد. جوری نباشد که به بازار داخلی لطمه بزند.

وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است جنس داخلی کیفیت مشابه خارجی را نداشته باشد ولی باید صبور باشیم و به کارخانه‌ها فرصت بدهیم تا کیفیت لازم را پیدا کنند.

آیت‌الله حاجی‌زاده در آخر با اشاره به اینکه دشمن درصدد نفوذ است؛ گفت: دشمن سعی در نفوذ به کشور را دارد و یکی از راه‌های نفوذ به کشور ایران همین راه اقتصادی هست که همراه با آن فرهنگ خود را نیز به مردم ایران غالب می‌کنند.

در انتهای از دست اندر کاران کتاب تندیس مهربانی تقدیر به عمل آمد.

تصاویر/

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.